ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Pon 06 Cze, 2016
amortyzacja w falconach
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

mam damper z 650lbs, jak rower będzie stać to ci pożycze na test SAGu i jak będzie ok to sobie kupisz takie samo a jak nie ok to lżejsze lub cięższe
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016   

Super :mrgreen:
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Sob 14 Maj, 2016   

pawextelinfo - Wszystkie podzespoły które wypisałeś są OK !
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Sob 14 Maj, 2016   

Dzięki :grin:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 14 Maj, 2016   

Żeby ktoś nie myślał, że kupując 2 półkę zamontuje ją w rowerze i będzie jeździć parę sezonów. Tak się robi z chińczykami. Amory z górnej półki wymagają obsługi.
Laik rowerowy nie zauważy różnicy miedzy amorem za 900zł, a amorem za 2500zł ;)
Ja jestem laik i nie widzę różnicy :P

1. Po KAŻDEJ jeździe amor się czyści, usuwa brud spod uszczelek, psika smarami, brunox lub tańszy (i lepszy) smar teflonowy w spray.
2. 1-2 razy (najczęściej 2x) w sezonie (zależnie od intensywności używania) amor się rozkręca i wymienia olej w kąpieli (jeśli jest).
3. 1-2 razy w sezonie wymienia się olej w tłumikach

Bez tego zniszczycie amora.

Jakie tanie używane 2 półki wybierają ludki do swoich konstrukcji customowych (na przykładzie konkretnych wyborów):

RockShox Boxxer Race - (2008-2009) - 700-800zł, przykład:
http://allegro.pl/rock-sh...6116431468.html (750zł)

RockShox Boxxer RC (RaceCup) - (2009-2012) - 900-1100zł, przykład:
http://allegro.pl/amortyz...6093918561.html (1000zł)

RockShox Boxxer WC (WorldCup) - (2010-2013) - 1000-1300zł

RockShox Boxxer R2C2 - (2011-2013) - 1200-1500zł, Przykład:
http://allegro.pl/amortyz...6124365230.html (1300)

Marzocchi 888 Rv (stare)
Marzocchi 888 RC (starsze)
Marzocchi 888 RC2
Marzocchi 888 RC3
Tu różne lata 2007-2012, cenowo różnie, 900-1400zł

Manitou - tutaj o ciężko coś w przedziale do 1500zł

Ceny co podałem powyżej to są ceny do kampienia, czyli siedzicie i sprawdzacie i co tydzień się pojawiają na olx/alledrogo. Powyżej tych cen już nie jest okazja i da się od ręki kupić bo oferty wiszą i nikt nie kupuje (bo wszyscy polują na te okazje)

Ktoś z Was ma jeszcze coś, za co dał mniej niż 1500, a nie dałem tego na liscie?

Co zauważyłem, że ludkowie mają następujące problemy:
1. Do customów najlepiej szukać amora z górną półką wysoką. W ramach główka jest tak zrobiona, że wysoka półka będzie omijać krawędzie skrzyni ramy i nic nie będzie zawadzać (wrzucę później fotkę o co chodzi). Zwyczajna półka też jest ok (najwyżej się da ze 2 podkładki pod nią) ale mając wybór i długą rurę sterową to lepiej wyższa półka niż niska.

2. Rura sterowa do customa powinna mieć minimum 180mm. No i tu też jest problem, bo większość używek ma poobcinane rury. Ale uwaga: rury da się przedłużać, tj tokarz wam zrobi taką tuleje wbijaną w rurę, potem tylko 1-2 śruby mocujace i jest jak nowe. Ja tak mam zrobione w swoim. Główka ramy w customie jest dłuższa oraz górna półka musi być wyżej aby nie haczyć or amę (patrz punkt 1)

3. Customy ważą po 50 kilo i jest problem, bo kupuje się używane amory, a te pracowały w normalnych bajkach, a tam waży 15 kilo rower i zwyczajnie są za miękkie do customa. Więc po zakupie, jeśli amor jest za miękki to należy zmienić mu sprężynę na twardszą. Czy amor będzie za miękki to nie da się stwierdzić przed zakupem. Po prostu kupujemy, a jak jest to trzeba zacząć kombinować. Ogólnie są 3 wyjścia.
- Jeśli jest dostępny wybór sprężyn to kupujemy najtwardszą. Można to dorwać z 2 obiegu. Jak nie ma nigdzie to dzwonimy do serwisu producenta i pytamy o sprężyny. Popularne modele mają łatwo
- W przypadku problemu posiadania niepopularnego modelu bez dostępu do sprężyn należy do amora zamontować tzw asystę powietrzną. Ja to mam u siebie. Jest to zwyczajny wentyl i pompujemy amortyzator robiąc z niego powietrzno-sprężynowy
- W przypadku nie możliwości powyższych jest plan całkowicie awaryjny - możecie zamówić w zakładzie sprężynę o dowolnych parametrach, zrobią wam, koszt nie powinien przekroczyć 200zł (ale lepiej powalczyć z asystą).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

