ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jazda o kropelkę
Autor Wiadomość
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
  Wysłany: Śro 03 Sie, 2016   Jazda o kropelkę

W wielu miejscach na forum podajemy zużycia energii naszych pojazdów.
Proponuję formę współzawodnictwa mającą na celu pokazanie realnych wartości energii potrzebnych do przemieszczenia człowieka z miejsca na miejsce bez konieczności wkładania przez tegoż człowieka jakiejkolwiek energii w napęd pojazdu. Jedyny wydatek energetyczny to rozkoszowanie się jazdą.
Oczywiście celem jest osiąganie jak najniższych wartości zużycia energii w Wh/km.
Żeby było to jak najbardziej realne żadne formy wspomagania w stylu pedałowanie nie wchodzą w grę.
Powiedzmy że dopuszczalne jest lekkie odepchnięcie się nogą przy ruszaniu jak to niektórzy czynią wsiadając na "Ukrainę".
Odcinek pomiarowy to na początek powiedzmy minimum 20km ze startem i metą w tym samym miejscu aby wypadkowe przewyższenie wynosiło 0 metrów.
Sprzęt dowolny pozwalający na jazdę bez wspomagania.
Prędkość dowolna.
Pomiar zużytej energii dowolny ale wskazane aby był realny ;-)
Ja osobiście będę podawał zużycie energii jako energię władowaną do akumulatorów po jeździe. Czyli było do pełna i tankuję znowu do pełna.

Niech będzie że podam dane wyjściowe aby było z czym rywalizować :-)
Pojazd: e-bmx
Dystans: 20km
Zużyta energia: 185Wh
Spalanie: 9,25 Wh/km

Żaden to wynik ale od czegoś trzeba zacząć.
Zapraszam do dzielenia się własnymi osiągnięciami.
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016   

Test robiłem ze średnią prędkością 30km/h a wynik to ... 42km.
Na rowerze byłem cały czas złożony na lemondce, jazda odbywała się impulsami od 28km/h do 32 i odpuszczenie manetki.

Wynik zużycia prądu to 5,95 :lol:
Oczywiście, że wynik jest bez pedałowania.

240Wh/42km daje niewiarygodnie małe zużycie 5,7Wh/km, i to przy 30 km/h!
A może "impulsowe" obciążanie jest takie zdrowe dla akumulatorów?

http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0
:wink: :roll: :wink:
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016   

Trzeba będzie dopompować oponki na max i zejść w dół z prędkością żeby Twój wynik pobić :-)
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 06 Sie, 2016   

Wczoraj zrobiłem traskę testową aby uzyskać małe zużycie energii.
Może nie był to ideał jeśli chodzi o nawierzchnię ale wyniki bardzo obiecujące

Połowa trasy wiodła szutrami i lasami a nawet rzeczka się trafiła do pokonania

Oprócz rzeczki widać moją nową tarczę hamulcową za którą dałem prawie tyle co za silnik ;-)
Ze starą tarczą tylko do okładzin żywicznych po 11,5 tysiąca km przebiegu nie mogłem już dojść do ładu. Przy bardzo niskich prędkościach przed zatrzymaniem całkowitym piszczała, skrzeczała i wpadała w wibrację na różnych klockach.
A tak rowerek użyty do pokonywania rekordu w całości wygląda na dzień dzisiejszy

Ale do rzeczy.
Pokonałem dystans 20,15 km starając się nie przekraczać 25km/h (w powrotnej drodze już po asfalcie jechałem 3 km w okolicach 40km/h, max 41,3km/h)
W aku 10S weszło 3177 mAh co daje 117,55Wh (napięcie znamionowe 37V)
Średnie zużycie 5,83 Wh/km
Spokojnie można zejść jeszcze niżej :-)

A co do wyniku Jarka-LT to wydaje się że powinno być zakładając napięcie znamionowe 3,7V*12 i pojemność 5Ah
222Wh/42km = 5,29Wh/km
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Tak sugerowali niektórzy... ale pamietaj sr. 30km/h :lol:
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016   

Naprawdę nikt nie jeździ ekonomicznie?
Czyżby wszyscy mieli już watowicę :razz:
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016   

ciekawsze by było kto zrobi wieksze zużycie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016   

Ostatnio jak jechałem do sklepu to w jedną stronę miałem 0.5Wh/km a w przeciwną 39Wh/km
Wygrałem oba konkursy? :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016   

tas napisał/a:
..... w jedną stronę miałem 0.5Wh/km....

Nie pomyliłeś się :mrgreen: tam powinno być z minusem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016   

tas napisał/a:
Ostatnio jak jechałem do sklepu ... 39Wh/km
Wygrałem oba konkursy? :D

Nic nie wygrałeś. Co najwyżej karne jazdy bez silnika.
Przez takich jak Wy to tylko dług ekologiczny rośnie :razz:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016   

A mnie bardziej intryguje co to za sklep i po co byłeś :?: .
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016   

wczoraj jechałem do pracy odległość 700m zużycie 48 wh/km watomierz pokazał że zużyłem 4% aku, kable gorące, silnik gorący - spieszyło mi się :cool: jakoś przyjemniej robi mi sie zawody na + z wh/km nie umiem się snuć :roll: ale czasami niema wyjscia wybieram sie w weekend w Beskidy to i pewnie snucie będzie potrzebne co by za Tychami sie nie ładować
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016   

Cytat:
Naprawdę nikt nie jeździ ekonomicznie?
Ja w ostatni weekend próbowałem, ale nie było się czym chwalić:
dystans 47,3 km
prędkość śr. 21,6 km/h
prędkość max. 29,4 km/h
zużycie 7,36 Wh/km

Żeby osiągnąć wynik poniżej 6 Wh/km to bym musiał chyba jechać samym asfaltem a na pewno nie przekraczać 20 km/h. Jazda pod wiatr też nie pomagała.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016   

6wh/km hmm no to może spróbuję zrobić jakieś snucie
Panowie mam pytanie czy ktoś wie przy jakiej prędkości silnik mxus 16x4 w feldze 26" osiąga swoją "sprawność" oczywiście zakładam plaski asfalt bez wiatru, czy jest to około 27km? to prędkość przy której silnik już nie "rezonuje" przy 25-26 km/h słychać odgłosy "tramwaju"
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016   

Do osiągania dużych wartości wh/km (niech będzie że po przeliczeniu) to wciąż służą inne falcony ;-)

Rowery elektryczne to jednak środek transportu niskoenergetycznego o czym wielu zapomina i wciąż z uporem maniaka zamienia czystą energię elektryczną w ciepło. Do tego celu to czajnik elektryczny jest lepszy :-)
Ostatnio zmieniony przez sirgregs Pią 12 Sie, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group