ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Adaptto
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

Wy chyba czegos nie rozumiecie..
 
 
robos 
młodzik


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 57
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

Może to takie moje pierwsze wrażenie po przesiadce, bo nigdy nie jeździłem na sterowniku wektorowym. A jeździ się inaczej niż na blokowym. Trochę pojeżdżę, zobaczę jak to będzie.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

Pff nie umiecie ustawić :mrgreen:
http://adaptto.com/MANUAL...-Manual-ENG.pdf

W Traction Settings:
PWM rise lim ustawcie na 80
W menu ustawiania prądów itp na samym dole ACC na 0(pokażą sie minusy)
SPD SMOOTH polecam na powyżej 25tysięcy - wtedy bardzo płynnie trzyma prędkość maks przy ograniczeniu.
Fazowy ustawcie na maks jaki możecie(Eryk spokojnie na 350A ustaw) i tylko obserwujcie aby wam torque armów nie pozrywało.
Prąd z baterii też maksymalny jaki daje bateria/bms.
 
 
robos 
młodzik


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 57
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

Ustawiłem tak jak napisałeś atomek, pojechałem się przejechać i po powrocie banan mi nie schodzi z mordy ;)

No teraz to jeździ jak oczekiwałem. Wielkie dzięki za pomoc.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

takie zrywanie przy nawet najmniejszym odchyleniu manetki to wlasnie domena sterowania predkoscia. Przy wektorowym mozna ustawic strome zbocze ale przeciez nigdy nie bedzie to 100% momentu przy malym wychyleniu i wlasnie o to tutaj chodzi tak samo jak sterowanie motorem czy samochodem, nigdy nic nie szarpie przy lekkim wcisnieciu gazu, wyobrazacie sobie aby bylo inaczej?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

Atomku dlatego prosiłem żebyś podał ustawienia jakie najlepiej stosować :smile: Masz już w tym doświadczenie jako pierwszy na forum :smile:

Ja chwilowo użytkuję sterownik gt1500 w bajku przejściowym i ....już wiem że nigdy więcej w swoim bajku, więc ja chyba z kolei przyzwyczaiłem się za bardzo do foca i edit: blokowy jakoś taki ciężki do opanowania mi się wydaje. Ale najgorsze jest to wieczne pyrkanie silnika i buczenie jak tramwaj przy ostrym przyspieszaniu w zakresie 26-28km/h że aż mi wstyd przed ludźmi :cool:
Ostatnio zmieniony przez Tomas Śro 20 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robos 
młodzik


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 57
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

qaz33 masz rację przy powolnym odkręcaniu nie szarpie tak jak blokowy, i można płynnie ruszyć, a jak chce się pełną moc na starcie to trzeba po prostu od razu odwinąć manetkę na maxa. Trzeba się do tego przyzwyczaić.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

Jutro to przetestuje. W Adaptto jest tyle ustawień że nie mam na to czasu żeby się wszystkimi pobawić. Zwłaszcza po ostatnich przygodach z prędkościami i padnietymi hallami :P Atomek co do zerwania zabezpieczeń silnika nie ma szans. Szybciej ukreci się oś silnika :D
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
robos 
młodzik


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 57
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

Jeszcze z dodatkowych limitów które mogą ograniczać moc to ustawiłem też:
LS enable = OFF
HS start = 0kph
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

robos napisał/a:
Ustawiłem tak jak napisałeś atomek, pojechałem się przejechać i po powrocie banan mi nie schodzi z mordy

No teraz to jeździ jak oczekiwałem. Wielkie dzięki za pomoc.

Elegancko :mrgreen:
Eryk1000 napisał/a:
Atomek co do zerwania zabezpieczeń silnika nie ma szans. Szybciej ukreci się oś silnika

Noo widziałem zdjęcia ukręconych ośi to musi być moment ale ja bardziej się boję konstrukcyjnie o ramę więc maks jaki ustawiałem to 315A i 100A z batki ale już było nieźle :razz:
Obecnie zerknąłem na to PWR rise lim i mam ustawione na 42 bo na codzień nie potrzeba zrywania asfaltu a i tak samochody nie mogą zdążyć :wink:
 
 
robos 
młodzik


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 57
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

Ja PWR rise lim miałem ustawione na 2, więc od razu poczułem różnicę :)
 
 
robos 
młodzik


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 57
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016   

Mam pytanie odnośnie ładowania.

Pod koniec ładowania pokazują mi się takie komunikaty:
Charge current to low
Detecting charger
Charging, CV mode

i tak kolejno w pętli się zmieniają.

Bateria ma już 100%, pomyślałbym, że będzie jakiś komunikat "koniec ładowania", a tu jakby po trochu ciągle próbowało doładowywać.

To kwestia ustawień, czy tak już jest?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016   

Mam tak samo ale mysle ze to kwestia ustawień.
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Pierwszy raz w życiu chyba źle polutowałem kabelki...
Oczywiście chodzi o kable do BMS od Adaptto.
Ci Ruscy mają chyba jakieś kwadratowe głowy, że taką kabelkologię ustanowili.
1.5 godziny lutowania na darmo, tym razem będę się gapił w schemat lutując każdy kabelek :)
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

wookie napisał/a:
Pierwszy raz w życiu chyba źle polutowałem kabelki...
Oczywiście chodzi o kable do BMS od Adaptto.
Ci Ruscy mają chyba jakieś kwadratowe głowy, że taką kabelkologię ustanowili.
1.5 godziny lutowania na darmo, tym razem będę się gapił w schemat lutując każdy kabelek :)


Przecież to jest idealne ustawienie kabli dla turnigy lipo 4S ;) wpinasz jedziesz
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group