ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przycisk turbo
Autor Wiadomość
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   Przycisk turbo

Witam Panów, chciałbym mieć możliwość chwilowego podnoszenia amperów, w moim sterowniku aktualnie mam 45 A ale czasami przydało by się więcej na przykład ruszając ze świateł itd., w poprzednim sterowniku miałem wlutowaną zworkę z drutu lecz nie było to zdrowe rozwiązanie dla baterii, tym razem chciałbym mieć nad tym "dozowaniem" kontrolę poprzez przycisk zwierny włączał bym sobie "turbo na 5-10 sekund, z tego co się orientowałem raczej nie da się tego zrobić na niewielkim przekaźniku bo nie przeniesie natężenia kolega doradził mi zrobienie "turba" na tranzystorze IGBT niestety elektronika to nie jest moja najmocniejsza strona a więc pytanie do was czy ktoś ma takie turbo jeśli tak to jak rozwiązał problem takiego układu, pozdrawiam
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

Jaki dokładnie masz sterownik? Masz tam funkcie 3speed?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

Ale 3speed nie wyciągnie wiecej jak 45A i tak. Jest na forum temat o zwiększaniu prądu sterownika. Trzeba nadlać cyny na lut.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

Lol Tomas czytaj co gościu pisze, chce na chwile więc i tak musi mieć 3speed albo coś podobnie działającego bo jak podleje cyną to później musi jakoś obniżyć prąd :roll: Dlatego pytam co to za sterownik...
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

sterownik ma funkcję 3 speed, jeżdżę w zasadzie ciągle na high ale to niema wpływu na ampery, jeśli dobrze kojarzę zmienia kąty halli, tak jak pisałem nie chce nadlewać bocznika chce mieć ta funkcję na przycisk do kontrolowanego "dotrurbiania" :twisted:

DSC_0739.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 408 raz(y) 1,31 MB

DSC_0735.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 378 raz(y) 956,03 KB

 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

Nie ma takiej możliwości. + i tak byś cały czas z wcisniętym turbo jeździł :lol:
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

Ja bym na Twoim miejscu podlał bocznik i normalnie jeździł na "Normal" a chcesz turbo to przełączasz na "Hi" i ogień :roll: No chyba, że na każdym trybie mass 45A...
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

Atomek
och własnie sobie obiecywałem ze tylko raz dziennie doturbiam :mrgreen:
jednak wydaje mi się ze możliwość jest, w nowym elektroniku jest przekaźnik na tranzystorze tylko do 30A i prąd ac
Ostatnio zmieniony przez Przemek Pon 06 Cze, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

Mobil
no własnie w każdym trybie mam 45A 3 speed obcina tylko prędkość
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

Przemek, jak chcesz chwilowo zwiększyć prąd, to nasuwają mi się dwa rozwiązania - albo równolegle do bocznika dolutować MOSFET'a albo zmodyfikować dzielnik napięcia lub dorobić własny w torze pomiarowym.

Rozwiązanie z modyfikacją dzielnika napięcia powinno być proste, trzeba równolegle z rezystorem zwierającym do masy wlutować odpowiednio dobrany rezystor sterowany przez jakiś tranzystor a ten przez przycisk. Robienie własnego dzielnika jest raczej gorszym rozwiązaniem, bo wymagało by przecięcia ścieżki.

Rozwiązanie z MOSFET'em wymaga dość dobrego dobrania Rds(on) do rezystancji bocznika - o ile da się znaleźć tranzystor z tak niską opornością. No i w datasheetach ta oporność jest podawana w dość szerokich widełkach, co zobaczysz, że jest dość istotne, jak zaczniesz podstawiać do wzoru na równoległą oporność. :)

P.S. Rozważania teoretyczne, nie bawiłem się w modyfikacje sterownika. :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

Ja bym spróbował z jakimś przekaźnikiem samochodowym. Trzeba tylko sprawdzić o ile wzrośnie prąd po zwarciu styków.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

madejp, elektronik który proponował mi mosft, własnie mówił o dokładnym wysterowaniu go przez rezystor, ale niestety chłopina jest tak zarobiony ze powiedział ze zrobi mi takie coś tylko muszę mu podać rozwiązanie bo zwyczajne niema czasu by się nad tym pochylić , znalazłem gotowe takie coś http://www.tme.eu/pl/kata...551%2C358103%3B
cena dosyć wysoka jak za chwile radości, :neutral: , ale w razie braku lepszego rozwiązania - przełknę :neutral:
zeeltom rozwiązanie z samochodowym przekaźnikiem było by najlepsze, nie dość że tanie to dodatkowo dobre i tanie :cool: ! obawiam się jednak że przepływ będzie zbyt mały lub że zestyki przy pierwszym "zwarciu" po prostu się skleją, pożądany przekaźnik mechaniczny " od taurona" to niestety zabierze sporo miejsca co przy tak sporej ilości kabelkolobi robi już jednak problem
Panowie przecież na tym zacnym forum jest niejedna tęga głowa :lol: POMOŻECIE ? :oops:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Cze, 2016   

Są przekaźniki do świec żarowych na 80A. A ile ty chcesz tam pakować? Weź pod uwagę, że przez styki takiego przekaźnika nie będzie płynął cały prąd, tylko jego część, bo reszta prądu popłynie nadal starą drogą przez zworki.
 
 
jszk 
stażysta
jszk


Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 128
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016   

Panowie, stawiam dobrą flaszkę temu kto to zrobi na przekaźniku i będzie to działać nieco lepiej niż losowo.
Bocznik w kontrolerze 30A ma rezystancję ok 0,5mR czyli 0,0005 ohma. Jak to zmierzyłem? Dosyć prosto. Watomierz wskazywał ok. dwukrotnie większy prąd na boczniku zewnętrznym 1mR w stosunku do bocznika w kontrolerze.
Opór styków przekaźnika to conajmniej kilka mR więc cała idea przekaźnika jest do wyrzucenia.
Jeśli znajdzie się tranzystor o rezystancji mniejszej niż 1mR to może coś z tego bedzie, ale wątpię.
Jedyna opcja to zgłębienie się w układ pomiarowy bocznika w kontrolerze i tam należy nieco go zmodyfikować.
_________________
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016   

jszk napisał/a:
Jedyna opcja to zgłębienie się w układ pomiarowy bocznika w kontrolerze i tam należy nieco go zmodyfikować.

Najprościej będzie nadlać bocznik do żądanego "TURBO" a do ukladu pomiarowego dolutować jakiś rezystor i w momencie naciskania turbo omijać rezystor. Też pewnie będzie to trzeba zrobić na jakimś małym przekaźniku aby nie ciągnąć metr kabla pomiarowego do kierownicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group