Silnik BLDC etechnology |
Autor |
Wiadomość |
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016
|
|
|
Miejsca na przewody to akurat w nim jest jak w żadnym innym jest trochę gorzej, bo nie ma wpustów w stojanie na halle |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016
|
|
|
Przecież stojan jest metalowy. Mozna wyciąc |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016
|
|
|
No dobra, teoretycznie może się i da założyć halle ale jak na razie nikt się nie przyznał że coś takiego zrobił w takim silniku.
Więc dla mnie jako dla laika w tej kwestii sprawa jest na dzień dzisiejszy prosta - glebor nie dał rady to się nie da.
Jeżeli ktoś tego dokonał, znaczy użytkuje taki silniczek bez oryginalnej elektroniki z hallami to to jest miejsce żeby się tym pochwalić. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016
|
|
|
Tak wyglądają czujniki w silniku swissdrive
znajdują się na płytce elektroniki na małej średnicy i współpracują z jedną z obudów.
Na płytce dumnie pręży się napis jak niżej "take a look at the scaner" cokolwiek autor miał na myśli
A najlepsze jest to
"Moduł po taniości"
A chińskie to raczej nie jest i jak widać się wcale nie wstydzą że tanio robią |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016
|
|
|
A nie można zostawić tej płytki z halami w środku i tylko wyprowadzić osobne przewody fazowe i zasilanie z zewnętrznego sterownika? Powinno działać. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016
|
|
|
Czujniki są zintegrowane z oryginalnym sterownikiem. Przewody od nich nie są wyprowadzone na zewnątrz bo w oryginale nie ma takiej potrzeby.
Wyprowadzenie przewodów fazowych na zewnątrz daje tylko tyle i aż tyle że silnik działa bezczujnikowo. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016
|
|
|
sirgregs napisał/a: | Czujniki są zintegrowane z oryginalnym sterownikiem. Przewody od nich nie są wyprowadzone na zewnątrz bo w oryginale nie ma takiej potrzeby.
Wyprowadzenie przewodów fazowych na zewnątrz daje tylko tyle i aż tyle że silnik działa bezczujnikowo. |
A nie możesz zostawić płytki tak jak jest zamontowanej i wyprowadzić zasilanie wraz sygnałami halli na zewnątrz? Musiałbyś jedynie odciąć ścieżki na płytce z zasilania i sygnałów. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016
|
|
|
Tak by się teoretycznie dało podłączyć ale wymagałoby to odseparowania czujników na płytce tak jak piszesz co wiąże się z mechanicznym usunięciem ścieżek, niektórych elementów, wycinaniem części płytki aby dało się przeprowadzić przewody fazowe.
Pozostawienie płytki z dużej ilości miejsca (bez płytki) robi cholernie mało miejsca we wnętrzu silnika. Dodatkowo nie mam pojęcia jak te czujniki współpracują z obudową (dam potem fotkę). Każdy test pod obciążeniem to konieczność szprychowania kółka i jeżeli coś nie działa to trzeba rozszprychować kółko i rozebrać silnik.
Robota dla wytrwałych albo bardzo wytrwałych |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016
|
|
|
Co do czujników to są rozne metody rozmieszczenia. Nie znam wszystkich, bo jeszcze nie jestem w pełni wdrożony w temat ale są co 120stopni albo 60. Nie wiem niestety czy chodzi o kąt przesiniecia fazowego czy po prostu kąt na tarczy zegara.
Tu rozmieszczenie co 60stopni : http://3.bp.blogspot.com/.../0914001437.jpg
Tu są gęsciej: https://www.electricbike....06/IMG_8196.jpg
Widzialem na necie tez co 120stopni.
Wydaje mi sie ze ich ułozenie w zasadzie mogłoby byc dowolne, byle mikrokontroler wiedział jak taki przesuniety sygnał wykorzystac do sterowania. Wydaje mi sie ze "uczacy sie" sterownik potrafiłby wykorzystac halle rozłozone co 60stopni |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016
|
|
|
Passat_EQ napisał/a: | Co do czujników to są rozne metody rozmieszczenia. Nie znam wszystkich, bo jeszcze nie jestem w pełni wdrożony w temat ale są co 120stopni albo 60. Nie wiem niestety czy chodzi o kąt przesiniecia fazowego czy po prostu kąt na tarczy zegara.
