|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przycisk turbo |
Autor |
Wiadomość |
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
My tu gadu-gadu a w sumie autor jeszcze się chyba nie określił ile to turbo ma dodać mocy |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
jszk napisał/a: | Panowie, stawiam dobrą flaszkę temu kto to zrobi na przekaźniku i będzie to działać nieco lepiej niż losowo.
Bocznik w kontrolerze 30A ma rezystancję ok 0,5mR czyli 0,0005 ohma. Jak to zmierzyłem? Dosyć prosto. Watomierz wskazywał ok. dwukrotnie większy prąd na boczniku zewnętrznym 1mR w stosunku do bocznika w kontrolerze.
Opór styków przekaźnika to conajmniej kilka mR więc cała idea przekaźnika jest do wyrzucenia.
Jeśli znajdzie się tranzystor o rezystancji mniejszej niż 1mR to może coś z tego bedzie, ale wątpię.
Jedyna opcja to zgłębienie się w układ pomiarowy bocznika w kontrolerze i tam należy nieco go zmodyfikować. |
Hmm... nie ma tu pomyłki? A przynajmniej przejęzyczenia ?
Jeżeli przez zewnętrzny bocznik 1mΩ płynął dwukrotnie większy prąd niż przez ten na płytce, to ten na płytce miałby 2mΩ.
Gdybyś - zakładamy, że ten bocznik na płytce MA rzeczywiście 0,5mΩ - dał zewnętrzny równoległy bocznik 1mΩ, to przez niego płynąłby prąd dwukrotnie mniejszy w stosunku do bocznika na płytce.
Gdybyś zaś równolegle do bocznika na płytce 0,5mΩ do podłączył bocznik 0,25mΩ - to OK, wtedy popłynąłby przez niego dwukrotnie większy prąd.
Chyba, że mówimy o spadku napięcia mierzonym bezpośrednio na boczniku - to rzeczywiście będzie na odwrót.
Trzecia możliwość jest taka, że czegoś nie rozumiem... |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
Jeśli rezystancja bocznika ma 0,5 mR, to np. taki mosfet: http://www.tme.eu/pl/deta...onal-rectifier/
Oporność 1,6 mR do max 2 mR, co powinno dać wzrost prądu między 25 a 35% (do 56-61A).
Jeśli to mało, to zawsze można podłączyć 2 równolegle - za 7 zł sztuka to się można bawić.
Więc pytanie do Przemka - jaką masz oporność bocznika i ile chcesz mieć tej mocy w turbo. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
niestety nie wiem jaką jest wartość bocznika nie jestem w stanie tego zmierzyć, co do amperów jakie bym chciał wyciągnąć to najlepiej w granicy 80-90 A, nie wiem czy ten sterownik wytrzyma takie chwilowe strzały ale poprzedni 12 mosfetowy na 35 A podkręciłem drutem na 90 A, grzał się diabelnie ale wytrzymywał ten ma 18 mosfetów, myślę ze propozycja madejp jest konkretna, własnie o czymś takim wspominał elektronik, jeśli jest to rozwiązanie logiczne i możliwe do wykonania bardzo proszę o więcej szczegółów, dzięki wielkie za zainteresowanie |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
Pavyan napisał/a: | jszk napisał/a: | Panowie, stawiam dobrą flaszkę temu kto to zrobi na przekaźniku i będzie to działać nieco lepiej niż losowo.
Bocznik w kontrolerze 30A ma rezystancję ok 0,5mR czyli 0,0005 ohma. Jak to zmierzyłem? Dosyć prosto. Watomierz wskazywał ok. dwukrotnie większy prąd na boczniku zewnętrznym 1mR w stosunku do bocznika w kontrolerze.
Opór styków przekaźnika to conajmniej kilka mR więc cała idea przekaźnika jest do wyrzucenia.
Jeśli znajdzie się tranzystor o rezystancji mniejszej niż 1mR to może coś z tego bedzie, ale wątpię.
Jedyna opcja to zgłębienie się w układ pomiarowy bocznika w kontrolerze i tam należy nieco go zmodyfikować. |
Hmm... nie ma tu pomyłki? A przynajmniej przejęzyczenia ?
Jeżeli przez zewnętrzny bocznik 1m płynął dwukrotnie większy prąd niż przez ten na płytce, to ten na płytce miałby 2m.
Gdybyś - zakładamy, że ten bocznik na płytce MA rzeczywiście 0,5m - dał zewnętrzny równoległy bocznik 1m, to przez niego płynąłby prąd dwukrotnie mniejszy w stosunku do bocznika na płytce.
