|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przycisk turbo |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016 Przycisk turbo
|
|
|
Witam Panów, chciałbym mieć możliwość chwilowego podnoszenia amperów, w moim sterowniku aktualnie mam 45 A ale czasami przydało by się więcej na przykład ruszając ze świateł itd., w poprzednim sterowniku miałem wlutowaną zworkę z drutu lecz nie było to zdrowe rozwiązanie dla baterii, tym razem chciałbym mieć nad tym "dozowaniem" kontrolę poprzez przycisk zwierny włączał bym sobie "turbo na 5-10 sekund, z tego co się orientowałem raczej nie da się tego zrobić na niewielkim przekaźniku bo nie przeniesie natężenia kolega doradził mi zrobienie "turba" na tranzystorze IGBT niestety elektronika to nie jest moja najmocniejsza strona a więc pytanie do was czy ktoś ma takie turbo jeśli tak to jak rozwiązał problem takiego układu, pozdrawiam |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
Jaki dokładnie masz sterownik? Masz tam funkcie 3speed? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
Ale 3speed nie wyciągnie wiecej jak 45A i tak. Jest na forum temat o zwiększaniu prądu sterownika. Trzeba nadlać cyny na lut. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
Lol Tomas czytaj co gościu pisze, chce na chwile więc i tak musi mieć 3speed albo coś podobnie działającego bo jak podleje cyną to później musi jakoś obniżyć prąd Dlatego pytam co to za sterownik... |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
sterownik ma funkcję 3 speed, jeżdżę w zasadzie ciągle na high ale to niema wpływu na ampery, jeśli dobrze kojarzę zmienia kąty halli, tak jak pisałem nie chce nadlewać bocznika chce mieć ta funkcję na przycisk do kontrolowanego "dotrurbiania"
DSC_0739.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 408 raz(y) 1,31 MB |
DSC_0735.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 378 raz(y) 956,03 KB |
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
Nie ma takiej możliwości. + i tak byś cały czas z wcisniętym turbo jeździł |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
Ja bym na Twoim miejscu podlał bocznik i normalnie jeździł na "Normal" a chcesz turbo to przełączasz na "Hi" i ogień No chyba, że na każdym trybie mass 45A... |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
Atomek
och własnie sobie obiecywałem ze tylko raz dziennie doturbiam
jednak wydaje mi się ze możliwość jest, w nowym elektroniku jest przekaźnik na tranzystorze tylko do 30A i prąd ac |
Ostatnio zmieniony przez Przemek Pon 06 Cze, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
Mobil
no własnie w każdym trybie mam 45A 3 speed obcina tylko prędkość |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
Przemek, jak chcesz chwilowo zwiększyć prąd, to nasuwają mi się dwa rozwiązania - albo równolegle do bocznika dolutować MOSFET'a albo zmodyfikować dzielnik napięcia lub dorobić własny w torze pomiarowym.
Rozwiązanie z modyfikacją dzielnika napięcia powinno być proste, trzeba równolegle z rezystorem zwierającym do masy wlutować odpowiednio dobrany rezystor sterowany przez jakiś tranzystor a ten przez przycisk. Robienie własnego dzielnika jest raczej gorszym rozwiązaniem, bo wymagało by przecięcia ścieżki.
Rozwiązanie z MOSFET'em wymaga dość dobrego dobrania Rds(on) do rezystancji bocznika - o ile da się znaleźć tranzystor z tak niską opornością. No i w datasheetach ta oporność jest podawana w dość szerokich widełkach, co zobaczysz, że jest dość istotne, jak zaczniesz podstawiać do wzoru na równoległą oporność.
P.S. Rozważania teoretyczne, nie bawiłem się w modyfikacje sterownika. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
Ja bym spróbował z jakimś przekaźnikiem samochodowym. Trzeba tylko sprawdzić o ile wzrośnie prąd po zwarciu styków. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
madejp, elektronik który proponował mi mosft, własnie mówił o dokładnym wysterowaniu go przez rezystor, ale niestety chłopina jest tak zarobiony ze powiedział ze zrobi mi takie coś tylko muszę mu podać rozwiązanie bo zwyczajne niema czasu by się nad tym pochylić , znalazłem gotowe takie coś http://www.tme.eu/pl/kata...551%2C358103%3B
cena dosyć wysoka jak za chwile radości, , ale w razie braku lepszego rozwiązania - przełknę
zeeltom rozwiązanie z samochodowym przekaźnikiem było by najlepsze, nie dość że tanie to dodatkowo dobre i tanie ! obawiam się jednak że przepływ będzie zbyt mały lub że zestyki przy pierwszym "zwarciu" po prostu się skleją, pożądany przekaźnik mechaniczny " od taurona" to niestety zabierze sporo miejsca co przy tak sporej ilości kabelkolobi robi już jednak problem
Panowie przecież na tym zacnym forum jest niejedna tęga głowa POMOŻECIE ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
Są przekaźniki do świec żarowych na 80A. A ile ty chcesz tam pakować? Weź pod uwagę, że przez styki takiego przekaźnika nie będzie płynął cały prąd, tylko jego część, bo reszta prądu popłynie nadal starą drogą przez zworki. |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
Panowie, stawiam dobrą flaszkę temu kto to zrobi na przekaźniku i będzie to działać nieco lepiej niż losowo.
Bocznik w kontrolerze 30A ma rezystancję ok 0,5mR czyli 0,0005 ohma. Jak to zmierzyłem? Dosyć prosto. Watomierz wskazywał ok. dwukrotnie większy prąd na boczniku zewnętrznym 1mR w stosunku do bocznika w kontrolerze.
Opór styków przekaźnika to conajmniej kilka mR więc cała idea przekaźnika jest do wyrzucenia.
Jeśli znajdzie się tranzystor o rezystancji mniejszej niż 1mR to może coś z tego bedzie, ale wątpię.
Jedyna opcja to zgłębienie się w układ pomiarowy bocznika w kontrolerze i tam należy nieco go zmodyfikować. |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
jszk napisał/a: | Jedyna opcja to zgłębienie się w układ pomiarowy bocznika w kontrolerze i tam należy nieco go zmodyfikować. |
Najprościej będzie nadlać bocznik do żądanego "TURBO" a do ukladu pomiarowego dolutować jakiś rezystor i w momencie naciskania turbo omijać rezystor. Też pewnie będzie to trzeba zrobić na jakimś małym przekaźniku aby nie ciągnąć metr kabla pomiarowego do kierownicy. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|