ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych
Autor Wiadomość
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 12 Lip, 2013   

Z pedałowaniem kolega powinien mieć większe zużycie niż te 6 z hakiem :) .

Mój rowerek ma silnik HT2425 i zasilanie składa się z 15 cel A123 20Ah.
Rower z akumulatorami waży 34kg + ja 87kg.
Oponki to schwalbe 700X35C energizer plus.
A zużycie od 12,5wh/km w trasie do 17wh/km w mieście
_________________
pozdr
Tomek
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 12 Lip, 2013   

Pykacz napisał/a:
Wychodzi Ci 6,54Wh/1km . :shock: Bardzo ale to bardzo mało zwłaszcza na tym silniku i bez pedałowania :shock: Nie walnąłeś się w obliczeniach ?


nic nie wyliczałem, tak pokazywało na wyświetlaczu więc nie ma możliwości żebym się gdzieś pomylił


mar56 napisał/a:
Druga polówka baterii zazwyczaj jest mniejsza od pierwszej(mniejszy zasięg)musisz miec duża doskonałość aerodynamiczną i małą wagę żeby osiągnąć taki wynik(zasięg żeby był prawdziwy-jazda wkolo lub tam i z powrotem)


Może nie to że mniejsza tylko pod koniec zaczyna siadać napięcie a jako to że siada żeby utrzymać podobną prędkośc trzeba zwiększyć pobór prądu. Na szczęscie są to LiFePO4 więc spadek napięcia jest na ostatnich km a że rekordu dokonałem w bardzo gorący dzień bateria wtedy mogłą mieć nawet 16Ah pojemnośc więc jak najbardziej prawdziwy wynik.

I najważniejsze że jechałem powoli nie szarżowałem, moim celem było uzyskanie jak najdłuższego zasiego ze względu że nie mogłem kręcić korbami a musiałęm przejechać sporo km.
Dla ciekawskich wynik ten padł na Święcie Roweru:
-dojazd do imprezy
-przejazd trasy 3
-przejazd trasy 1
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2013   

Z 10 wreśnia 2013. Pakiet kontrolnie rozładowałem. 16s 5 ah hardcase przejechałem w warunkach miejskich i podmiejskich (praktycznie bez pedałowania tam może ze 100 metrów podpedałowałem z przyczyn różnych) około 24.5 km. Przeciętna prędkość to około 20kmh. Podbiłem parę razy do 25 kmh i parę do 30 kmh. Ale też leciałem luzem. A i wolniej jechałem parę razy przez jakoś czas tzn tak 16-18 kmh.
Pakiet jeździł poprzednio parę miesięcy jako połówka pakietu 16s ale 10 ah czyli 2x większego. Batki są nowe tzn prosto z hobbykinga. NIe wiem ile zużyłem bo tradycyjnie nie mam miernika typu cycleanalist pikacz i inne. MOże kiedyś:). PO tym teście po podłaczeniu do ładowarki baterie miały okolo 3.5V. Alarmy właczają sie pod około 3.3 V ale pod obciążeniem przecież bo jedziemy. W każdym razie pakiet rozładowałem pożądnie i głeboko.włądowałem w sumie jakieś4.5 Ah w celę. Ładuje prądem około 10A. pakiety spięcte do 4s tak wieć sumaryczna pojemnosć to nominalnie 20ah. A włądowałem około 18 ah. TRochę mało zważywszy że pakiety mają w najlepszym razie 60 ładowań. Mam też całą pakę (20 stzuk) zupełnie nowych 4s hardcase. Właśnie przyszły lub wiem ze dojdą w tym tyg( poszło dwoma pakami). I tym razem dokładnie przyjrzę się ile się w nich władowuje a ile rozładowuje. BO piszą ludzie że maj bnominał po 400 cyklach... HEH. ja z moich 30 może rozładowałem 2x tak do owych 3.3V. Resztę do max 1/3 pojemności. A i tak nominału nie ma. Przynajmniej z ładowarki. CO nieznaczy zie nie jestem zadowolony. Ta chemia mi bardo pasuje. Jest to połaczenie mocy, lekkości i małego gabarytu. A ilość cyli. TO jużmnie aż tak nie boli. Pozdrawiam:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

Dziwisz się że mniej weszło energi podczas ładowania ? Rozładuj je do końca to wejdzie Ci więcej energii... 3,3 V to jeszcze strasznie wysoko jak na koniec dla litówki - do 3.0 ustaw alarm i ciągnij - a jeszcze lepiej - do 2,7 V czyli tyle ile normalnie można ciągnąć z Li-ion-a.

