10x6 vs. 9x7 vs. 7x9 |
Autor |
Wiadomość |
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016 10x6 vs. 9x7 vs. 7x9
|
|
|
Ktory silnik bedzie lepszy do bika z przeznaczeniem w teren 80/20, nie interesuje mnie predkosc lecz terenowa jazda po wertepach, kolo 26".
Pozdr |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Jakim napięciem chcesz zasilać? Ale ogólnie im mniejsze prędkości maksymalne oczekiwane, tym bardziej idź w wolniejszy silnik (no chyba że możesz sobie pozwolić na jeszcze mniejsze koło) |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Jak chcesz 26" i zależy ci na niutonometrach to 7x9, ale koniecznie kontroluj temperaturę (czujniki, wyłączniki temperatury), bo o spalenie silnika w terenie nie trudno. |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
A miedzy 10x6 a 9x7 jest istotna roznica ? |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
To jest zależność. Silnik 10/6 szybciej przyśpiesza ale jedzie wolniej a ten drugi jest szybki ale nie ma takiej charakterystyki momentu jak 9/7. Tak w skrócie. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
Ostatnio zmieniony przez tomeczekokok Czw 21 Kwi, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
A ktory z nich bedzie sie najbardziej grzal ? |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | Jakim napięciem chcesz zasilać? Ale ogólnie im mniejsze prędkości maksymalne oczekiwane, tym bardziej idź w wolniejszy silnik (no chyba że możesz sobie pozwolić na jeszcze mniejsze koło) |
60V - a jezeli mniejsze kolo np 24" to ktory ? tez to rozwazam. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Na zwykłym sterowniku grzać się będzie najbardziej 9x7, najmniej 10x6. Myślę, że połączenie 10x6 i koła 24" grałoby bardzo dobrze. |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Na zwykłym sterowniku grzać się będzie najbardziej 9x7, najmniej 10x6. Myślę, że połączenie 10x6 i koła 24" grałoby bardzo dobrze. |
A 7x9 ? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Oj było tych tematów sporo Czytałeś w ogóle cosik ?
W góry to 7x9 lub 8x8 |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Czw 07 Kwi, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Mam 10x6 (lub 9x7 - kupowałem jako ten drugi, ale pod deklem jest ten pierwszy opis, więc pewności nie mam) w kole 26" i moim zdaniem ten silnik zaczyna żyć dopiero od prędkości 25 km/h (przy 16S LiPo). Poniżej się męczy, a już powolna techniczna jazda na takim setupie to jakaś pomyłka - rower nie jedzie, duże prądy, silnik się grzeje.
Jazda po lesie jeździe po lesie nie równa - jak chcesz lecieć jak przecinak leśnymi duktami pożarowymi to OK, ale jak chcesz śmigać po korzeniach, górkach, dołach, to i tak dużych prędkości nie rozwiniesz, a szybki silnik tylko "zmęczysz" (przy kole i napięciu jak podane - nie mam odniesienia do innego setupu). |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Tomas napisał/a: | Oj było tych tematów sporo Czytałeś w ogóle cosik ?
W góry to 7x9 lub 8x8 |
Cosik czytalem tylko cala moja teoria legla w gruzach jak Tas do tego setupu zaproponowal mi 10x6 ...
To nie ma byc w gory a na wertepy, ale juz teraz juz praktycznie wiem co potrzebuje, dziekuje wszystkim za szybki odzew |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
p.s - ale do 7x9 prąd maksymalny 30A. Pamiętaj |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Ale rozumiem, 60-72V mu nie zaszkodzi? |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Szwagier napisał/a: | Mam 10x6 (lub 9x7 - kupowałem jako ten drugi, ale pod deklem jest ten pierwszy opis, więc pewności nie mam) w kole 26" i moim zdaniem ten silnik zaczyna żyć dopiero od prędkości 25 km/h (przy 16S LiPo). Poniżej się męczy, a już powolna techniczna jazda na takim setupie to jakaś pomyłka - rower nie jedzie, duże prądy, silnik się grzeje.
Jazda po lesie jeździe po lesie nie równa - jak chcesz lecieć jak przecinak leśnymi duktami pożarowymi to OK, ale jak chcesz śmigać po korzeniach, górkach, dołach, to i tak dużych prędkości nie rozwiniesz, a szybki silnik tylko "zmęczysz" (przy kole i napięciu jak podane - nie mam odniesienia do innego setupu). |
Brak "dołu" to moze kwestia zmiany sterownika ? |
|
|
|
|
|