Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych |
Autor |
Wiadomość |
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Lip, 2010
|
|
|
jak dla mnie trochę dużo pobiera Ci ten rower mój przy 55-60km/h bierze koło 1300-1600W tak szacunkowo nie mam amperomierza ale wiem jaką mają pojemność moje akumulatory bo testowałem i znam zasięg przy 100% mocy w sumie zawsze jeżdżę na 100% mocy. Może masz szerokie niedopompowane opony? ja z tyłu mam 1,5 cala szosówkę, przód jest dużo mniej obciążony więc mam grubszą żeby rower nie stracił przyczepności przy hamowaniu.
Nie wiem czy mój rower to nadal rower bo od połowy roku nie mam łańcucha w ogóle miny kierowców wyprzedzanych spalinowych skuterów a często też samochodów bezcenne
pozdrawiam! |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010
|
|
|
Dzisiaj trochę pojechałem równiejszą trasą po asfalcie.
Gaz cały czas trzymałem na max
Na akku przejechałem 9km do momentu jak predkość spadła mi do 12km/h a z akku wyssało 2042mAh
napęd to silnik 8FUN na 36V zapleciony do koła 28" opona 700X35C.
Zasilanie 12 cel A123 |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Wto 26 Lip, 2011
|
|
|
Zasięg na jednym ładowaniu: 53km bez użycia pedałów
Rodzaj baterii:li-po
Pojemność baterii :36V16ah
Średnica koła:26 cali
Prędkość średnia: ok 30km/h Max prędkość: 41km/h
Silnik: 36V750W
Waga kierowcy i sprzętu około 120kg;) |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 27 Lip, 2011
|
|
|
Rower ElecTrec(góral)
Zasięg na jednym ładowaniu: 16km bez użycia pedałów
Rodzaj baterii: SLA
Pojemność baterii :24V14Ah
Średnica koła:26 cali
Prędkość max 28km\h (non stop jazda z manetką do oporu)
Silnik: 24V600W
Waga kierowcy i sprzętu około 100kg;) |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011
|
|
|
Zdumiewające jest porównanie dwóch ostatnich raportów. Skąd taka różnica?
Sądzę, że istotną informacją, oprócz nominalnej pojemności akumulatorów, byłoby podanie prądu ładowania i czasu ładowania po próbie - ich iloczyn bardziej oddaje pojemność rzeczywistą.
Dla przykładu moje akumulatory "12Ah" ładują się obecnie przez 5,5 godziny prądem 1,6A, czyli mają pojemność tylko 8,8Ah, niestety! |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011
|
|
|
Różnica w zasięgach to w tym przypadku "oczywista oczywistość"
1) inne napięcia (przy 24V jest większy prąd niż przy 36V dla tej samej mocy)
2) inne typy akumulatorów (Litowce vs Żelki) |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011
|
|
|
Po pełnym rozładowaniu do zera aku ładowało mi się około 2 godziny tylko, ładowarka była chyba 1.6A ale nei jestem już pewien. Jeżeli komuś zależy to mogę się dowiedzieć jakiej mocy była ładowarka. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011
|
|
|
tomasz_kombi napisał/a: | Różnica w zasięgach to w tym przypadku "oczywista oczywistość"
1) inne napięcia (przy 24V jest większy prąd niż przy 36V dla tej samej mocy)
2) inne typy akumulatorów (Litowce vs Żelki) | Nic nie jest oczywiste, nawet oczywistość.
Różnica napięć, przy pozostałych parametrach podobnych, nie wyjaśnia TRZYKROTNEJ różnicy zasięgu!!! A po to wymyślono jednostki, aby mierzyć wielkości niezależnie od źródła prądu (nie ma np. watów li-pol i watów PB).
U Robsonika20 zużyta energia to 36*16=580 Wh, co daje 580/51=11 Wh/km.
U MixhaLa mamy 24*14=340, a stąd 340/16=21 WH/km.
I to ma być oczywiste?
Dopiero następna informacja o krótkim czasie ładowania wskazuje, że Jego akumulatory są "padnięte" - co wyjaśnia moje wątpliwości.
Co do wyższości Li nad Pb to jest ona niewątpliwa - ale szczególnie w trwałości i stosunku ciężar/moc, natomiast przy porównywaniu zasięgu - w oparciu o parametry elektryczne baterii - moim zdaniem nie ma znaczenia. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011
|
|
|
Skoro juz porównywac li z pb to warto by było to robić po przeliczeniu przez wsp. peukerta. Wtedy okazuje się że rzeczywista różnica w ilości możliwych dostarczanych watów przez te dwa ognniwa jest DOKLADNIE 3 razy. 24x8=192 36x16=576 |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011
|
|
|
jerzyz napisał/a: | (nie ma np. watów li-pol i watów PB). | Watów może i nie ma ale tak jak to już wytłumaczył kol. toft jest pojemność i pojemność.
Dlatego nie możesz pisać 24*14(Ah) ponieważ te akumulatory (żelowe) nie mają takiej (rzeczywistej) pojemności. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011
|
|
|
tomasz_kombi napisał/a: | jerzyz napisał/a: | (nie ma np. watów li-pol i watów PB). | Watów może i nie ma ale tak jak to już wytłumaczył kol. toft jest pojemność i pojemność.
Dlatego nie możesz pisać 24*14(Ah) ponieważ te akumulatory (żelowe) nie mają takiej (rzeczywistej) pojemności. | Sorry, mój błąd. Nie zdawałem sobie sprawy, że krzywe rozładowania akumulatorów li-ion nie są podobne do ołowiowych.
Rzeczywiście w e-rowerze dla Pb iloczyn 24*16 nie ma sensu - dlatego osobiście oceniam pojemność wg energii ładowania. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 29 Lip, 2011
|
|
|
Akumulatory raczej nei były padnięte, rower był nowy przywieziony jedynie ze stanów. Pozatym sam producent podaje zasięg 10mil więc się wszystko zgadza. Silnik musiał sporo ciągnąć, w środku był bezpiecznik 40A. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 29 Lip, 2011
|
|
|
Spróbuj zrobić proste testy pojemności akumulatora,poprzez rozładowanie go poprzez jakiś opór np. żarówka 0,5C i podobny do śr. prądu silnika do wartości powiedzmy 21,6V.I będziesz wiedział choć orientacyjnie jaka masz pojemność aku.U Ciebie zmniejsza pojemność akumulatora żelowego mocny silnik pobierający duży prąd przy niskim napięciu zasilającym .Jak chyba wiesz pojemność żelaka zależy od pobieranego z niego prądu. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Lip, 2011
|
|
|
Prosty wniosek. Stosować wyższe napięcia. Przy tej samej mocy będzie pobierany niższy prąd, a co za tym idzie większe zasięgi ze względu na większą pojemność akumulatora przy mniejszym prądzie. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2011
|
|
|
Może nie powinienem tego linku wstawiać właśnie tutaj, bo wszystkim nam opadną skrzydełka, ale niech tam!!!
Nowy rekord za jednym ładowaniem - 1000 mil!
http://www.elektor.com/ne...m_campaign=news |
|
|
|
|
|