ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Skuter elektryczny - zwiększenie prędkości
Autor Wiadomość
Kubus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009   

Witam
Problem tkwił w tym, że z każdy Wydział Komunikacji (WK, organ powiatowy) trochę inaczej podchodzi do rejestracji pojazdu. WK właściwy dla siedziby sprzedawcy robił jakieś problemy związane z brakiem potwierdzenia homologacji tego sklutera w ich systemie komputerowym. Ja zanim kupiłem skuter wziąłem wszystkie papiery do swojego WK i sprawdziłem ich "poprawność". Oczywiście mój WK też się czepiał ale były to zastrzeżenia do niejednoznacznych zapisów w wyciągu z homologacji oraz do treści faktury. Ponieważ sprzedawca poprawił dokumenty tak jak wymagał WK, kupiłem i zarejestrowałem skuter.

Pozdrawiam
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Pon 04 Maj, 2009   

W takim razie ja mam 2 pytania:

-Co ogranicza prędkosć? Przełożenie, czy raczej moc silnika (czy rozpędza się elegancko aż pod samą prędkosć maksymalną, czy nie jest wolniejszy pod obciążeniem)

-48V 40Ah - żele? czy jakieś inne akumulatory? Wyszło mi 1920Wh (1,92kWh) w akumulatorach, przy czym jeśli to żele, czy inne ołowiane, to pewnie realnie do wyciągnięcia z tego (pod obciążeniem) jest mniej...

EDIT: pomyliłem słowo...
_________________
No i jest :)
 
 
Kubus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Maj, 2009   

Sądzę że ograniczenie prędkości jest przez elektronikę: sprawdza prędkość i nie daje więcej mocy do silnika. Jak jadę po prostej to ładnie rozpędza się do ok. 40 a potem łagodnie do 45 aby przy 45 mocy nie zabrakło gwałtownie i więcej nie pojedzie. Sprzedawca twierdził, że ograniczenie jest przy 40 dlatego rozważałem wymianę tylnej opony na większy rozmiar co dałoby mi 5 - 10 % wiekszej predkości ale jak nim pojeździłem to stwierdziłem, że tak jak jest jest OK.

Jak jadę z odpowiednio długiej i stromej górki to potrafi rozpędzić się i do 55 ale powyżej 45 to tylko siłą ciężkości - to się czuje. Inaczej mówiąc: hamowanie nienapędzanym silnikiem jest delikatne. Często dojeżdżam po 100 - 200 m na wybiegu do wielu miejsc (zakręty, skrzyżowania itp.) Natomiast jadąc we 2 osoby pod górę potrafi mu zabraknąć mocy i więcej jak 40 nie pojedzie. Zresztą pod górę nie forsuję go więcej jak 30 aby nie przeciążać akumulatorów.

Aku żelowe.
 
 
jhusak
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

Odgrzeję temat, bo sprawa ciekawa.
Kubus napisał/a:
Sądzę że ograniczenie prędkości jest przez elektronikę: sprawdza prędkość i nie daje więcej mocy do silnika.


Łatwo to sprawdzić stawiając skuter na tylnych nóżkach tak, aby tylne koło obracało się luźno. Dajemy czadu i OD RAZU (moment, ćwierć sekundy, może pół) rozpędza się na maksa, czyli te ca 10 obr/sekundę i ani obrotu więcej. Wniosek: maks prędkość obrotów jest regulowana elektronicznie. Sprawdza prędkość obrotów tylnego koła w tym sensie, że nie wysteruje większej, niż max.

W kontrolerze siedzi mikrokontroler pic taktowany 16 MHz, próbowałem 20 mhz, ale to nic nie dało, więc kontrola jest gdzie indziej.

W silnikach od normalnych pojazdów (nie zabawek z 500W silnikiem) o mocy powyżej 500 WAT musi być regulacja elektroniczna. Poniżej jest pasywna, po prostu skuter przy prędkości 45km/h pobiera te 16A, co daje 600-700W. Dla silników <=500Wat wystarczy regulacja naturalna (szybciej nie pojedzie) W tych da radę zwiększyć prędkość zwiększając V lub usuwając zwory stalowe redukujące prąd przepływający przez silnik.

Cytat:

Aku żelowe.


Ja zanabyłem w 2010 io-scooter 1500GT. Akumulatory oryginalne dawały przebieg 25 km max, Pb, zużyte, domorobna ładowarka przypieczętowała ich los. Przy wybojach jednemu urwała się elektroda w celi, kupiłem regenerowane, 20 km zasięgu, ostatnio spadło do 10. po ok 100 ładowaniach.

Rozumuję:
Kupię nowe PB: 1200 zł (deep cycle, EV), nic się nie zmieni
Kupię li-iony z odzysku, cena ta sama. Zalety: mniejsze zużycie hamulców i zawieszenia, mniejsze przeciążenie silnika, krótsza droga hamowania, ździebko większe prędkości, można wozić kogoś 100kg, a nie tylko 70. Wada- mnóstwo zabawy.
Kupiłem li-iony, i wszystko, jak przewidywałem. Montowałem to 2 tygodnie (14 pakietów po 18 cel). Aktualnie mam 35-40 Ah, zasięg 70 km.
Jeszcze bez elektroniki, ale się nie rozjeżdżają zbytnio po 10 ładowaniach (badam każde voltomierzem)

Dają DUŻO WIĘCEJ FRAJDY!. No i skuter można podnieść :)
I nie ma tego uciążliwego ładowania po każdej przejazdce! Terza ładuję skuter raz na kilka dni lub przed dłuższą podróżą. Przede mną kilkaset cykli ładowania , jak obliczyłem wystarczy na ok. 25000 km, co daje koszt aku niecałe 3 zł na 100 km + niecałe 2 zł za prąd, o niebo lepiej, niż głośny, śmierdzący, kapiący, psujący się i co chwila przegląd - skuter (min 10, max 15 zł/100km, auto na gaz 25-30 zł/100km, gdzie tu ekonomia?)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 13 Lip, 2011   

W silnikach BLDC trzeba by pogrzebać w częstotliwości generatora sterującego wirującym polem magnetycznym. Tam chyba stała czasowa jest ustalana przez elementy R i C.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group