ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ktokolwiek wie KTM panasonic hub NKY442B2
Autor Wiadomość
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016   

Mógłbyś teoretycznie sprawdzić rezystancję całej baterii ale w kwestii pojemności dużo to nie mówi,jedynie ocenił byś czy nie jest to kompletnie trup
 
 
playerC 
początkujący


Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016   

O co tu chodzi? Wrzuciłem oprócz tego forum na endless sphere i też nikt nie zna systemu panasonic. Czy kupiłem jakiegoś dziwolonga KtM :evil: ? Nikt nie wie jaki sygnał albo v podają dwa kabelki w sterowniku lub baterii? W necie oprócz wybuchających baterii nie ma żadnego schematu lub nawet dyskusji o tym systemie. Jak tu wrzucić foty na forum? Tylko z jakiegoś konta hostingowego? Jak się dowiem to wrzucę foty z środka sterownika to może ktoś wydedukuje od czego te dwa przewody mogą służyć.
 
 
playerC 
początkujący


Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016   

 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016   

A serwis KTM nie wie..? :wink:
 
 
playerC 
początkujący


Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016   

Serwis ktm ma nową bat.....po 4200 i ładowarkę za 1,1k :oops: W sumie to ich nie pytałem, bo pan z srwisu po 2-3tyg od mojego zgłoszenia do centrali w Austrii, wyslał email po polsku ale nawet w stopce nie podał adresu serwisu w pl. Z resztą do Austrii zwracałem się z taką prośbą,bo nawet nie wiem czy całość jest sprawna.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016   

Moje pytanie było w sumie raczej retoryczne - nie spodziewałem się odpowiedzi pozytywnej :neutral: To jest właśnie taki ból, przy kupieniu roweru "fabrycznego". Jeszcze pół biedy, jeśli to jest jakiś "składak" na chińskich komponentach, bo jak coś w sterowniku nie działa, to się go wymienia na innego "chinola" za 200 zł i gra gitara. A w takim KTM co Ci zostaje..? Płacz i płać - i żeby to w ogóle szło zdiagnozować i naprawić.

Ale na czym polega Twój problem? Najpierw pytasz o jakieś dwa przewody dodatkowe do baterii. Potem pytasz o grubszy czarny do silnika. Obie sprawy nadal aktualne?

Ja bym rozebrał tę baterię i zobaczył, do czego idą te dwa przewody. Strzelam, że do jakiegoś zabezpieczenia termicznego. Z silnikiem już koledzy pisali. Trzeba to zweryfikować. Jeśli nie masz wiedzy, narzędzi - szukałbym jakiegoś elektryka samochodowego, elektronika - kogoś, kto jak spojrzy na układ, do którego idą te kable będzie Ci w stanie odpowiedzieć, co to jest, za co odpowiadają...
 
 
playerC 
początkujący


Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016   

Może się uda z zdjęciem sterownika. Chodzi o kable szary i biały - dwa środkowe przy złączu od baterii
[img]<a href=https://zapodaj.net/71dc569a6e819.jpg.html>DSC_0068-1.JPG</a>[/img]

U mnie we wiosce nikt się na tym nie zna, nawet ci z serwisu (jest tylko jeden) ale oni sprzedają tylko unibike i nie bawią się z innymi . Ogólnie pat
Ostatnio zmieniony przez playerC Czw 14 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
playerC 
początkujący


Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016   

Baterii nie mam (i w tym cały problem)bo się poprzedniemu właścicielowi spaliła. Więc nie wiem w związku z tym czy system będzie działać na nowej bat, czy nie jest uszkodzony. Mam na myśli albo używaną bat od tego systemu albo złożoną na zamówienie na to samo V. Nie chcę kupować baterii zanim nie sprawdzę czy to działa. Dlatego dopytuję się o złącza baterii. Chcę podłączyć duży zasilacz z regulacją V na 46,8 bezpośrednio do sterownika zamiast bat. Nie chcę zepsuć dlatego szukam wiedzy o tych dodatkowych przewodach, które mają złącza w baterii. Może to jest zwrotny pomiar napięcia bat? Znalazłem używaną bat od tego modelu tylko kilkaset km ode mnie, więc żeby sprawdzić czy wszystko działa musiałbym jechać do sprzedającego z rowerem :cry:
Druga opcja to kupienie jakiejś bat 48v , chińskiego sterownika i podłączenie tego do obecnego silnika, stąd moje pytanie o kabelki przy silniku. Tylko przed zakupem chcę i tak sprawdzić czy silnik działa.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016   

W ubiegłym roku naprawiałem (uaktywniałem) baterię z roweru KTM który miał silnik centralny (MID). Mogę stwierdzić, że konstrukcja tej baterii nie zezwala na spalenie gdyż każda cela ma swój bezpiecznik termiczny (bardzo "sprytna" konstrukcja) a BMS jak w Gazelle oparty na podobnej zasadzie z prockiem Atmega32. Przewody o których piszesz to jeden jest szyną danych a drugi pewnie uaktywnia baterię (przycisk na wyświetlaczu). Napięcie jakie może się pojawić na tych przewodach to max.12V ale raczej 5V byłoby bezpieczniej.
 
 
playerC 
początkujący


Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016   

Dzięki za info ale to nie ten system . A baterie niestety wybuchały bo dwie serie były wadliwe. Ktm miało akcję serwisową właśnie dla tych akku nky442b2. Chyba dlatego zrezygnowali z panasonica i przesiedli się na bionxa. Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group