ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Pon 06 Cze, 2016
amortyzacja w falconach
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2016   

10kg :shock: toż to przegięcie, daje się takim czymś jeździć :?:
Po przesiadce ze zwykłej ramy na customową która jest cięższa z 6kg odczułem bardzo negatywną różnicę na niekorzyść customowej, a co mowa ponad 6kg więcej tylko na przednim kole :shock:
Podziwiam Cię, nie wyobrażam sobie jazdy aktualnie moim rowerem z jeszcze 6.5kg dodatkowej wagi na przednim kole, toż to ponad 4x1.5L butelki wody doczepione do koła...
Co do wytrzymałości dwupółek to jest tak że zazwyczaj poddaje i gnie się rama( przy niedolotach ) a nie amor, rzadko kiedy amor pęka.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2016   

Witam by nie robić of topów na forum zamieszczam tu http://forum.arbiter.pl/v...p?p=77554#77554
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2016   

w moim przypadku 2/3 tej masy to opona, felga, tarcza, zacisk, są one nisko a więc efekt jest taki że rower w porównaniu z poprzednia wersją jest dla mnie bardziej pewny w jeździe przedewszystkim na zakrętach, nieczuć tej masy bo jest nisko i w mojej opinii polepszyła sie trakcja, co do ram customowych to spora cześć masy takiej ramy jest wysoko np. jak skrzynia na aku itd takie rozłożenie masy nie jest dobre co innego 6kg ma wysokości metra a co innego 6kg na podlozu
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

Witam wszystkich serdecznie.
Jestem nowy na forum i potrzebuje porady.
Składam rower na bazie ramy falcon v2, zakupiłem do niego amortyzatory Rock Shock boxxer rc2 oraz Fox dhx rc4.
Waga roweru to grubo ponad 50kg (320aku) moja waga to 95kg plus ciuch da ok 100kg
Zastanawiam się jakie sprężyny będą mi potrzebne? Czy czerwona z przodu wystarczy a możne polować na czarną? Co do tylnego dampera mam upatrzoną 750lbs ale nie wiem czy nie będzie za twardo
Teren do jazdy to górki żywieckie
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

Moj ojciec ma taki rower o takiej masie na ramie vector i taka sama wage. Ma obecnie dampera ze sprezyna lbs850 i narzeka strasznie ze o wiele za miekka. Wczesniej mial 650 to wogole sie nie dalo na tym jezdzic. Ale ciezko dostac mocniejsze sprezyny na rower.

Sa coprawda twardsze przeznaczone na motor ale o wiekszej srednicy i wtedy sie nie da przedniej przezutki zamontowac.
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

Czyli 750 będzie lepsza niż 650 w moim przypadku
A jak z przodem, jaką sprężynę polecacie?
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

Bierzcie poprawkę na to, że vector ma prawdopodobnie inną przekładnię amortyzatora i najlepiej jakby wypowiedziały się osoby, które posiadają falcona.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

Ja mam w swoim 450lbs skręconą może na 500lbs max i dla mnie (65kg) jest twarda, ale jak siadały ludki takie na oko 85-90kg to sag wydawał się prawidłowy (na asfalt).

Ja mam z damperem jeden problem. Jakbym kupował kiedyś kolejny to na pewno wybiorę jakiś o bardziej progresywnej pracy. Mam ogromną trudność znaleźć dobre ustawienie na szuter i na duże dziury.
Jak ustawię pod hopki to jest za twardy na szutry. Jak ustawię na szutry to do dobijam na hopkach (z tego też powodu zniszczyłem przy lądowaniu ostatnio koło). Denerwuje mnie ciągłe kręcenie sprężyną. Jak ktoś planuje wykorzystywać customa zgodnie z przeznaczeniem, a jednocześnie ceni sobie komfort pływania w lżejszym terenie to nie wiem, ale Fox za 400zł mu tego chyba nie da.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

Tas to ja ostatnio jeździłem na twoim koło amfiteatru Dla mnie było ok ale to był mój pierwszy kontakt z fullem i nie wiem jak powinno być prawidłowo. Pamietam że utwardzałeś specjalnie dla mnie
Powiedzcie mi jeszcze co z przodem.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

Ale Vector ma inne przełożenie na wahaczu niż Falcon. Do Vectora potrzebna mocniejsza sprężyna.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

Cytat:
Ja mam z damperem jeden problem. Jakbym kupował kiedyś kolejny to na pewno wybiorę jakiś o bardziej progresywnej pracy. Mam ogromną trudność znaleźć dobre ustawienie na szuter i na duże dziury.


Progresywnej to znaczy bardziej czuły ?

To jaki ewentualnie model upatrujesz na przyszłość ?
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

W moim przypadku na przód pewnie pójdzie Boxxer albo nowy Vulcano. Na tył na razie nie mam pojęcia co kupić. Ale liczyłem tak budżet do 1000zl za damper. Problem jest taki, że nie mam bladego pojęcia o amorach i będę staram się kupować coś sprawdzonego i żebym nie żałował na przyszłość.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

tas napisał/a:
Ja mam w swoim 450lbs skręconą może na 500lbs max i dla mnie (65kg) jest twarda, ale jak siadały ludki takie na oko 85-90kg to sag wydawał się prawidłowy (na asfalt).

Ja mam z damperem jeden problem. Jakbym kupował kiedyś kolejny to na pewno wybiorę jakiś o bardziej progresywnej pracy. Mam ogromną trudność znaleźć dobre ustawienie na szuter i na duże dziury.
Jak ustawię pod hopki to jest za twardy na szutry. Jak ustawię na szutry to do dobijam na hopkach (z tego też powodu zniszczyłem przy lądowaniu ostatnio koło). Denerwuje mnie ciągłe kręcenie sprężyną. Jak ktoś planuje wykorzystywać customa zgodnie z przeznaczeniem, a jednocześnie ceni sobie komfort pływania w lżejszym terenie to nie wiem, ale Fox za 400zł mu tego chyba nie da.

Nie masz ustawienia kompresji :?:

Tomas napisał/a:
Cytat:
Ja mam z damperem jeden problem. Jakbym kupował kiedyś kolejny to na pewno wybiorę jakiś o bardziej progresywnej pracy. Mam ogromną trudność znaleźć dobre ustawienie na szuter i na duże dziury.


Progresywnej to znaczy bardziej czuły ?

To jaki ewentualnie model upatrujesz na przyszłość ?


Progresywny to znaczy progresywny czyli na początku pracuje miękko, czym większy skok tym damper/amor się utwardza.

Tomas napisał/a:
Ale Vector ma inne przełożenie na wahaczu niż Falcon. Do Vectora potrzebna mocniejsza sprężyna.

Vector ma przełożenie 1/4.
Nie wiem jak w falconach ale w vectorach sprężyna 400 jest idealna dla kogoś kto ceni komfort natomiast 550 do FR, wtedy rower jest super skoczny, przy założeniu wagi przeciętnego człowieka.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

Osobiście polecam przód boxxer rc z 2008 roku sprężyna żółta lub 2012 czerwona (nowsze amory prawdopodobnie mają miększe spreżyny ale moge sie mylić) na tył rock shox kage rc 650 ibs . (70 kg wagi)- już w drugim falconie ją testuje. Do skoków należy podkręcić compresje na max. Jeździłem też na 750 i byla bardzo za twarda... do skoków ok ale do wygodnej jazdy po szutrach wgl sie nie nadaje.
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

to na moje 95kg 100kg w ciuchach 750 będzie ok?
na przód przy mojej wadze boxxer 2011 muszę włożyć czarną sprężynę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group