ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
sterownik silnika szeregowego a silnik z magnesami trwałymi
Autor Wiadomość
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016   

Można podłączyć manetkę, ale trzeba zrobić zasilacz 5V, bo ten Curtis chyba tego nie ma. On ma chyba tylko dwa wyjścia do potencjometru i wejście ze stacyjki.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
adam4x 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 88
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 21 Sty, 2016   

Są fabryczne "przepustnice" do tego sterownika opisywane jako 0-5V. Jednak wymagają one osobnego zasilania 24-36V oraz sterownik musi być przystosowany do współpracy z w/w urządzeniem. Mój sterownik jest przystosowany do pracy z potencjometrem. Uwzględniając wszystkie wypowiedzi (za które dziękuję) zastosuję docelowo właśnie potencjometr - mam nadzieję, że uda mi się zdobyć jakąś jego trwałą odmianę.
 
 
adam4x 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 88
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 31 Maj, 2016   

Projekt nabiera kształtów. Aprilia RS50 jest już zelektryfikowana. Jeździ na razie na "tymczasowej " baterii (16s lipol). Buduję właśnie baterię docelową 21s liion (gdyż mam gotowe pakiety zgrzane po 7s). Maksymalne napięcie dla takiego akumulatora to 88,2V. Sterownik curtis 1209B jest na napięcie nominalne 48 - 80V. Przyjmując 2,3V na ogniwo dla akumulatora ołowiowego (a najprawdopodobniej taki był przewidywany przez konstruktorów sterownika) mamy przy 40s na świeżo naładowanej baterii 92V i jesteśmy już blisko moich 88,2V. Mając na uwadze, że sterownik nie jest nowy i ileś już przepracował, zastanawiam się, czy stosowanie napięcia bliskiego maksymalnemu jest bezpieczne. Przede wszystkim chodzi mi o "wytrzymałość" mosfetów (w przypadku ich uszkodzenia na silnik może pójść pełne napięcie i prąd). Może ktoś z Kolegów ma w tym temacie doświadczenie i zna "odporność" curtisa na pracę na napięciach maksymalnych.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 31 Maj, 2016   

Filmu, chcemy filmu z jazdy..!!! :twisted:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 31 Maj, 2016   

Elektrolity powinny być na co najmniej 100V (te sterowniki były robione w różnych fabrykach), tranzystory te 100V powinny również wytrzymać. Trzeba dać ; bezpiecznik, stycznik główny i moim zdaniem tzw. "grzyba" (główny wyłącznik prądu, lub tzw. wyłącznik bezpieczeństwa).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
adam4x 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 88
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 01 Cze, 2016   

Dzięki za informacje. Sterownik (wg dokumentacji) ma co prawda zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem, ale z powodu, że sterownik nie jest już nowy, podchodzę do tego zabezpieczenia z odpowiednią rezerwą. W obwodzie akumulator-sterownik jest bezpiecznik (wyłącznik nadprądowy 125A o charakterystyce B) oraz stosowny stycznik. "Grzyba" jeszcze nie mam, ale jest to bardzo dobry pomysł. Planuję jeszcze w obwodzie sterownik - silnik umieścić drugi wyłącznik nadprądowy rozłączający obwód przy ok. 600A (sterownik daje maks. 400A i przy dynamicznym ruszaniu taki prąd rzeczywiście płynie). Przy charakterystyce B przewiduje bezpiecznik na ok. 150A. Trzeba będzie tylko usunąć z niego tor przeciążeniowy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group