ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
CyklonEbike ~14kW, 23s16p 84V48Ah samsung 30Q, sabvoton72150
Autor Wiadomość
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   CyklonEbike ~14kW, 23s16p 84V48Ah samsung 30Q, sabvoton72150

Jakiś czas temu urodził się w głowie nowy projekt mocnego ebike
Na początku lipca rozpoczną się prace na maszyną
Niestety dobór elementów nie jest rzeczą prostą i łatwą ale postaram się wszystko opisywać, być może komuś te informacje będą przydatne
Na dzień dzisiejszy rozpocząłem poszukiwania osprzętu w internecie

Założenia są takie:
moc jak największa, prędkość jak największa ~105km/h, przyśpieszenie maksymalne możliwe, zasięg przy 40km/h 200km, wytrzymałość duża, waga ebika do 70kg

Budżet ????
20 tyś zł (powinno wystarczyć)

Mój wybór to :
rama Falcon V2 (zamówiona)

silnik QS V3 24x5 (kupiony)


Sabvoton SVMC72150 nominalnie 80-84V 80A, z funkcją BOOST 80-84V150A


bateria Li-ion 22s17p 80V lub 23s16p 84V 48-57Ah (w zależności od ogniwa i ilości p NCR18650GA, Samsung30Q)

ładowarka 900W ~8A (kupiona)


amortyzator przód DNM Volcano USD-8 z piastą na dwie tarcze hamulcowe


amortyzator tył BURNER RCP3






obręcz moto aluminiowa 1.6-1.85 z oponą 2.5-2.75x21
obręcz moto aluminiowa 1.85-2.15 z oponą 3.0-3.50x18-19




Tektro auriga e twin


i tektro auriga e tune


potrzebne będą 3 tarcze hamulcowe pływające 203mm


_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Nie 24 Lip, 2016, w całości zmieniany 26 razy  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

Ten bajk będzie ważyć >70 kilo ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

tas napisał/a:
Ten bajk będzie ważyć >70 kilo ;)


po wstępnym przeliczeniu wagi wychodzi że powinienem zamknąć się w 60kg
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

No to teraz niespodzianka, jak liczyłem mój wyszło mi ~55, ale jak zważyłem to wyszło 64,3 ale.....
- mam rowerowe koła
- mam tylko 320szt 18650
Wiec obawiam się, że twój pęknie 70 aż miło :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

Cytat:
Założenia są takie:
moc jak największa, prędkość jak największa, przyśpieszenie maksymalne możliwe, wytrzymałość duża, waga ebika do 55-60kg


To się dopiero nazywa "nolimit" :roll: Jeśli ta konstrukcja będzie tak wykonana jak poprzednie to już zazdroszcze :mrgreen:
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

Bedzie pewnie problem z temperatura, pojezdzilem dzis u siebie przy max pradzie(350Aw fazy) na mxus 4t po 3km dobijalo do ponad 120°C
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

@Szymon645 odpychał się przynajmniej porządnie?:)
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

Zdecydowanie porzadnie :D W tym tygodniu zabieram sie za zalewanie olejem ;)
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

Szymon645 napisał/a:
Bedzie pewnie problem z temperatura, pojezdzilem dzis u siebie przy max pradzie(350Aw fazy) na mxus 4t po 3km dobijalo do ponad 120°C


Wynika że 300A w fazy to max dla tego silnika

_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

QS V3 ma dużą pojemność cieplną można mu chwilowo piękny zastrzyk prądu załadować, niestety oddaje ciepło tak jak inne huby. Mi się dosyć szybko grzeje parę szybkich startów mocne pociśnięcie pod górę i zaraz ma 120 stopni, to wszystko na asfalcie z prądem 70A. Ostatnio jak przygrzało słoneczko to jeszcze szybciej osiąga takie temperatury. W upalne lato to hmmm, będzie wesoło :D To co dają na papierku nie odzwierciedla rzeczywistości. Arek u ciebie powinieneś szukać innego kolosa do napędu. Masa twojej konstrukcji będzie jeszcze większa niż w innych falconach z racji ogromnego aku. Tak wydaje mi się że robisz ebajka typu drag racer :P szybki ogień i potem długi odpoczynek i studzenie motorka. Jak się zdecydujesz finalnie wsadzić tego QSa to musisz porządnie zabezpieczyć go termikami.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

teraz moja grafika :) peak 350A z fazy

qs_3000.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 589 raz(y) 1,25 MB

 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

pawextelinfo napisał/a:
teraz moja grafika :) peak 350A z fazy


papier przyjmie wszystko ;-)
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

Silnik(chłodny :D ) w peak tez
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

Miałem okazje testować ostatnio mxusa v3 turbo i przy 80a przy pierwszej górze rower stop, także ja nie wiem jak można więcej w taki silnik pakować, a stawiając qs v3 przy mxusie jak i wagowa i z wyglądu widać różnice. Być może jest to tak jak tas mówił, że wszystko zależy, gdzie mieszkasz. Dlatego dziwię się, że ktoś jest wstanie pakować w silnik koło 100amper, gdzie moim testem jak góra trzonka i taki mxus pada od razu przy 80a.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016   

po płaskim jak stół możesz sobie dać ile chcesz, nawet 100A, kręcić filmiki jak to się buksuje na szutrze i podnosi koło przy 70km/h z przyśpieszeniem 8sek do setki... a życie i pierwsza górka tak to zweryfikuje ile w tym jest prawdy, a ile chęci :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 13 Cze, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group