ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego taki głośny?
Autor Wiadomość
krzysiudmak 
początkujący
krzychu


Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 24
Skąd: Wieluń
Wysłany: Śro 20 Lip, 2016   Dlaczego taki głośny?

    Silnik Q128 - 500W 48V (przekładniowy)
    Kontroler S12S - sinusoidalny
    Akumulator 36V - (miał być 48V ale nie wyszło)
    manetka i display led


Wszystko nowe.

Właśnie zrobiłem pierwszą jazdę próbną (nie podłączyłem jeszcze czujnika pass).

Problem polega na tym, że silnik jest bardzo głośny. Słychać mnie niemal jak melexa.
Co może być przyczyną?
Do tej pory jeździłem zwykłym 250W 24V przekładniowy i było o niebo ciszej.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Lip, 2016   

Kolejność halli i faz.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016   

Źle podłączone fazy lub halle
Uszkodzony sterownik
Zwarcie na kablach do silnika
Zwarcie w uzwojeniach silnika
Uszkodzona przekładnia lub łożyska w silniku

Jak wszystko nowe to bardziej pierwsza opcja
 
 
krzysiudmak 
początkujący
krzychu


Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 24
Skąd: Wieluń
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016   

Zakładam, że jak podłączyłem fazy i hale zgodnie z kolorami to powinny się zgadzać?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016   

Podłączenie zgodne nie zawsze jest dobre. Ja sprawdzam jak mam wątpliwości z wpiętym amperomierzem. Przy kole w górze ma brać najmniejszy prąd.
 
 
krzysiudmak 
początkujący
krzychu


Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 24
Skąd: Wieluń
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016   

Mam coś takiego jak amperomierz.
Czy możesz wyjaśnić laikowi jak to zmierzyć, co do czego przytknąć?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Lip, 2016   

Kolory nie zawsze pasują. Stawiam na złe połączenie faz i halli. Masz samonaukę w sterowniku?
Mały prąd z kołem w powietrzu też nie zawsze jest wyznacznikiem prawidłowego połączenia. Trzeba się przejechać i prawda wychodzi na jaw ;)
To zależy jaki masz amperomierz (zakres prądowy). Włączasz go między akumulatory a sterownik.
Przy kole w górze pobierany prąd na maksymalnej szybkości będzie rzędu 1A.
Jesli nie masz samonauki, to kombinuj z przekładaniem przewodów między silnikiem a kontrolerem, tylko nie ruszaj dwóch cienkich: czerwonego i czarnego.
Zamieniasz dwa fazowe i sprawdzasz, jak źle, to kolejna zmiana fazowych, aż do skutku. Jeśli fazowe nie pomogą, to to samo z fazowymi, tylko na każdym połączeniu fazowych zamieniasz po kolei sygnałowe z hallotronów.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016   

Piszę o prądzie na luzie jako pierwszym teście na sucho. Pewnie, że jazda zweryfikuje. Ostatnio miałem taki silnik co miał zwarcie w uzwojeniach. Głośno pracował i było kilka A poboru. Po naprawie poniżej 1 A.
Amperomierz trzeba włączyć w przewód zasilający kontroler silnika.
 
 
krzysiudmak 
początkujący
krzychu


Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 24
Skąd: Wieluń
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016   

zeeltom napisał/a:

Jesli nie masz samonauki, to kombinuj z przekładaniem przewodów między silnikiem a kontrolerem, tylko nie ruszaj dwóch cienkich: czerwonego i czarnego.


Dla pewności

Te cienkie czerwony i czarny co ich mam nie ruszać to są od hali? Wszystkich hali mam 6.

A fazowe są trzy grubsze i można je zamieniać?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016   

Adam Wysokiński napisał/a:

Amperomierz trzeba włączyć w przewód zasilający kontroler silnika.

Laikowi trzeba dodać ze amperomierz ustawić na najwyzszy zakres, np 10 A. Ponadto uwazać aby nie robić prób na kole zablokowanym na ziemi i z gazem na max bo pójdzie ponad 10 A....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Lip, 2016   

Nie masz 6 halli. Chyba, że producent zrobił w silniku zapasowe. Najczęściej wtedy są dwa przewody z takimi samymi wtyczkami pięciopinowymi.
Możesz mieć 6 cienkich przewodów, bo jeden z nich będzie czujnikiem temperatury.
Daj fotki tych przewodów.
Zmieniasz i fazowe i od halli, zazwyczaj są to dwa niebieskie, dwa żółte i dwa zielone. Fazowe będą grube, a od halli cienkie. Czerwony i czarny, to zasilanie halli a ostatni, jeśli jest, to czujnik temperatury podłączony zazwyczaj do masy, czyli czarnego.
Oczywiście zamieniasz między sobą grube z grubymi i osobno cienkie z cienkimi.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016   

Dla laika :wink:
Czerwony i czarny są od zasilania halli i nie można ich zamieniać ze sobą i z innymi. Niebezpieczeństwo uszkodzenia. Pozostałe 3 cienkie można zamieniać ze sobą dowolnie. Tak samo jak grubsze kable fazowe. Przy pewnych kombinacjach silnik chodzi źle, przy pewnych wcale nie startuje. Trochę to żmudne ale niezbędne. Spróbuj zamienić najpierw 2 przewody fazowe i obserwuj jak się silnik zachowa
 
 
krzysiudmak 
początkujący
krzychu


Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 24
Skąd: Wieluń
Wysłany: Czw 21 Lip, 2016   

OK będę próbował tak jak radzicie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lip, 2016   

I jak efekty?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016   

zeeltom napisał/a:
I jak efekty?

Daj mu szansę, ma dużo kombinacji przewodów. :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group