ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych
Autor Wiadomość
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 01 Sie, 2014   

Zasięgu nie sprawdzałem ale mam ciekawe dane:
silnik 250W 24V bestmotor w kole 28, butelkowa bateria , max na prostej 34 km/h, przy lekkim wietrze 31 km/h, silniejszy wiatr 26-28 km/h.
Sam nie wierzę ale sprawdzałem kalibracje licznika.
Póki nie miałem licznika zdawało mi się że pod wiatr bardziej zwalnia.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

Jakoś nie chce mi się spać to napiszę :) dziś na swojej poziomce elektrycznej na dwóch Grenasaverach czyli 20 Ah 24V razem i silniku 500w przejechałem 23 km z prędkością może z minutę 30 ze dwie minuty 35 trochę ze górki i jedna duża pod górka a tak to jechałem około 20 18 km/h. Napięcie pod koniec jazdy było 24.2 przy jeździe 18 na godzinę jak rozłączyłem akumulatory do ładowania od razu kilka sekund może po zatrzymaniu to pokazywało miernik pokazywał napięcie na aku 12.5 ile jeszcze prądu zostało w akumulatorach ?
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

Istotny jest prąd pod obciążeniem - to mówi wszystko.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

tomek701 napisał/a:
...Napięcie pod koniec jazdy było 24.2 przy jeździe 18 na godzinę jak rozłączyłem akumulatory do ładowania od razu kilka sekund może po zatrzymaniu to pokazywało miernik pokazywał napięcie na aku 12.5 ile jeszcze prądu zostało w akumulatorach ?

Raczej, ile ładunku zostało :D Prąd jest zależny od obciążenia ;)
Nie powinieneś jechać dalej, gdy napięcie spadnie poniżej 10,5V na akumulator, czyli, w twoim przypadku, 21V na zestawie. Zresztą powinien o to zadbać sterownik.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

12.5 V to naładowany akumulator (jakieś 70%).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

gienek333 napisał/a:
12.5 V to naładowany akumulator (jakieś 70%).


Wg mnie - napięcie nie za wiele mówi - owszem po jego wartości można stwierdzić ile prądu ma akumulator ale w swojej normie w jakiej został wyprodukowany. Np. norma C20 mówi o prądzie 20 godzinnym, C10- dziesięciogodzinny itp... Jeśli akumulator ma normę C20 i pojemność 100Ah to jego prąd rozładowania żeby wyssać z niego 100% energi wyniesie 5A.
Jeśli ten sam akumulator obciążymy prądem 30A to jego czas pracy wyniesie ok. 3,33 godziny czyli ok 3 h i 20 minut.

Druga sprawa jaką ja zauważyłem - gęstość elektrolitu ma związek z napięciem prawie proporcjonalny - tzn. gęstosć naładowanego 100% akumulatora to 1,28 g/cm³ na ogniwo i to odpowiada stanowi 12,8V. Przy gęstości 1,10g/cm³ na ogniwo z reguły jest ok. 11V na ogniwie czyli akumulator rozładowany niemal do 100%...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

zeeltom napisał/a:
tomek701 napisał/a:
...Napięcie pod koniec jazdy było 24.2 przy jeździe 18 na godzinę jak rozłączyłem akumulatory do ładowania od razu kilka sekund może po zatrzymaniu to pokazywało miernik pokazywał napięcie na aku 12.5 ile jeszcze prądu zostało w akumulatorach ?

Raczej, ile ładunku zostało :D Prąd jest zależny od obciążenia ;)
Nie powinieneś jechać dalej, gdy napięcie spadnie poniżej 10,5V na akumulator, czyli, w twoim przypadku, 21V na zestawie. Zresztą powinien o to zadbać sterownik.


No właśnie piszesz że powinien zadbać sterownik mam sterownik z magmy była tam masa kabelków do stacyjki np i jakiś innych mnóstwo się pałętało. nie używałem ich więc po obcinałem zostawiłem tylko do silnika i manetki :) czy w takim wypadku sterownik powinien mi odciąć zasilanie?
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

Tak. Najpierw ci zwolni, aż w końcu nie pojedziesz.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

Ale poważnie piszesz? Bo akusy troche kosztują :)
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

Tomek, jak masz sterownik na 24V znamionowo to zabezpiecza przy 21V czyli na 1 aku 10,5V. To graniczne rozładowanie ale uważam, że jak już zacznie odcinać to trzeba dać se siana z dalszą jazdą a nie doić do końca. A nawet jak obetniesz wszystkie kable ze sterownika to odcięcie i tak będzie działać.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

Wszystkie kable? :D :D :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

tomek701 napisał/a:
Ale poważnie piszesz? Bo akusy troche kosztują :)

Tak, poważnie. Pod warunkiem, że kontroler jest dedykowany do akumulatorów żelowych i jest na 24v.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

ok dzięki wychodzi na to że jeszcze ani razu nie rozładowałem ich do końca :)
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Sie, 2014   

Do kontroli akumulatorów wykorzystuję ostatnio po jednym woltomierzu cyfrowym na każdy akumulator. I widzę wtedy na bieżąco, co się dzieje z każdym.
Coś takiego:
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 03 Sie, 2014   

Nostusek napisał/a:
gienek333 napisał/a:
12.5 V to naładowany akumulator (jakieś 70%).


Wg mnie - napięcie nie za wiele mówi - owszem po jego wartości można stwierdzić ile prądu ma akumulator [...]

A wg mnie niepoprawnym jest mówienie o wartości prądu zgromadzonego w akumulatorze, bo prądu elektrycznego nie da się zgromadzić :wink: . Gromadzi się ŁADUNEK ELEKTRYCZNY. Zupełnie podobnie jak ładunek towarów gromadzi się na statku. A jak ten ładunek wypływa z portu to już inna sprawa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group