ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
lampka
Autor Wiadomość
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016   lampka

Kupiłem światełko do roweru 7 led 18 Watt. Strasznie mocne to jest. Czy jest jakiś prosty sposób by ograniczyć moc świecenia lampki?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 09 Lip, 2016   

Zmniejszenie napięcia zasilania.
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016   

Bo lampki się kupuje z trybami i masz jakie chcesz :grin: .Przy tylu W to wymiana sterownika,najlepiej na taki z trybami.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016   

zeeltom, to nie zadziała, sterownik stabilizuje i tak prąd na danym poziomie. Tylko się lampka zacznie bardziej grzać...

Za niedługo będę robić poradnik jak przerobić lampki rowerowe takie 1-7LED pod drogowe potrzeby, czyli wywalanie migania i zrobienie tego na przełącznik 3 pozycyjny 0-30-100% albo potencjometr i płynna regulacja 0-100%





Po prostu używa się zewnętrznej przetwornicy dcdc step-up lub down ze stabilizacją prądu, tanie proste i wygodne
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 09 Lip, 2016   

Jeśli, dajmy na to, przetwornica daje 1A przy 12V, to jest 12W.
A przy 1A i 5V, to jest 5W.
Jakim cudem lampka się będzie bardziej grzała?
Czegoś tu nie kumam ;)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016   

Nie tak :)

Patrz jak wygląda wejscie na sterownik:


A jak wygląda wyjscie na ledy:


Zmniejszając Vin zwiększasz ampry, sterownik zacznie się przeciążać i mocniej grzać, ale jasność się nie zmieni, bo on się będzie starać za wszelką cenę utrzymać stabilizację prądu wyjściowego.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016   

tas napisał/a:
zeeltom, to nie zadziała, sterownik stabilizuje i tak prąd na danym poziomie. Tylko się lampka zacznie bardziej grzać...

Za niedługo będę robić poradnik jak przerobić lampki rowerowe takie 1-7LED pod drogowe potrzeby, czyli wywalanie migania i zrobienie tego na przełącznik 3 pozycyjny 0-30-100% albo potencjometr i płynna regulacja 0-100%

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po prostu używa się zewnętrznej przetwornicy dcdc step-up lub down ze stabilizacją prądu, tanie proste i wygodne


super Tas. czekam na poradnik:)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 09 Lip, 2016   

Teraz kumam :D
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

tas napisał/a:

Za niedługo będę robić poradnik jak przerobić lampki rowerowe takie 1-7LED pod drogowe potrzeby, czyli wywalanie migania i zrobienie tego na przełącznik 3 pozycyjny 0-30-100% albo potencjometr i płynna regulacja 0-100%


No, czekamy z niecierpliwością. Bo niedługo po sezonie będzie...
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

Jedni czekają, inni już nie czekają ;)
http://ebike.nexun.pl/osw...ne-przyciskiem/
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wita00 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 41
Skąd: Rybnik
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016   

Tas to oryginalna przetwornica daje 15v i wychodzi ze diody biora 1,59A. Zas po przerobce na customowej przetwornicy diody zasilane sa jakim napieciem? W poradniku masz opisane ze ustawiles 1,1A, tylko ciekawi mnie napiecie. Bo niemam amperomierza i chcialbym ustawic takie samo napiecie jak tam ustawiles. Zakladam ze chinczycy klepia te diody wmiare identyczne. Swoja droga czujecie ze moja lampka wogole nieswiecila.. po testach okazalo sie ze uwalone mam fabrycznie 2 diody, musze zmostkowac latarke i bedemial tylko 5 zamiast 7:/
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

Od lat czekamy na tylne lampki do roweru na akumulatorek 18650. I chyba dalej będziemy czekać...
Na razie znalazłem tylko coś takiego
Latarka UltraFire WF-501B Cree Q3 RED 120lm czerwone światło


Cena:79.00 PLN
Dane techniczne:
Dioda: Cree Q3 3W
Kolor światła: czerwony
Maksymalna siła światła: 120lm
Zasięg maksymalny: 100m
Korpus z wysokojakościowego aluminium 6061T
Reflektor gładki OP
Twarda anodyzacja
Wodoodporna (deszcz, śnieg chwilowe zanurzenia na niewielkie głębokości) wstrząsoodporna
Zasilanie: 1 X 18650 (brak w zestawie)
Wymiary: Długość 133mm, Średnica 26mm
Czas pracy: ~ 200 minut
Tryby pracy: Max 100%
Waga: 96g

Nie ma zoomu, by światło rozproszyć. Nie ma regulacji mocy, więc za jasno świeci i za szybko zużywa prąd. Więc trzeba by przerabiać.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

Redaktor1966 napisał/a:
Od lat czekamy na tylne lampki do roweru na akumulatorek 18650. I chyba dalej będziemy czekać...

Na przykład tu:
http://forum.arbiter.pl/v...p?p=92770#92770
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 10 Mar, 2017   

Przy okazji przedstawiam, jak przerobić koszyk dwustronny (można w niego dowolnie wkładać/łączyć ak., bo mają takie sam blaszki po obu stronach) na akumulatorki 18650, by mieścił długie akumulatorki: trzeba wyjąć podwójną blaszkę stalową od strony plusa, wydłubać zrobione dla niej osadzenie i w to miejsce włożyć pojedynczą miedzianą blaszkę owijając ją na drugą stronę koszyka.
Można także łatwo połączyć tylnymi częściami 2 koszyki (po dokładnym wyrównaniu ich powierzchni), a wówczas blaszkę zawinąć z obu stron do koszyków. Blaszka musi mieć szerokość zbliżoną do szerokości elektrody dodatniej ak. i wchodzić do koszyka na wysokości tej elektrody (trzeba dla niej wypilnikować rowek) i wchodzić tylko na głębokość krańca elektrody dodatniej.


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group