Cenne informacje. Dobrze że przeczytałem ten wpis bo już bym zamawiał złego amora :)

tas napisał/a:
1. Do customów najlepiej szukać amora z górną półką wysoką.


A to wtedy jest niska górna półka ? http://www.trasymasy.pl/w...upside-down.jpg

Nie bardzo sobie to właśnie wyobrażam, jak wysoka górna półka nie będzie haczyć o ramę ? Wrzucisz fotkę ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

obie półki nie haczą, przy czym wysoka nie wymaga podnoszenia goleni górnych (a dokłądniej to obniżania półek) aby ją odsunąć od górnej krawędzi ramy, a to powoduje, że nie zabierasz sobie tych milimetrów ze skoku.
Są też amory, w których nie możesz przesuwać goleni na półkach bo mają do tego celu przeznaczone zgrubienia (np manitou dorado) i tam bez wysokiej półki lub toczenia przedłużek na golenie zwyczajnie nie zamontujesz amora do customa
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

Co do rury sterowej już gdzieś pisałem ale napiszę jeszcze raz. Poczytałem trochę o temacie i doszłem do wniosku, że do mocnego superbika najlepiej wymienić. Znalazłem kolesia co może zrobić każdy rozmiar z alu lub stali - naprawdę profesjonalna robota. Ja wymieniłem w moim boxxerze 1/1/8 alu - koszt 240zł (miałem ~2cm za krótką i wymieniłem na 182mm - tu faktycznie 180mm była by idealna ale dołożyłem 2mm "dla pewności" :mrgreen: ). Koleś podchodzi do każdego indywidualnie, powiedziałem mu, że chcę max wytrzymałości bez względu na wagę - dostałem to:

Po lewej oryginalna rura sterowa boxxera a po prawej w półce nowa z tego samego stopu. Efekt zadowalający :)

Dałem za amorka 1300zł, 2012 RC (200mm) - może i przepłaciłem ale górne golenie są naprawdę w idealnym stanie a dolne odmalowałem - amor jak nowy :mrgreen: Po włożeniu aku jak siadam to amortyazcja osiada o ok. 1/4 - 1/3 więc chyba nie będzie konieczna wymiana sprężyn. Jeszcze pare elementów dojdzie ale lusterka i manetki raczej nie ważą tyle aby coś zmienić :razz:

tas napisał/a:
psika smarami, brunox lub tańszy (i lepszy) smar teflonowy w spray.
\
Jestem nowy w te klocki, mam taki spray teflonowy http://www.ceneo.pl/35997081#tab=spec -jest suchy i po użyciu robi się powłoka (nie jakaś trwała bo najmniejsze przejechanie palcem ją zbiera) będzie to dobre do codziennej konserwacji amorka po jeździe ?
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
ZenekFr 
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 25
Skąd: Płock
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

ady Pany rury sterowe są dostępne nie trzeba nic toczyć/dorabiać.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016   

Pany jaką kupić sprężynę (twardość) do Marzocchi ?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016   

Nikt Ci na to pytanie nie odpowie, a jak odpowie to będzie niezłym wróżbitą.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016   

Juz obczaiłem. Powyżej 90kg ( moim przypadku 93 plus polowa masy ebika jakieś 20 kg) nad się 7.7 :wink: Sag powinien wynosić 25% wg producenta.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016   

Ten Damper co jest na stronie vectora DNM Burner RCP-3 ktoś ma albo zna z opinii czy warto w niego wchodzić ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016   

Ja kupiłem w zamówieniu grupowym, to jest chiński wynalazek, ale ma opinię dobrego jak za swoją cenę. Do tego jest już ze sprężyną 650, a to dodatkwowa zaleta
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016   

Zakładałes juz go do falcona jak wygląda sag przy sprężynie 650 ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group