ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Adaptto
Autor Wiadomość
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 13 Paź, 2016   

Tutaj jest problem właśnie z napięciem akusa. Niby w CAv3 jak i w adaptto można przez dzielnik napięcia zrobić tak aby pokazywało polowe prawdziwego napięcia, ale to tylko widać na wyświetlaczu wystarczy miernik i widać od razu jakie napięcie.

https://www.youtube.com/watch?v=0141WK6dsnQ tak jak tutaj ma gościu na CAv3.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 13 Paź, 2016   

Czujnik momentu na os ktory ja mam podaje poprostu napiecie w zakresie 0-5V wiec mozna zrobic dzielnik rezysorowy zmieniajacy na 0.7-4.3V i podpiac w miejsce kazdej manetki zamiast tej manetki. CA moze opcjonalnie pokazywac te zuzyte niutonometry i oblicza sprawnosc ile procentowo wkladu dajesz aby jezdzic na tym silniku ale nie jest obowiazkowy.
Co do pokazywania napiecia to faktycznie jest problem. Lepiej wtedy miec najszybszy silnik i 48V wysokopradowa baterie
 
 
Jacq 
początkujący


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: ziemia
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016   

Mysle ze wystarczyl by wlacznik na osi aby manetka nie mozna bylo ruszac. To daje mozliwosc rozmowy z policjantem i oto chyba chodzi. Ponoc na mocnych silnikach PAS jest malo skuteczny bo podaje pelna moc i zaczyna szarpac. Ograniczajac predkosc do 25km/h i uruchamiajac system przy pomocy korby bylo by to dobre moim zdaniem.
Byc moze jest mozliwosc ustawienia manetki aby silnik ruszyl od powiedzmy 5km/h co tez by dobre bylo. Ale nie wiem czy taka mozliwosc jest w Adaptto.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016   

Pytania:
1. Gdzie się ustawia prędkość rozpędzania koła ? Narazie po przekręceniu manetki sterownik przyspiesza mi łagodnie i płynnie. Ustawiłem Throtle progresiv na 3 ale to chyba nie to.

2. Cały czas pokazuje mi że mam 99% baterii.
Baterie mam wpisaną tylko na kanale A, pojemności wpisałem prawidłowe Ah i Wh.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016   

Tomas napisał/a:
1. Gdzie się ustawia prędkość rozpędzania koła ? Narazie po przekręceniu manetki sterownik przyspiesza mi łagodnie i płynnie. Ustawiłem Throtle progresiv na 3 ale to chyba nie to.


Pisałem już wielokrotnie, Throttle progressive to jedynie zmiana jak sie zachowuje manetka, nie ma to wplywu na silnik. Wystarczy troche poczytac instrukcje i wszystko jasne :razz:

W menu w Traction control -> PWM rise lim na 80 (max).
Poniżej SPD smooth (to jest wlasnie opcja zmiększania manetki) na 30 000 będzie ok.
W ustawieniach profili na koncu jest opcja i to ustaw na "---" lub 63(boost).

Tomas napisał/a:
2. Cały czas pokazuje mi że mam 99% baterii.

Tylko się cieszyć :mrgreen: Wypada pojeździć hehe
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 04 Lis, 2016   

Tomas napisał/a:
2. Cały czas pokazuje mi że mam 99% baterii.

Cytat:
Tylko się cieszyć :mrgreen: Wypada pojeździć hehe


Ok, tylko pakiet 20s ma w tej chwili 72V i jest wg adaptto w 99% naładowany :smile:
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Lis, 2016   

Trzeba naładować na maks i zrobić 'set full charge'
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 04 Lis, 2016   

Dzięki atomek. Widzę ze będziesz tu głównym specjalistą od adaptto :smile:
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016   

robos napisał/a:
Mam pytanie odnośnie ładowania.

Pod koniec ładowania pokazują mi się takie komunikaty:
Charge current to low
Detecting charger
Charging, CV mode

i tak kolejno w pętli się zmieniają.

Bateria ma już 100%, pomyślałbym, że będzie jakiś komunikat "koniec ładowania", a tu jakby po trochu ciągle próbowało doładowywać.

To kwestia ustawień, czy tak już jest?


Mi się to samo wyświetla.
W podglądzie balansowania pokazuje że balansuje. Trwa to już ze trzy godziny. Odłączać ładowarkę czy czekać dalej aż pokaże komunikat że bateria naładowana ?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016   

Tomas napisał/a:
robos napisał/a:
Mam pytanie odnośnie ładowania.

Pod koniec ładowania pokazują mi się takie komunikaty:
Charge current to low
Detecting charger
Charging, CV mode

i tak kolejno w pętli się zmieniają.

Bateria ma już 100%, pomyślałbym, że będzie jakiś komunikat "koniec ładowania", a tu jakby po trochu ciągle próbowało doładowywać.

To kwestia ustawień, czy tak już jest?


Mi się to samo wyświetla.
W podglądzie balansowania pokazuje że balansuje. Trwa to już ze trzy godziny. Odłączać ładowarkę czy czekać dalej aż pokaże komunikat że bateria naładowana ?


też tak mam :P Ja to zostawiam na godzinę niech się jeszcze trochę Liion dopompuje, wyrówna i wyłączam, taki urok.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016   

Żeby to ustawić aby ładnie 'konczyło' ładowanie to trzeba sie ostro natrudzić albo zwyczajnie czegoś nie umiem. Trzeba odpowiednio dobrać napięcie ładowania i dopasować napiecie balansowania cel aby nie było tak że balansuje od 4.15 a ladujesz do 4.2 bo to bez sensu.
Ja jak ładuje to wyłączam w momencie jak cewka piszczy(czyli robi tą pętlę). Wtedy cele już są na zadanym napięciu i po odłączeniu nadal balansuje. Choć szczerze to bardzo rzadko do końca ładuję, przed wyjazdem podładowuje i odrazu jadę więc nawet nie mają czasu sie zbalansowac a rozjazdów i tak nie ma dużych.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016   

Według mnie w tym zachowaniu nic dziwnego nie ma jest faza cc i na końcu długotrwała cv.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016   

Eryk1000 napisał/a:
Według mnie w tym zachowaniu nic dziwnego nie ma jest faza cc i na końcu długotrwała cv.


tzn. (rozwiń) ?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016   

Ale co tu rozwijać :P ? CC czyli ładowanie stałą wartością prądu, a potem CV czyli stała wartość napięcia(prąd maleje). Ogniwa tak mają a raczej tak się je ląduje na początku stałym prądem nie większym niż deklaruje producent a na końcu po dobiciu do maks napięcia ogniwa (tudzież w adaptto wybranej dowolnej granicy napięcia celi) prąd maleje aż ogniwo w całości się naładuje trwa to dosyć długo, producenci zalecają np zakończyć ładowania gdy prąd ładowania spadnie do 100mA. Jak wiadomo cały proces lądowania może rożnie przebiegać, dużo zależy od kondycji ogniw.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016   

Ale to w ogóle nie o to nam chodzi. Tylko, że adaptto pod koniec ładowania zmniejsza prąd do 0(faza cv) ale nie kończy ładowania mimo że widnieje (100%) i co chwile wyświetla napis 'detecting charger' i od nowa w kilka sekund dochodzi z prądem do 0 i sytuacja się powtarza.

Tobie Eryk adaptto pięknie na koniec wyświetla, że naładowano aku i przestaje ładować?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group