|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych |
Autor |
Wiadomość |
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2012
|
|
|
mar56 napisał/a: | Zresztą te wyliczenia obarczone są dużym błędem jeśli chodzi o GPS to jedynie współrzędne jako tako,a wysokość to już całkiem niedokładnie,chyba że sprzężone to z barometrem.
|
Pomiar współrzędnych jest wystarczająco dokładny (do kilku metrów) aby mając mapę terenu po którym jedziemy i wysokość oszacować zmiany energii potencjalnej. Zresztą kilka przejazdów tą samą trasą pozwala całkiem dokładnie zaproksymować położenie na powierzchni w x,y.
A ta sztuczka z konwesją współrzędnych na wysokość z danych ustalonych za pomocą satelitarnych pomiarów laserowych i innych pokrywa się z danymi z innych dokładniejszych map geodezyjnych, tylko przejazd przez wiadukty i mosty jest mniej dokładny, ale w ostatecznym obrachunku na dużej trasie średnie zużycie teoretyczne i tak powinno się dać w miarę oszacować...
Zresztą przebytą drogę też korygować można odczytami z silnika BLDC z czujników Halla, znając obroty koła o znanym rozmiarze w czasie-tak jak w liczniku rowerowym...
BTW: Ciekawe jaką prędkość tym monstrum o łącznej wadze z "zawodnikiem" 170kg by kolega osiągnał na podjeździe np. 7%
Czy aby testowałeś już jazdę na samych pedałach?
Ale jak śmiga na prądzie to spoko, tylko gdybym miał takie "monstrum" to chyba bym założył na 100% jakąś fajną owiewkę z pleksy na przód przed tym bagażnikiem-albo nawet na cały od przodu,górą do tyłu i niezła "riksza" by już była i deszcz mniej straszny, a i współczynnik oporu zmalałby dramatycznie i zasięg jeszcze wiekszy na pewno |
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Nie 10 Lut, 2013
|
|
|
36V 250W
chce kupić bateryjkę 36V20Ah zrobiona na Headway LFP38120(S) 10Ah LiFePO4 3,2V.
Jaki teoretyczny zasięg mogę uzyskać w płaskim terenie zakładając, że sterownik odcina napęd przy spadku napięcia do 30V? Opory toczenia małe. |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 10 Lut, 2013
|
|
|
Wszystko zależy od tego ile siły włożysz w pedałowanie. To nie jest temat do rozmów o tym, tutaj podajemy ile przejeżdzamy, nie zaśmiecamy tematu.
Na tym zestawie możesz i 200km zrobić. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013 Polak zwyciezca wyscigow rowerow z napedem elektrycznym w UK
|
|
|
Artykul z portalu informacje24.co.uk
Polak Andrzej Łoziński został zwycięzcą wyścigów rowerów z napędem elektrycznym jakie odbyły się w Bristolu w ramach Bristol’s BIG Green Week.
Pan Andrzej pochodzący z Londynu w 2006 roku rozpoczął produkować własne rowery o napędzie elektrycznym. To właśnie rower firmy Oxygen bicycless, której właścicielem jest Polak zwyciężył w pierwszych światowych mistrzostwach rowerów z napędem elektrycznym. Jak nam powiedział zwycięzca do tego, że zwyciężył w dzisiejszych zawodach przyczyniło się to, że jeszcze w Polsce startował w wyścigach rowerów klasy MTB. Wywiad z Panem Andrzejem Łozińskim nadany zostanie wkrótce na antenie Polskiego Radia Bristol.
Zawody jakie zostały dzisiaj rozegrane stanowią część Bristo’s BIG Green Week czyli całotygodniowego festiwalu promującego ekologiczny styl życia.
W ramach tego festiwalu wyświetlane będą filmy, wystąpią artyści a także będzie można pozwiedzać miejsc, w które normalnie są niedostępne. Wszystkich atrakcji jest bardzo wiele i kazdy kto jest zainteresowany tym co będzie się działo w nadchodzącym tygodniu w Bristolu może to sprawdzić na stronie www.informacje24.co.uk |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 29 Maj, 2013
|
|
|
Rower 48V BLDC 500W, szybkość 30 km/h - zasięg 60 km
Szybkość 20 km/h - zasięg 83 km
Koła 18 cali, 3 atm. Waga kierującego 105 kg
Akumulatory firmy Silcon Power "Greensaver" 12V 20Ah, waga w sumie około 30 kg.
Dodam, że, jak na razie, to najlepsze akumulatory, pod względem pojemności, na których jeździłem. Nie wiem jak z długowiecznością. Chilwee, które mam już 4 lata mają jeszcze jakieś 70-80% pojemności. |
|
|
|
|
kubuskubus
stażysta
Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 169
|
Wysłany: Śro 29 Maj, 2013
|
|
|
Skuter 60V/27Ah - Akumulatory "Greensaver" te same tylko większa pojemność.
Zasięg przy prędkości 40-45km/h - 35-40km, czyli dość mizernie mam wrażenie. Być może już lata swojej świetności mają za sobą - kupiłem skuter dwuletni narazie jeżdżę na orginalnych akusach
Waga skutera 150kg waga kierowcy 80kg. A propo długowieczności to akumulatory te zrobiły 3000km czyli nie za dużo jak na spadek pojemności - nie wiem tylko jak były traktowane |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 29 Maj, 2013
|
|
|
A jaka moc silnika? |
|
|
|
|
kubuskubus
stażysta
Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 169
|
Wysłany: Śro 29 Maj, 2013
|
|
|
Moc silnika 3kW ale zazwyczaj jeżdżę na pół gazu |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 29 Maj, 2013
|
|
|
No to by się mniej więcej zgadzało. Rewelki nie ma. Masa i moc robi swoje, czyli pożera prąd |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 29 Maj, 2013
|
|
|
Rower EV
Motor jakiś Golden.
Sterownik infineon chyba.
Opony sliki 26 cali.
Max ponad 50.
Zużycie energii około 25-35w/km.
Pozdrawiam:) |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 12 Lip, 2013
|
|
|
Moj rowerek.
48v kola 26' niecale chyba 3atm bylo nabite szerokosc opon 2.3'
Zasieg na 15Ah baterii okolo 110km teoretycznie bo praktycznie przy zuzyciu 7.5Ah mialem na liczniku przejechane ponad 55km i dalej nie probowalem ale zakladajac ze na kolejnych 7.5Ah przejedzie tyle samo to 110km wydaje sie realne.
Teren byl zazwyczaj rownniny chociaz bylo troche podjazdow i jazdy w terenie po drogach utwardzonych . Czasami wiatr tez sie dawal mocno we znaki.
Jako ze mialem uszkodzone kolano ani razu nie zakrecilem korbami, zawsze rozpedzalem sie od 0 na silniku. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 12 Lip, 2013
|
|
|
Jaka moc silnika? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 12 Lip, 2013
|
|
|
Wychodzi Ci 6,54Wh/1km . Bardzo ale to bardzo mało zwłaszcza na tym silniku i bez pedałowania Nie walnąłeś się w obliczeniach ? |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 12 Lip, 2013
|
|
|
Druga polówka baterii zazwyczaj jest mniejsza od pierwszej(mniejszy zasięg)musisz miec duża doskonałość aerodynamiczną i małą wagę żeby osiągnąć taki wynik(zasięg żeby był prawdziwy-jazda wkolo lub tam i z powrotem) |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
Ostatnio zmieniony przez mar56 Pią 12 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|