Gdybyś zaś równolegle do bocznika na płytce 0,5m do podłączył bocznik 0,25m - to OK, wtedy popłynąłby przez niego dwukrotnie większy prąd.
Chyba, że mówimy o spadku napięcia mierzonym bezpośrednio na boczniku - to rzeczywiście będzie na odwrót.
Trzecia możliwość jest taka, że czegoś nie rozumiem... |
Prądy płyneły takie same, ale WSKAZANIA na boczniku 1mR były dwukrotnie większe |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: |
Najprościej będzie nadlać bocznik do żądanego "TURBO" a do ukladu pomiarowego dolutować jakiś rezystor i w momencie naciskania turbo omijać rezystor. Też pewnie będzie to trzeba zrobić na jakimś małym przekaźniku aby nie ciągnąć metr kabla pomiarowego do kierownicy. | także dobre rozwiązanie, czy możesz napisać coś więcej jakiej? wartości rezystora pewnie potrzeba będzie dobrać eksperymentalnie do wartości nadlanego bocznika lub wstawionej zworki? rozumiem ze przekaźnik łączno / rozłączny?! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
Widzę, że ten przełącznik będzie zbędny
I tak będziesz jeździł ciągle na full
Zalutuj zworkę, a wstaw sobie ograniczenie w manetce |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
Przy 90A w sterowniku zwykłym blokowym to będziesz przy każdym ruszaniu orła na plecy robił One mają dość żwawo ustawiony start i pędzą prąd od 0 więc jednak lepiej na przycisk. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
Lepiej orła na plecy przy starcie, niż przy 50 km/h. |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
Hmm... dziesięć kilo ołowiu na przednią oś coś może pomoże? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Lepiej orła na plecy przy starcie, niż przy 50 km/h. |
Przy takiej prędkości 90A nie da takiego efektu (przetestowane w praktyce ) |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
spokojnie , szaleństwo już za mną, wiek nie ten, cura żona itd, teraz potrzebuję oprócz tego co mam porostu dodatkowego "przycisku", " turbo". Chyba większość z czytający ten wątek choruje na watowicę i porostu "lubi turbo" swojego czasu ostro przewoltowałem sprzęt, co nie było dobre przede wszystkim dla baterii która się gotowała jak i dla silnika, "mp3" którego stator przy +- 70V i 90A uległ rozerwaniu nawet nie zdarzył się spalić ale te czasy minęły, teraz przydało by się po prostu "przycisk turbo",wiem ze wymyśliłem modyfikacje trudną do wykonania w sterowniku blokowym , ale własnie chciałbym by ona dala mi ... turbo :grin oraz wszystkim użytkownikom chętnym posiadać taki przycisk
rozmawiałem dzisiaj z elektronikiem w "przelocie", ciągle obstawia tranzystor, jednak zwrócił uwagę ze może być ciężko znaleźć z tak niską opornością jak koledzy wcześniej zauważyliście hmm . pomyślmy .... |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016
|
|
|
Witam, poszperałem poszukałem i niestety, tranzystory jakie znalazłem mają oporność na poziomie 5 ohm , kolejnym problemem tranzystora jest jego chłodzenie a montowanie radiatora w ciasnej puszce sterownika jest niewykonalne, spróbuję opcji z przekaźnikiem, niestety według mnie przekaźnik świec żarowych chyba się nie spisze dlatego ze jest przystosowany do 12V i 80A co daje 960W, lepsze będzie chyba coś takiego jeden lub dwa równolegle
http://www.tme.eu/pl/deta...n-1011-85-1005/
110V i 40A daje 4400w, planuję wyprowadzić "druty" ze sterownika na zewnątrz by mieć dostęp do "skrzynki przekaźnikowej" i tutaj pytanie do was druty będą cieć około 10-15 cm każdy o przekroju 4 cm2, czy taki przekrój będzie wystarczający czy potrzeba grubszych? jaka oporność będzie na takim odcinku drutu ? co i tym sądzicie? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016
|
|
|
Chyba jednak najlepiej jest się dobrać do tego dzielnika od pomiaru prądu... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016
|
|
|
Przemek napisał/a: | ... niestety według mnie przekaźnik świec żarowych chyba się nie spisze dlatego ze jest przystosowany do 12V i 80A co daje 960W, ... |
Jak ty to liczysz?
Jaki będziesz miał spadek napięcia na zwartych stykach przekaźnika?
Dopiero to napięcie pomnóż, przez 80A, choć zapewne tyle przez te styki nie popłynie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|