ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie i z czego dorobić kółka zębate?
Autor Wiadomość
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Sob 25 Cze, 2016   

Satelity "uciekną" wtedy od centralnego wałka, i tu z kolei pojawi się problem.
A na tej mniejszej średnicy jest większa groźba zmielenia szczytów zębów, tym razem satelitów - bo wałek to z pewnością stal.
To co zrobił Zeeltom, to najlepsze co można było zrobić - było tylko pytanie, czy elastyczność tworzywa wieńca pozwoli na takie działanie.
No i pozwoliła, dzięki Bogu... a może i trochę dzięki Chińczykom :grin: ?
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

Najważniejsze że koszt naprawy wyszedł praktycznie pomijalny.
To jest to co tygryski lubią najbardziej :-)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

Nie gadaj... za metalową opaskę musiałem dać 5 zł, a to są dwa piwa przy robocie ;)
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

Przeinwestowałeś, trzeba było wygrzebać jakąś używaną ;-)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

Miałem używane, ale na obu stronach krawędzi było jakieś niewielkie zagięcie. Musiałem kupić zupełnie płaską.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

Ciekawe ile silnik w tej formie posłuży bo jak rozumiem zębatka w tej chwili jest swego rodzaju falą.
Tam gdzie wbite są dystanse średnica jest mniejsza niż oryginalnie, tam gdzie nie ma dystansów średnica jest troszkę większa (bliska temu co było przed naprawą).
Musi mieć lekką falę bo przecież się nie skurczyła.
Oby popracował silniczek jak najdłużej.
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

Dlatego wspomniałem (przy założeniu, że podkładki są wbite równomiernie i w każdym miejscu obwodu wieńca), że należy wbić również podkładki o identycznej grubości pod "kotwy", czyli wypusty wieńca wchodzące w wybrania korpusu - w tych miejscach (bez tych podkładek) może nastąpić lekkie statyczne odkształcenie wieńca, w "złym" kierunku. Tym bardziej podczas pracy, pod obciążeniem - może "uciekać" od satelitów.
Ale to są krótkie niepodparte odcinki, i dlatego przypuszczam, że ich strzałka ugięcia nie powinna wynieść więcej, niż 0,1-1,15mm.
Ale uważam, że w tych miejscach podkładki także powinny się znaleźć - robota żadna, tam blaszki weszłyby bez problemu - wtedy wieniec podparty byłby na całym obwodzie.

PS: No nie... dwa piwa... i to ma być "koszt" :grin: ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

No i wylazła Szydło z worka ;)
Założyłem koło, przejechałem się kawałek i nadal to samo :D
Wyje, gwiżdże. Już myślałem, że magnesy zaczęły same latać o obwodzie, ale nie.
Silnik rozebrany, w imadło i dawaj do testów.
Na małych obrotach można go zatrzymać ręką, przy czym słychać różne gwizdy, które słyszałem wcześniej. Podłączyłem go pod kontroler, który dział również bez hallotronów. Dostał mocy po wypięciu hallotronów ale chodził wolniej. Prąd na luzie przy pełnym gazie około 1A. Z podpiętymi hallotronami 10A.
Suma summarum doszliśmy do tego, że silnik jest na 60 stopni, a nie na 120 i stąd te wszystkie efekty. Niepotrzebna była robota z zębatkami. A że nie mam kontrolera na 60 stopni, to i sprawdzić nie mogłem w innej konfiguracji.
Wyszło na to, że silnik był OK od samego początku, tylko podpinałem go do niewłaściwego kontrolera. A efekty akustyczne i mocowe sugerowały przeskakiwanie zębatek. No cóż... człowiek uczy się całe życie i głupi umiera ;)
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

Czego to można nawyrabiać opierając się na nieprawdziwych danych lub założeniach... :grin:
No, ale teraz już NA PEWNO ten silnik nie będzie przeskakiwał :grin:
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

To dlatego ja jeżdżę na silnikach bez halli i nie narzekam ;-)
I do tego bezprzekładniowych oczywiście.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

To załatw mi silnik przynajmniej 1000W bldc na 48V z dużym momentem, to i ja nie będę narzekał :)
Zauważyłem w trakcie testów, że bez hallotronów silnik pracuje słabiej, niż z hallotronami. I nie każdy kontroler ma start od zera.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

Kuźwa... jednak silnik jest na 120 stopni :twisted:
Musi być zła kombinacja przewodów.
Wydawało się, że jest OK, a nie jest.
I cała para poszła w gwizdek.
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

Nie ma nic pewnego na tym pomylonym świecie... :grin:

PS: Dobrze, że ta para kosztowała tylko dwa piwa :wink:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

A ile kombinowania i zmarnowania czasu? :D
Mam jeszcze jeden silnik do roboty, ale tam chyba tylko chodzi o urwany kawałek obudowy, który trzeba nadspawać i oszlifować i wywiercić nowy otwór na śrubkę mocującą dekiel.
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Nie 26 Cze, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

To jest umiłowane hobbbby, czasu się nie liczy :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group