|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Budowa baterii z możliwością przełączania konfiguracji |
Autor |
Wiadomość |
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 03 Cze, 2016
|
|
|
Tak możemy się przekomarzać. Nie twierdzę, że większa pojemność akumulatora nie powoduje mniejszego obciążenia cel, to jest przecież oczywiste.
Ja twierdzę tylko, że przy tej same liczbie cel, innej konfiguracji baterii i obciążaniu baterii tym samym poborem mocy, cele są obciążone jednakowo.
Inaczej mówiąc, przy 50V, żeby ciągnąć 1 kW z baterii, potrzebujesz 20A prądu, jeśli masz 100 V, do 1kW potrzebujesz 10A, ale za to masz 2x mniej cel połączonych równolegle.
Moc ta sama, obciążenie cel to samo, rower jedzie tak samo. Oczywiście przy zastrzeżeniach o których napisano wcześniej.
Abstrahujemy też tutaj od możliwej do osiągnięcia prędkości maksymalnej oraz dostępnego momentu. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 03 Cze, 2016
|
|
|
Trzeba pamiętać, że niższe napięcia, to wyższe prądy i większe straty na kablach i złączach. Może się okazać, że największy zysk z niższego napięcia to wynikający z tego, że nie da się rozpędzić za bardzo. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 03 Cze, 2016
|
|
|
Idę o zakład, że wszystko inne przy tym będzie zupełnie pomijalne, śladowe, wręcz niemierzalne |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|