ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych
Autor Wiadomość
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Sie, 2012   

mar56 napisał/a:
Zresztą te wyliczenia obarczone są dużym błędem jeśli chodzi o GPS to jedynie współrzędne jako tako,a wysokość to już całkiem niedokładnie,chyba że sprzężone to z barometrem.

Pomiar współrzędnych jest wystarczająco dokładny (do kilku metrów) aby mając mapę terenu po którym jedziemy i wysokość oszacować zmiany energii potencjalnej. Zresztą kilka przejazdów tą samą trasą pozwala całkiem dokładnie zaproksymować położenie na powierzchni w x,y.
A ta sztuczka z konwesją współrzędnych na wysokość z danych ustalonych za pomocą satelitarnych pomiarów laserowych i innych pokrywa się z danymi z innych dokładniejszych map geodezyjnych, tylko przejazd przez wiadukty i mosty jest mniej dokładny, ale w ostatecznym obrachunku na dużej trasie średnie zużycie teoretyczne i tak powinno się dać w miarę oszacować...

Zresztą przebytą drogę też korygować można odczytami z silnika BLDC z czujników Halla, znając obroty koła o znanym rozmiarze w czasie-tak jak w liczniku rowerowym...

BTW: Ciekawe jaką prędkość tym monstrum o łącznej wadze z "zawodnikiem" 170kg by kolega osiągnał na podjeździe np. 7% :D
Czy aby testowałeś już jazdę na samych pedałach?
Ale jak śmiga na prądzie to spoko, tylko gdybym miał takie "monstrum" to chyba bym założył na 100% jakąś fajną owiewkę z pleksy na przód przed tym bagażnikiem-albo nawet na cały od przodu,górą do tyłu i niezła "riksza" by już była i deszcz mniej straszny, a i współczynnik oporu zmalałby dramatycznie i zasięg jeszcze wiekszy na pewno ;)
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Nie 10 Lut, 2013   

36V 250W
chce kupić bateryjkę 36V20Ah zrobiona na Headway LFP38120(S) 10Ah LiFePO4 3,2V.
Jaki teoretyczny zasięg mogę uzyskać w płaskim terenie zakładając, że sterownik odcina napęd przy spadku napięcia do 30V? Opory toczenia małe.
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 10 Lut, 2013   

Wszystko zależy od tego ile siły włożysz w pedałowanie. To nie jest temat do rozmów o tym, tutaj podajemy ile przejeżdzamy, nie zaśmiecamy tematu.
Na tym zestawie możesz i 200km zrobić.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013   Polak zwyciezca wyscigow rowerow z napedem elektrycznym w UK

Artykul z portalu informacje24.co.uk

Polak Andrzej Łoziński został zwycięzcą wyścigów rowerów z napędem elektrycznym jakie odbyły się w Bristolu w ramach Bristol’s BIG Green Week.

Pan Andrzej pochodzący z Londynu w 2006 roku rozpoczął produkować własne rowery o napędzie elektrycznym. To właśnie rower firmy Oxygen bicycless, której właścicielem jest Polak zwyciężył w pierwszych światowych mistrzostwach rowerów z napędem elektrycznym. Jak nam powiedział zwycięzca do tego, że zwyciężył w dzisiejszych zawodach przyczyniło się to, że jeszcze w Polsce startował w wyścigach rowerów klasy MTB. Wywiad z Panem Andrzejem Łozińskim nadany zostanie wkrótce na antenie Polskiego Radia Bristol.

Zawody jakie zostały dzisiaj rozegrane stanowią część Bristo’s BIG Green Week czyli całotygodniowego festiwalu promującego ekologiczny styl życia.

W ramach tego festiwalu wyświetlane będą filmy, wystąpią artyści a także będzie można pozwiedzać miejsc, w które normalnie są niedostępne. Wszystkich atrakcji jest bardzo wiele i kazdy kto jest zainteresowany tym co będzie się działo w nadchodzącym tygodniu w Bristolu może to sprawdzić na stronie www.informacje24.co.uk
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Maj, 2013   

Rower 48V BLDC 500W, szybkość 30 km/h - zasięg 60 km
Szybkość 20 km/h - zasięg 83 km
Koła 18 cali, 3 atm. Waga kierującego 105 kg
Akumulatory firmy Silcon Power "Greensaver" 12V 20Ah, waga w sumie około 30 kg.
Dodam, że, jak na razie, to najlepsze akumulatory, pod względem pojemności, na których jeździłem. Nie wiem jak z długowiecznością. Chilwee, które mam już 4 lata mają jeszcze jakieś 70-80% pojemności.
 
 
kubuskubus
stażysta


Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 169
Wysłany: Śro 29 Maj, 2013   

Skuter 60V/27Ah - Akumulatory "Greensaver" te same tylko większa pojemność.
Zasięg przy prędkości 40-45km/h - 35-40km, czyli dość mizernie mam wrażenie. Być może już lata swojej świetności mają za sobą - kupiłem skuter dwuletni narazie jeżdżę na orginalnych akusach
Waga skutera 150kg waga kierowcy 80kg. A propo długowieczności to akumulatory te zrobiły 3000km czyli nie za dużo jak na spadek pojemności - nie wiem tylko jak były traktowane
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Maj, 2013   

A jaka moc silnika?
 
 
kubuskubus
stażysta


Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 169
Wysłany: Śro 29 Maj, 2013   

Moc silnika 3kW ale zazwyczaj jeżdżę na pół gazu
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Maj, 2013   

No to by się mniej więcej zgadzało. Rewelki nie ma. Masa i moc robi swoje, czyli pożera prąd ;)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 29 Maj, 2013   

Rower EV
Motor jakiś Golden.
Sterownik infineon chyba.
Opony sliki 26 cali.
Max ponad 50.
Zużycie energii około 25-35w/km.
Pozdrawiam:)
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 12 Lip, 2013   

Moj rowerek.
48v kola 26' niecale chyba 3atm bylo nabite szerokosc opon 2.3'
Zasieg na 15Ah baterii okolo 110km teoretycznie bo praktycznie przy zuzyciu 7.5Ah mialem na liczniku przejechane ponad 55km i dalej nie probowalem ale zakladajac ze na kolejnych 7.5Ah przejedzie tyle samo to 110km wydaje sie realne.
Teren byl zazwyczaj rownniny chociaz bylo troche podjazdow i jazdy w terenie po drogach utwardzonych . Czasami wiatr tez sie dawal mocno we znaki.
Jako ze mialem uszkodzone kolano ani razu nie zakrecilem korbami, zawsze rozpedzalem sie od 0 na silniku.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 12 Lip, 2013   

Jaka moc silnika?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 12 Lip, 2013   

Silnik Crystalyte Hs3540
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 12 Lip, 2013   

Wychodzi Ci 6,54Wh/1km . :shock: Bardzo ale to bardzo mało zwłaszcza na tym silniku i bez pedałowania :shock: Nie walnąłeś się w obliczeniach ?
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 12 Lip, 2013   

Druga polówka baterii zazwyczaj jest mniejsza od pierwszej(mniejszy zasięg)musisz miec duża doskonałość aerodynamiczną i małą wagę żeby osiągnąć taki wynik(zasięg żeby był prawdziwy-jazda wkolo lub tam i z powrotem)
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
Ostatnio zmieniony przez mar56 Pią 12 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group