Fakt faktem, między 3.0 a 2,7 V już energia na którymś ogniwie bardzo szybciuteńko zjedzie w dół. Ale będziesz chociaż wiedział ile energii Ci wlezie w pakiet. I druga sprawa - zrób końcówkę ładowania na prądzie np. 1A i zobaczysz że dobijesz jeszcze troszkę energi więcej - 10A to strasznie dużo i szybko podbije w końcowej fazie ładowania napięcie na ogniwie do 4,2 i Ci elektronika odłączy ładowanie.

Pamiętaj że akumulator to nie butelka z której można energię pompować w obie strony dowolnie jak wlewać i wylewać wodę do butelki..

Wyobraź sobie że chcesz nalać wody do butelki z kranu o dużym ciśnieniu wody - owszem da się ale pierwsza fala wody spowoduje ze woda się odbije od dna i wychlupa korkiem i dopiero jak zmniejszysz ciśnienie nalewanej wody (analogicznie zmniejszysz prąd pod koniec ładowania) to dobijesz pakiet równo pod korek...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

Nostusek - w tych naszych lipolach, na których jeździmy (z HK) nie ma żadnej energii poniżej 3.3V. Nie tylko nie powinno się ustawiać alarmu niżej, ale też nie wolno tego robić bo grozi to zniszczeniem akusów. I do tego porównanie z butelką też nie trafione, bo one można ładować do 25A ;)
Potwierdzę też spostrzeżenia co do cykli. W zeszłym sezonie zrobiłem te 400 cykli i spadek pojemności nie był większy niż 5%. Ale to już zasługa po części 'wysokiemu' progowi alarmowemu 3.3V i niskiemu prądowi ładowania (10A).
Akumulatory doskonałe :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

...według mojej ładowaczki pakiety też nie mają pełnych 5000mah,bardziej coś w stylu 4690/4700mah.
A jak u was z rozjeżdżaniem się cel przy max. rozładowaniu (tak do alarmu?), u mnie różnice sięgają nawet do 0.20v , mierzone miernikami z HB (stąd też może mniejsza pojemność)
 
 
gulipin 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 108
Skąd: Stare Babice
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

Ja mam baterie 20s2p 10Ah, dziennie robię 30km. Z aku wysysam od 4 do 7Ah w zależności od stylu jazdy i pogody. Cele nie rozjeżdżają mi się powyżej 20mV
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

Nie mylcie rozjazdu górnego od dolnego. Z powodu tego, że blisko 3.3V nie ma już pojemności prawie - to 50mA różnicy pojemności między celami generuje te 0.2V rozjazdu dla przykładu. Ale po naładowaniu (górny rozjazd) nie ma rozjazdu.
kondzio927, coś to dziwne - 4.7Ah to mają pakiety po roku jeżdżenia i 300 cyklach. Musisz o nie dbać bardziej. Być może alarm działa wadliwie lub kiedyś rozładowałeś je za bardzo.
Miałem tych pakietów w rękach ze 50 minimum (wszyscy znajomi na nich jeżdżą) i żaden nie wykazywał pojemności mniejszej niż 4950.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
gulipin 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 108
Skąd: Stare Babice
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

tas, rok jeżdżenia i 300 cykli? To ile Ty razy dziennie ładujesz aku?

Ja jeżdżę drugi sezon, w sumie 11 miesięcy jazdy, mam 150 cykli ładowania, ponad 5tys km przebiegu. Nie zaobserwowałem spadku pojemności, ale to dlatego że nigdy ich nie rozładowywałem do końca. Maksymalnie 80%. Wczoraj przy rozładowaniu 70% pod obciążeniem 50A najniższe napięcie na celi miało 3,4V. ciekawy jestem ile jeszcze na nich pojeżdżę. Obserwuję tylko delikatne mięknięcie cel, ale nie wielkie. Do tej pory Nie przekraczałem alarmu 3,5V na celę.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

