Które chińskie ogniwaLiFePo4 (40-60 Ah) kupić by nie żałować |
Autor |
Wiadomość |
kubikartur
początkujący kubikartur
Dołączył: 11 Sie 2016 Posty: 4 Skąd: kraków
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
A nie lepiej złożyć sobie pakiet na popularnych Liion sanyo GA? Wyjdzie nawet taniej i pewniej. Lifepo fajne są na papierze. Jak kupisz jeszcze jakieś marnej firmy to utopiony pieniadz lub po roku śmierć pakietu. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
kubikartur
początkujący kubikartur
Dołączył: 11 Sie 2016 Posty: 4 Skąd: kraków
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
według ceneo: ogniwo 18650/3,45 Ah kosztuje około 35 zł.
by mieć pakiet 60 V/ 60 Ah potrzebuję 288 ogniw 18650 - wydam nieco ponad 10 kpln
na najdroższe z ogniw LiFePO4 (GEB), które mi zaproponowano wydam około $1700 (za 16 ogniw) lub $ 2000 (za 18 sztuk) - czyli nadal mniej niż za ogniwa 18650...
za najtańszą ofertę (OSN) zapłacę odpowiednio $765 lub $865
i jak tu podjąć decyzję... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
Ogniwa 2900mAh i wiecej chodzą "po forum" w cenach 8-11zł/szt |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maciex93
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 112 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
18650/3,45 Ah wyrwiesz za 15zł albo i mniej przy takiej ilości. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
Lepiej nie pakuj się w te lifepo4 bo to technologia z przed kilku lat. Dużo lepiej i bezpieczniej zrobić na zwykłych li-ion 18650. Ceny lifepo4 patrzysz hurtowe to i ceny 18650 znajdź hurtowe (w tym momencie już pewnie masz kilka pw od różnych użytkowników co będą chcieli Ci sprzedać różne ogniwa a jeżeli nie to wystaw ogłoszenie w dziale giełda, że kupisz ogniwa i ktoś się zgłosi). |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
Dokładnie jak dobrze poszukasz to wyrwiesz ogniwa 18650 w cenie około 10zl sztuka. Dodatkowym atutem będzie lżejszy pojemniejszy pakiet. I odpada zabawa z aktywnym bmsem. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
Dochodzi jeszcze kwestia masy. LiPoFe ważą ponad 2x więcej . |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
no life straszne samo zlo! co prawda dluzsza maja zywotnosc przy zblizonej cenie do liion ale to szczegol,prawda?
ja mam lifepo4 i 5 sezonow brak rozjazdow,problemow spadkow pojemnosci. a dla info lifepo4 stara technologia? li ion 5 lat starsza tak dla info.jak ktos ma fantazje bawic sie w supernowoczesne niesprawdzone technologie moze wejsc za kilkanascie tysi w li titanate,tylko po co?
to ze duza wiekszosc uzywa liion nie oznacza ze sa lepsze,poczytaj ile ci chwalacy juz zajechali tych"wspanialych" ogniw
nie sluchaj i kupuj lifepo4 ale nie jakis no name bo sie wp...isz. na prady do 150A wystarcza ci 15ah ogniwa headwaya(do 10c), 4 szt i masz 60A (odpowiednio do kilkuset!!!!amp)a watpie bys chcial z baterii wiecej niz 100-150Amp brac |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016
|
|
|
medykmtb napisał/a: | to ze duza wiekszosc uzywa liion nie oznacza ze sa lepsze |
Polemizowalbym |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016
|
|
|
medyk a sprzedałeś już te lifepo4 co masz wystawione w bazarku ?
