ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Adaptto
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

wookie, a możesz wyjaśnić na czym polegał błąd, żeby inni ustrzegli się tego w przyszłości ?

Podłączałeś wg tego schematu ?



 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Tak, według tego schematu, trochę inny obrazek miałem, ale podłączenie to samo. Na pierwszy rzut oka wydawało mi się proste, zlutować kostki normalnie, a na koniec poodwracać je o 180 stopni przed wpięciem w BMS. Jak się lepiej przyjrzałem to okazuje się że nie jest to takie oczywiste.

Miałem trochę niewygodnie, bo lutowałem to bezpośrednio do taśmy z kabelkami.

Drugi raz po prostu zrobiłem wtyczki, każda z pięcioma przewodami i lutowałem przewody łącząc je z taśmą. Dużo wygodniej i dokładnie widzisz co robisz.
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Na schemacie na stronie Adaptto wtyczka od halli ma 7 pinów, z czego jeden jest niewykorzystany. Ja dostałem kontroler z wtyczką z 6 pinami, może ma ktoś rysunek który pin jest od czego???

Tutaj jest rysunek.
http://adaptto.com/Support/
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Sam będę za nie długo lutował kable do balansera do adapatto, ale najlepiej używać schematu prosta ze strony http://adaptto.com/Support/ . W sumie jest to ten sam schemat co pierwszy od góry, ale tam lepiej to idzie "zajarzyć"
Jedynie, gdzie idzie się pomylić to przy podłączenie dla lion, że zaczynamy od lewej strony każdego złącza (od -, zależy jak mamy obróconego bms) i co 5 kabel lutujemy podwójnie, gdyż idzie on do następnego gniazda.
Trochę jest to dziwne, ale tak Ruskie to wymyślili.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

Hej chłopaki, mam problem z manetką w Adaptto. Mianowicie wszystko jest podłączone, wyświetlacz świeci, pokazuje napięcie, ogólnie działa, ALE.

Nie widzi manetki. Na pinach manetki nie ma w ogóle napięcia (z wyświetlacza wychodzą przewody manetki i to na nich powinno być napięcie). Na hallach napięcie jest. Co może być powodem? Uszkodzony sterownik?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 05 Paź, 2016   

Panowie ten wyłącznik nadprądowy co jest w zestawie z adaptto używacie na instalacji ? Gdzie go najlepiej wpiąć ? Nie wyłączy się przy prądzie który podaje adaptto ?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016   

Ja go wsądziłem. Miałem dać taki typowy do DC ale się nie zmieścił więc zostałem zmuszony wsadzić ten. Bezpiecznika nie wybija. Jeszcze mi się nie zdażyło. W sumie charakterystyka C robi swoje. Bezpiecznik jest polskiej produkcji C63. Może wystartuje przy 200A ciągłego :D Podpiołem go zaraz na wyjściu z akumulatora na minusie.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 08 Paź, 2016   

Też mi nigdy nie zadziałał, ale ja daj max 55A z baterii.
 
 
Jacq 
początkujący


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: ziemia
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016   Czujnik

Ten sterownik jest bozbawiony mozliwosci zastosowania funkcji "legal" (czujnik na osi suportu)
a bylby fajny gdyby nie ten powazny bład.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016   

Daloby sie to ominac stosujac pasa + prosty uklad podający napiecie na manetke a w adaptto odpowiednio poustawiać prądy fazowe/baterii i wygładzania reakcji na manetkę itp. Efekt bylby pewnie duzo lepszy niż sterowniki blokowe + pas.
 
 
Jacq 
początkujący


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: ziemia
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016   

Chłopaki z Adaptto pisza za taka funkcja bedzie mozliwa dopiero w przyszlym roku i mozliwosci takiej o ktorej piszesz narazie nie ma.
Ale moze ktos dokona poprawek i opisze Arbitrom.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016   

Jakiej funkcji nie ma? Obsługi pasa w adaptto nie ma ale przeczytaj jeszcze raz co ja napisałem..
W sumie mógłbym coś takiego zrobić na moim adaptto ale chyba szkoda czasu bo nie do tego max-E służy :twisted:
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 12 Paź, 2016   

Jacq, przecież ustawa wymaga funkci "pas" którą adapto posiada (kolega Eryk1000 użytkuje), a nie czujnika w suporcie. Czujnik jest montowany standardowo przy suporcie. O czym my rozmawiamy, bo czegoś nie rozumiem ? :wink:
Malo tego ustawiasz jednym przyciskiem tryb eco z ograniczeniem mocy i predkosci do wymaganego ustawą.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 13 Paź, 2016   

Z tego co ja wiem ustawa wymaga aby silnik byl zalaczany nogami wiec bez znaczenia czy PAS czy czujnik momentu w supporcie. Mimo wszystko ten drugi jest duzo lepszy i bardziej intuicyjny przy wjazdach pod gore. Mozna go podlaczyc pod kazdy sterownik dostepny na rynku przez jakis komputerek rowerowy, np ten kanadykski CA
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 13 Paź, 2016   

Qaz a jest jeszcze jakiś inny komputerek oprócz CAv3 pod którym działa czujnik momentu na osi ?

Co do legalności to adaptto i CAv3 dają tutaj najlepsze możliwości. Martwił bym się bardziej o wlasciwe napięcie baterii .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group