Poprzedni sezon 5 marca - 15 grudnia. Ładowanie codziennie (dojazdy do pracy), raz na jakiś czas 2x dziennie, w weekendy 2-4x (wyszło mi jakieś ~4.5tys km na tym zestawie aku 1p). W tym sezonie (od 15 marca) jeżdżę już na 2p/3p więc żywotność wzrośnie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

Prąd ładowania 10A jest w rzeczywistości stosunkowo mały. Ładuję tak przecież pakiety spiete równolegle. W zależności od baterii całkowita pojemność to 20AH, lub 40AH, lub 50AH. W tym kontekscie prąd 10A to mały prąd. JAk mówiłem Baterie są praktycznie nowe. A wchodzi do nich patrząc z ładowarki max max, 4.5 Ah. Jak mówiłem mam jeszcze zupełnie nowe. Wyjąłem tylko z opakowania aby miernikiem sprawdzić napięcia na celach. Cele może kilka razy na bardzo długich wycieczkach były rozładowane do momentu zadziałania alarmu na 3.3V. PRzez resztę czasu rozładowywane do około 0.5 -0.3 pojemności. Jak już zauważył tas (komentarz do nostunek) lipole modelarskie mająznacznie inna charakterystykę niż li-ion. Zarówno rozładowania jak i ładowania. Stąd uważam że lipl wyładowany do 3,3 czy nawet 3,5 (to najniższe napięcie które się stabilizuje po zdjęciu obciążenia jakie odnotowałem) jest w pełni rozładowany podobnie jak w pełni ładuje się prądem 0.5C. Gdybym po takim ładowaniu ustawił ładowarkę dla pakietu 20AH na 0.1A i doładowywałile by siędało to weszło by tam jeszcze 0.1-0.2AH ale dla 4 pakietów w sumie czyli na 20AH. Czyli wartość pomijalna.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

rzeczywiście muszę im się przyjrzeć dokładniej,może któraś cela zaniża pojemność całej baterii (w sensie włącza się alarm na jednej celi,a reszta ma jeszcze trochę prądu)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

W pakie nieco starszym swieca najpierw dwie diody. I one mająte 3.5V około (358 w sumie ) iedy reszta ma te 3.6x.

W pakiecie nowym w zestwie podwójnym czyli 16s2p czyli te 60+ volt 10AH pojawia sie najpierw na dwu ogniwach jednego ze spietych rownolegle szeregów.

W zestawie 16s1p czyli 60+V 5 ah Przy tym bardzo spokojnym wyładowaywaniu minimalnym prądem siweciło siena czerwono większość cel... Czyli plus minus te paręprocent pracuja równo...

TE mniejsze pojemnoci trohę mnie martwią bo kombinuję obecnie nad customem z baterią typu 20s 20AH lub 30AH... i tak sęmyślę jak to pożenić przy ewentuanie róznych pojemnośiach... heh
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Rower z auchan 7-speed, silnik 200W 36V,
akumulatory w zestawie 3x12V 12Ah się zużyły tymczasowo jeżdze na 4 x 12V Panasonic 7,2Ah AGM

Gdy jade na 3 x 12Ah/12V to rower jedzie na prostej około 24 km/h (zasięg 36km)
Gdy jade na 4 x 7Ah / 12V to rower jedzie na prostej około 35 km/h (zasięg 15km)

Z górki pedałując to rower jechał maksymalnie 48km/h

Przy 48V pobór prądu przy starcie powyżej 11A, podczas jazdy powyżej 30 km - 7A
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Lip, 2014   

Dziś przetestowałem na swoim rowerze akumulatory żelowe ALARMTEC wyciągnięte z jakichś UPS-ów. Bodajże roczne. 18Ah 20Hr 12V.
I nie są takie kiepskie, jak inne typu VIPOW, czy EXTREME. Przejechałem na nich 45 km do odcięcia. Dla porównania, na GREENSAVER-ach przejeżdżałem 60 km.
Jechałem na full (na początku do 34 km/h) non stop. Asfalt, upał.
Jako namiastka czegoś lepszego mogą być. Nie sprawdzałem jeszcze przy mniejszej prędkości, bo dupsko już boli ;) Jednak fotel w słoneczniku jest zdecydowanie wygodniejszy do długich jazd, niż kanapa na rowerze :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group