Tu rozmieszczenie co 60stopni : http://3.bp.blogspot.com/.../0914001437.jpg
Tu są gęsciej: https://www.electricbike....06/IMG_8196.jpg
Widzialem na necie tez co 120stopni.
Wydaje mi sie ze ich ułozenie w zasadzie mogłoby byc dowolne, byle mikrokontroler wiedział jak taki przesuniety sygnał wykorzystac do sterowania. Wydaje mi sie ze "uczacy sie" sterownik potrafiłby wykorzystac halle rozłozone co 60stopni |
Kąt (mechaniczny) przesunięcia halli jest zależny od ilości biegunów w wirniku oraz zębów w stojanie. I tak dla przykładu dla 46 magnesów i 51 zębów (9C, MXUS, Crystalyte) wynosi 15,65°. Dla 20 magnesów i 12 zębów 36°. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016
|
|
|
Ten silnik z tego co liczyłem kiedyś ma 40 magnesów i 45 zębów stojana |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016
|
|
|
barmal napisał/a: | Passat_EQ napisał/a: | Co do czujników to są rozne metody rozmieszczenia. Nie znam wszystkich, bo jeszcze nie jestem w pełni wdrożony w temat ale są co 120stopni albo 60. Nie wiem niestety czy chodzi o kąt przesiniecia fazowego czy po prostu kąt na tarczy zegara.
Tu rozmieszczenie co 60stopni : http://3.bp.blogspot.com/.../0914001437.jpg
Tu są gęsciej: https://www.electricbike....06/IMG_8196.jpg
Widzialem na necie tez co 120stopni.
Wydaje mi sie ze ich ułozenie w zasadzie mogłoby byc dowolne, byle mikrokontroler wiedział jak taki przesuniety sygnał wykorzystac do sterowania. Wydaje mi sie ze "uczacy sie" sterownik potrafiłby wykorzystac halle rozłozone co 60stopni |
Kąt (mechaniczny) przesunięcia halli jest zależny od ilości biegunów w wirniku oraz zębów w stojanie. I tak dla przykładu dla 46 magnesów i 51 zębów (9C, MXUS, Crystalyte) wynosi 15,65°. Dla 20 magnesów i 12 zębów 36°. |
Z tego co podałes wynika, ze jest to zależne tylko od ilosci magnesów. W obu przypadkach 360stopni podzielone przez połowe magnesów w rotorze daje podane kąty. Przy czym nic nie stoi na przeszkodzie, zeby hall był zamontowany wielokrotnośc dwóch magnesów dalej od sąsiada. Zmierzy nadal to samo.
Tutaj mamy dwa BIONXy z rózną iloscią "zębów" i magnesów a halle są co 120stopni
https://systemesembarques.files.wordpress.com/2011/03/screenshot-4.png |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | Ten silnik z tego co liczyłem kiedyś ma 40 magnesów i 45 zębów stojana |
No to 18° |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016
|
|
|
Czyli dla tego etechnology wychodziłoby co 18°?
Temat robi się arcyciekawy, bo w sumie mam możliwość precyzyjnego nafrezowania otworów, tylko żeby mieć pewność żeby dobrze to zrobić |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016
|
|
|
Tak wygląda wewnętrzna część obudowy współpracująca z elektroniką
Wewnętrzny czujnik jest usytuowany na płytce w odległości 20 mm od osi silnika.
Wchodzą w grę spore dokładności bo 1 stopień to liniowo około 0,35mm na średnicy 40mm.
Jakie są konsekwencje niedokładnego osadzenia czujników?
Co się dzieje jeżeli pomyłka będzie powiedzmy rzędu 0,5 stopnia?
Jaki ma to wpływ na pracę silnika?
Oczywiście jeżeli osadzamy czujniki na największej średnicy stojana błędy będą odpowiednio mniejsze. |
|
|
|
|
|