ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogrniaczenie mocy w GT1500 do 250W
Autor Wiadomość
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   Ogrniaczenie mocy w GT1500 do 250W

Witam


Jak zablokować sterownik GT1500 na 250W żeby był legalny, ma on taką opcję, jakąś zworkę na przewodach?.
A i czy można podłączyć do niego "Pas" i manetkę razem i czy można zrobić wyłączany "Pas" i uruchamiany z guzika ogranicznik mocy?.



Pozdrawiam
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
Ostatnio zmieniony przez tomeczekokok Pią 01 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

1. Masz w nim opcję 50 - 100 - 120 %; może 50 wystarczy?
2. http://ebike.nexun.pl/ogr...ci-na-przycisk/ - zadziała tylko dla manetki

Z tego co wiem PAS i manetka są tam na oddzielnych wtyczkach. Jak to działa razem? Nie wiem, ale rozłączać poszczególne podzespoły możesz przełącznikiem np. na ich plusach zasilania.
Dobierając odpowiedni przełącznik z kilkoma stykami (NO, NC) możesz jednym pstryczkiem np wyłączyć manetkę, włączyć PAS i przyblokować moc ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

50% to 750W, za dużo i to sporo. To chyba najlepiej dać drugi sterownik ale kurde gdzie znajdę na 16s sterownik 250W?. :shock:


Jak to rozwiązali w wektorze bo na stronce pisze, że ma on ogranicznik aby rower był legalny?
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

Jeśli mówisz o vektorze z niemiec tam mają adaptto, które ma 3 profile(Eco, normal, boost), które możesz dowolnie konfigurować. Właśnie na profilu ECO ustawisz prędkość, amper z akusa jak i z faz, max watt oraz także jak szybko ma rower przyśpieszać. W tym profili działa także PAS chyba do max 28km/h i później się wyłącza. Po przełączeniu na profil normal albo Boost pas się wyłącza.
Można, także zainstalować oprogramowanie, która po przejściu na tryb eco blokuję dostęp i widzisz tylko główny ekran. Możesz odblokować ekran za pomocą hasła (na zasadzie kolejności strzałek, góra, dół, lewo, prawo)

Jednak jest to sterownik FOC i w każdym takim sterowniku ustawisz sobie ile chcesz max amper.

Szkoda, że sterownik gt1500 nie jest programowalny jak np. popularne, kiedyś na forum infineon eb318.
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Pią 01 Lip, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

Sterowniki FOC sterują prądem, więc nietrudno zaprogramować instalację nawet 24s na 1A i mieć około 100W :P

Pytanie, czemu aż tak bardzo dążysz do liczbowych 250W? Wieziesz rower na hamownię? :twisted: Nawet fabryczne rowery opisywane jako 250W mają sterowniki 14A, czyli przy naładowanej baterii 10s w szczycie puszczają w silnik około 600W...
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

Dzięki za wytłumaczenie.



Po prostu jak coś jest dla klienta to musi być legalne bo nie chcę za to odpowiadać a wiadomo, że z 250W się nie nabawisz e-bikiem a do wspomagania starczy dlatego chcę przełącznik. Czyli nie znacie programowalnego taniego sterownika z ogrniacznikiem?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

W podanym sterowniku nawet tryb 50% nie ograniczy mocy. Ten tryb obranicza tylko prędkość a amper nadal popłynie 45.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

W praktyce nikt podczas kontroli mocy nie mierzy, ba nawet klient tego nie zrobi ;) więc ograniczenie na przełączniku 50% załatwi Ci sprawę tłumaczenia się :)
Jeśli miałoby być kompletnie legalne to jeszcze sterownik musiałby odcinać wspomaganie po przekroczeniu 25km/h, a to już będzie trudniej ugrać jakimiś "domowymi" sposobami, na myśl przychodzi mi tylko arduino które zlicza obroty koła, przelicza na prędkość i przekaźnik rozwiera przewody stacyjki.

Do tego sama "legalność" sprzętu przy normalnej kontroli to pikuś, gorzej przy jakimś wypadku i ewentualnym sądzie - wtedy to już nie tylko parametry; w grę wchodzą także wszelakie homologacje, które producent roweru musi mieć.

Ale już nie dramatyzuję, po prostu chcę uświadomić że tak naprawdę mało kto z nas jest w stanie wyprodukować w pełni legalną maszynę ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

Ktos stowrzyl jakis maly ukladzik ostatnio na endlessie widzialem o nazwie "Gas Legalize" cos w tym stylu. Ma zworke która można odblokować i zablokować tryb 25km/h i ala pas czyli manetka dziala tylko jak krecimy pedalami.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

Hmm albo dwa silniki?. Sterownik na 36V i 250W jest wielkości telefonu komórkowego. jedno kółko 250W w przód a 3KW w tył i przełącznik na stycznikach :mrgreen:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

25km/h to można mięśniowo a żeby było w pełni legalnie to odpinamy akumulator i gotowe.
Wtedy nie ma wątpliwości.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

Najprostsze rozwiązania są najlepsze, zrób ogranicznik na przycisk:
http://ebike.nexun.pl/ogr...ci-na-przycisk/
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Sob 02 Lip, 2016   

A co zrobić z napięciem, nawet jeśli ograniczę moc to napęcie za wysokie, według prawa do 48V a tu chce 16S 67V...

Co zrobić panowie?. :neutral:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 02 Lip, 2016   

Jak chcesz według prawa to kupujesz silnik 250W plus sterownik 48V oraz baterię 48V i do tego Pass i masz według prawa :P Czyli musisz zmienić cały osprzęt ebajka.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Darki 
stażysta
darki



Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 195
Skąd: podkarpackie
Wysłany: Pon 04 Lip, 2016   

Heh jak ma być legal po najmniejszej linii oporu to widzę tylko jak wspomniał kolega sirgregs rozłącznik aku i tak naprawdę to kto mi zabroni wozić baterię dla obciążenia lub silnik w kole. Otóż wożę a co zabronione ;) . Powiedzmy, że nie używam a na drodze publicznej niby tylko siła mięśni w końcu pedała ma a że mam silnik itd nooo po lesie chyba mi wolno co nie.
_________________
SPRZEDAM Drobiazgi z SZuflady Polecam Lampki CREE
tel. 693 004 127
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group