Przesunięty przez: tas Pon 06 Cze, 2016 |
amortyzacja w falconach |
Autor |
Wiadomość |
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2016
|
|
|
10kg toż to przegięcie, daje się takim czymś jeździć
Po przesiadce ze zwykłej ramy na customową która jest cięższa z 6kg odczułem bardzo negatywną różnicę na niekorzyść customowej, a co mowa ponad 6kg więcej tylko na przednim kole
Podziwiam Cię, nie wyobrażam sobie jazdy aktualnie moim rowerem z jeszcze 6.5kg dodatkowej wagi na przednim kole, toż to ponad 4x1.5L butelki wody doczepione do koła...
Co do wytrzymałości dwupółek to jest tak że zazwyczaj poddaje i gnie się rama( przy niedolotach ) a nie amor, rzadko kiedy amor pęka. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2016
|
|
|
w moim przypadku 2/3 tej masy to opona, felga, tarcza, zacisk, są one nisko a więc efekt jest taki że rower w porównaniu z poprzednia wersją jest dla mnie bardziej pewny w jeździe przedewszystkim na zakrętach, nieczuć tej masy bo jest nisko i w mojej opinii polepszyła sie trakcja, co do ram customowych to spora cześć masy takiej ramy jest wysoko np. jak skrzynia na aku itd takie rozłożenie masy nie jest dobre co innego 6kg ma wysokości metra a co innego 6kg na podlozu |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie.
Jestem nowy na forum i potrzebuje porady.
Składam rower na bazie ramy falcon v2, zakupiłem do niego amortyzatory Rock Shock boxxer rc2 oraz Fox dhx rc4.
Waga roweru to grubo ponad 50kg (320aku) moja waga to 95kg plus ciuch da ok 100kg
Zastanawiam się jakie sprężyny będą mi potrzebne? Czy czerwona z przodu wystarczy a możne polować na czarną? Co do tylnego dampera mam upatrzoną 750lbs ale nie wiem czy nie będzie za twardo
Teren do jazdy to górki żywieckie |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Moj ojciec ma taki rower o takiej masie na ramie vector i taka sama wage. Ma obecnie dampera ze sprezyna lbs850 i narzeka strasznie ze o wiele za miekka. Wczesniej mial 650 to wogole sie nie dalo na tym jezdzic. Ale ciezko dostac mocniejsze sprezyny na rower.
Sa coprawda twardsze przeznaczone na motor ale o wiekszej srednicy i wtedy sie nie da przedniej przezutki zamontowac. |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Czyli 750 będzie lepsza niż 650 w moim przypadku
A jak z przodem, jaką sprężynę polecacie? |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Bierzcie poprawkę na to, że vector ma prawdopodobnie inną przekładnię amortyzatora i najlepiej jakby wypowiedziały się osoby, które posiadają falcona. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Ja mam w swoim 450lbs skręconą może na 500lbs max i dla mnie (65kg) jest twarda, ale jak siadały ludki takie na oko 85-90kg to sag wydawał się prawidłowy (na asfalt).
Ja mam z damperem jeden problem. Jakbym kupował kiedyś kolejny to na pewno wybiorę jakiś o bardziej progresywnej pracy. Mam ogromną trudność znaleźć dobre ustawienie na szuter i na duże dziury.
Jak ustawię pod hopki to jest za twardy na szutry. Jak ustawię na szutry to do dobijam na hopkach (z tego też powodu zniszczyłem przy lądowaniu ostatnio koło). Denerwuje mnie ciągłe kręcenie sprężyną. Jak ktoś planuje wykorzystywać customa zgodnie z przeznaczeniem, a jednocześnie ceni sobie komfort pływania w lżejszym terenie to nie wiem, ale Fox za 400zł mu tego chyba nie da. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Tas to ja ostatnio jeździłem na twoim koło amfiteatru Dla mnie było ok ale to był mój pierwszy kontakt z fullem i nie wiem jak powinno być prawidłowo. Pamietam że utwardzałeś specjalnie dla mnie
Powiedzcie mi jeszcze co z przodem. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Ale Vector ma inne przełożenie na wahaczu niż Falcon. Do Vectora potrzebna mocniejsza sprężyna. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Cytat: | Ja mam z damperem jeden problem. Jakbym kupował kiedyś kolejny to na pewno wybiorę jakiś o bardziej progresywnej pracy. Mam ogromną trudność znaleźć dobre ustawienie na szuter i na duże dziury. |
Progresywnej to znaczy bardziej czuły ?
To jaki ewentualnie model upatrujesz na przyszłość ? |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
W moim przypadku na przód pewnie pójdzie Boxxer albo nowy Vulcano. Na tył na razie nie mam pojęcia co kupić. Ale liczyłem tak budżet do 1000zl za damper. Problem jest taki, że nie mam bladego pojęcia o amorach i będę staram się kupować coś sprawdzonego i żebym nie żałował na przyszłość. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Ja mam w swoim 450lbs skręconą może na 500lbs max i dla mnie (65kg) jest twarda, ale jak siadały ludki takie na oko 85-90kg to sag wydawał się prawidłowy (na asfalt).
Ja mam z damperem jeden problem. Jakbym kupował kiedyś kolejny to na pewno wybiorę jakiś o bardziej progresywnej pracy. Mam ogromną trudność znaleźć dobre ustawienie na szuter i na duże dziury.
Jak ustawię pod hopki to jest za twardy na szutry. Jak ustawię na szutry to do dobijam na hopkach (z tego też powodu zniszczyłem przy lądowaniu ostatnio koło). Denerwuje mnie ciągłe kręcenie sprężyną. Jak ktoś planuje wykorzystywać customa zgodnie z przeznaczeniem, a jednocześnie ceni sobie komfort pływania w lżejszym terenie to nie wiem, ale Fox za 400zł mu tego chyba nie da. |
Nie masz ustawienia kompresji
Tomas napisał/a: | Cytat: | Ja mam z damperem jeden problem. Jakbym kupował kiedyś kolejny to na pewno wybiorę jakiś o bardziej progresywnej pracy. Mam ogromną trudność znaleźć dobre ustawienie na szuter i na duże dziury. |
Progresywnej to znaczy bardziej czuły ?
To jaki ewentualnie model upatrujesz na przyszłość ? |
Progresywny to znaczy progresywny czyli na początku pracuje miękko, czym większy skok tym damper/amor się utwardza.
Tomas napisał/a: | Ale Vector ma inne przełożenie na wahaczu niż Falcon. Do Vectora potrzebna mocniejsza sprężyna. |
Vector ma przełożenie 1/4.
Nie wiem jak w falconach ale w vectorach sprężyna 400 jest idealna dla kogoś kto ceni komfort natomiast 550 do FR, wtedy rower jest super skoczny, przy założeniu wagi przeciętnego człowieka. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Osobiście polecam przód boxxer rc z 2008 roku sprężyna żółta lub 2012 czerwona (nowsze amory prawdopodobnie mają miększe spreżyny ale moge sie mylić) na tył rock shox kage rc 650 ibs . (70 kg wagi)- już w drugim falconie ją testuje. Do skoków należy podkręcić compresje na max. Jeździłem też na 750 i byla bardzo za twarda... do skoków ok ale do wygodnej jazdy po szutrach wgl sie nie nadaje. |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
to na moje 95kg 100kg w ciuchach 750 będzie ok?
na przód przy mojej wadze boxxer 2011 muszę włożyć czarną sprężynę? |
|
|
|
|
|