ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych
Autor Wiadomość
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lip, 2010   

jak dla mnie trochę dużo pobiera Ci ten rower mój przy 55-60km/h bierze koło 1300-1600W tak szacunkowo nie mam amperomierza ale wiem jaką mają pojemność moje akumulatory bo testowałem i znam zasięg przy 100% mocy w sumie zawsze jeżdżę na 100% mocy. Może masz szerokie niedopompowane opony? ja z tyłu mam 1,5 cala szosówkę, przód jest dużo mniej obciążony więc mam grubszą żeby rower nie stracił przyczepności przy hamowaniu.
Nie wiem czy mój rower to nadal rower bo od połowy roku nie mam łańcucha w ogóle :P miny kierowców wyprzedzanych spalinowych skuterów a często też samochodów bezcenne :D
pozdrawiam!
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010   

Dzisiaj trochę pojechałem równiejszą trasą po asfalcie.

Gaz cały czas trzymałem na max

Na akku przejechałem 9km do momentu jak predkość spadła mi do 12km/h a z akku wyssało 2042mAh



napęd to silnik 8FUN na 36V zapleciony do koła 28" opona 700X35C.
Zasilanie 12 cel A123
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Wto 26 Lip, 2011   

Zasięg na jednym ładowaniu: 53km bez użycia pedałów
Rodzaj baterii:li-po
Pojemność baterii :36V16ah
Średnica koła:26 cali
Prędkość średnia: ok 30km/h Max prędkość: 41km/h
Silnik: 36V750W
Waga kierowcy i sprzętu około 120kg;)
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 27 Lip, 2011   

Rower ElecTrec(góral)
Zasięg na jednym ładowaniu: 16km bez użycia pedałów
Rodzaj baterii: SLA
Pojemność baterii :24V14Ah
Średnica koła:26 cali
Prędkość max 28km\h (non stop jazda z manetką do oporu)
Silnik: 24V600W
Waga kierowcy i sprzętu około 100kg;)
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011   

Zdumiewające jest porównanie dwóch ostatnich raportów. Skąd taka różnica?
Sądzę, że istotną informacją, oprócz nominalnej pojemności akumulatorów, byłoby podanie prądu ładowania i czasu ładowania po próbie - ich iloczyn bardziej oddaje pojemność rzeczywistą.
Dla przykładu moje akumulatory "12Ah" ładują się obecnie przez 5,5 godziny prądem 1,6A, czyli mają pojemność tylko 8,8Ah, niestety!
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011   

Różnica w zasięgach to w tym przypadku "oczywista oczywistość" :)
1) inne napięcia (przy 24V jest większy prąd niż przy 36V dla tej samej mocy)
2) inne typy akumulatorów (Litowce vs Żelki)
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011   

Po pełnym rozładowaniu do zera aku ładowało mi się około 2 godziny tylko, ładowarka była chyba 1.6A ale nei jestem już pewien. Jeżeli komuś zależy to mogę się dowiedzieć jakiej mocy była ładowarka.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011   

tomasz_kombi napisał/a:
Różnica w zasięgach to w tym przypadku "oczywista oczywistość" :)
1) inne napięcia (przy 24V jest większy prąd niż przy 36V dla tej samej mocy)
2) inne typy akumulatorów (Litowce vs Żelki)
Nic nie jest oczywiste, nawet oczywistość.
Różnica napięć, przy pozostałych parametrach podobnych, nie wyjaśnia TRZYKROTNEJ różnicy zasięgu!!! A po to wymyślono jednostki, aby mierzyć wielkości niezależnie od źródła prądu (nie ma np. watów li-pol i watów PB).
U Robsonika20 zużyta energia to 36*16=580 Wh, co daje 580/51=11 Wh/km.
U MixhaLa mamy 24*14=340, a stąd 340/16=21 WH/km.
I to ma być oczywiste?
Dopiero następna informacja o krótkim czasie ładowania wskazuje, że Jego akumulatory są "padnięte" - co wyjaśnia moje wątpliwości.
Co do wyższości Li nad Pb to jest ona niewątpliwa - ale szczególnie w trwałości i stosunku ciężar/moc, natomiast przy porównywaniu zasięgu - w oparciu o parametry elektryczne baterii - moim zdaniem nie ma znaczenia.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011   

Skoro juz porównywac li z pb to warto by było to robić po przeliczeniu przez wsp. peukerta. Wtedy okazuje się że rzeczywista różnica w ilości możliwych dostarczanych watów przez te dwa ognniwa jest DOKLADNIE 3 razy. 24x8=192 36x16=576
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011   

jerzyz napisał/a:
(nie ma np. watów li-pol i watów PB).
Watów może i nie ma ale tak jak to już wytłumaczył kol. toft jest pojemność i pojemność.
Dlatego nie możesz pisać 24*14(Ah) ponieważ te akumulatory (żelowe) nie mają takiej (rzeczywistej) pojemności.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011   

tomasz_kombi napisał/a:
jerzyz napisał/a:
(nie ma np. watów li-pol i watów PB).
Watów może i nie ma ale tak jak to już wytłumaczył kol. toft jest pojemność i pojemność.
Dlatego nie możesz pisać 24*14(Ah) ponieważ te akumulatory (żelowe) nie mają takiej (rzeczywistej) pojemności.
Sorry, mój błąd. Nie zdawałem sobie sprawy, że krzywe rozładowania akumulatorów li-ion nie są podobne do ołowiowych.
Rzeczywiście w e-rowerze dla Pb iloczyn 24*16 nie ma sensu - dlatego osobiście oceniam pojemność wg energii ładowania.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 29 Lip, 2011   

Akumulatory raczej nei były padnięte, rower był nowy przywieziony jedynie ze stanów. Pozatym sam producent podaje zasięg 10mil więc się wszystko zgadza. Silnik musiał sporo ciągnąć, w środku był bezpiecznik 40A.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 29 Lip, 2011   

Spróbuj zrobić proste testy pojemności akumulatora,poprzez rozładowanie go poprzez jakiś opór np. żarówka 0,5C i podobny do śr. prądu silnika do wartości powiedzmy 21,6V.I będziesz wiedział choć orientacyjnie jaka masz pojemność aku.U Ciebie zmniejsza pojemność akumulatora żelowego mocny silnik pobierający duży prąd przy niskim napięciu zasilającym .Jak chyba wiesz pojemność żelaka zależy od pobieranego z niego prądu.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 29 Lip, 2011   

Prosty wniosek. Stosować wyższe napięcia. Przy tej samej mocy będzie pobierany niższy prąd, a co za tym idzie większe zasięgi ze względu na większą pojemność akumulatora przy mniejszym prądzie.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 19 Sie, 2011   

Może nie powinienem tego linku wstawiać właśnie tutaj, bo wszystkim nam opadną skrzydełka, ale niech tam!!!
Nowy rekord za jednym ładowaniem - 1000 mil!
http://www.elektor.com/ne...m_campaign=news
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group