Wyższość li-ion nad lifepo4 polega na ciągłym doskonaleniu i co chwilę wychodzą nowe typy ogniw lepsze od poprzednich. Z ogniwami lifepo nie ma takiej sytuacji, na rynku z dostępnych dla nas producentów został headway i jakieś chińskie podróby więc nawet nie ma w czym wybierać. |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Sie, 2016
|
|
|
to prawda, podrob i no name-ow jest wiele.zdecydowanie tutaj chytry 2x albo i 3x traci (wierzac w cuda jak przyklad z allegro o 40ah 48v lifepo o wadze 12kg i cenie 1500zl).jesli lifepo4 to jak na moj gust tylko sprawdzone.np headway i nie pryzmatyczne jak maja duze ogniwa prostokatne np. sinopoly czy calb bo maja prad rozladowania 0,3c(!!!!!) lipa jakich malo! i to mozesz spotkac w w wiekszosci pryzmatycznych ogniw.pozostaja jedynie cylindryczne 8, 10, 12 i 15ah. wada 8ah jest cena rowna 15ah ale maja b wysokie prady rozladowania.dla mnie optymalna wersja to 15ah, bo po pierwsze- std ladowarka 5-6Amp naladujesz pakiet w ok 2,5-3 godz, mozesz zbudowac aku z np 2 czy 3 pakietow 16s i ladujesz je trzema ladowarkami i w 3 godz masz naladowane 48v 45ah ktore mozesz wykorzystac tez jako 96v 15ah +dojazdowka 48v 15ah. prady 50-100Amp(batt)=ok 100-200A fazowego nie sa im straszne.jak chcesz to w ilosci 48 ogniw zbudujesz tez 2 pakiety 72v 15ah ale ich juz nie polaczysz 144v(zakladam ze sterownik nie obsluzy 144v)wiec to zmniejsza pole manewru.moj sterownik obsluguje 24-120v i moge sobie poszalec (lacze zaleznie od potrzeb na 48 lub 96v.osobiscie chwale( i bede to robic) cylindryczne headwaye lifepo4, bo mimo ceny i nieco wiekszej wagi poznalem ich niezawodnosc w przeciagu pieciu sezonow, gdzie w pierwszym sezonie posiadalem tylko headwaye 40152s 16s 1p(48v 15ah), plus pakiet na drugim sprzecie na A123 18160 lifepo4 48v 35ah. teraz mam po 5 latach 3x 48v 15ah i nadal 48v 35 ah i wszystkie z nich chodza idealnie tak samo jak nowe i zima i latem.jesli wiec rozpatrujesz nadal lifepo4, z mojego punktu widzenia nie robisz zle. jesli jednak tu chcesz przyoszczedzic...coz odpusc by sie nie rozczarowac i pisac jak co po niektorzy- jakie to zlo drzemie w lifepo4.
co do li ion pytaj tych co uzywaja ich duzo i dlugo napewno pomoga w wyborze, sporo jest tu ich fanow i jestem przekonany ze dokonasz rozsadnego wyboru bo nikt nie chce tu cie wepchnac na mine.sluchaj jednach tych ktorzy maja za soba kilka sezonow i kikanascie czy kilkadziesiat tys przebiegu na swych sprzetach |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Sie, 2016
|
|
|
[quote="atomek1000"]medyk a sprzedałeś już te lifepo4 co masz wystawione w bazarku ?
mam, mialem sprzedac ale bateria jest zbyt specyficzna ze wzgledu na rozmiar.
poza tym jak na allegro sa ogloszenia "48v 30ah za 1500zl"- to mimo iz jest to podroba nie trzymajaca jakosci ani parametrow to cena i waga tego shitu ludzie sie sugeruja jako wyznacznikiem.
odpuscilem wiec sprzedaz swojej na ogniwach A123 i poki co znow korzystam z niej i jest swietna, choc przyznam ze bateria na ogniwach 18650 przy wiekszym obciazeniu ma mniejsza pojemnosc.jak jezdzilem na ok 1000w silniku mialem ok 38ah, jak teraz korzystam na 2kw to mam ok 33ah a ta bateria jest jednak spora gabarytowo (32x28x15cm)i wazy ok 24kg.malo komu pasuje taka kobylka na ramie.dlatego tez sugeruje headwaye cylindryczne ktore w mniejszym stopniu zmniejszaja swa pojemnosc przy wyzszych i b.wysokich obciazeniach |
|
|
|
|
angawe
początkujący
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 49 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Sob 10 Gru, 2016 Lifepo4
|
|
|
Nie wiem czy wierzyć w cuda czy nie ale moje 14 z 16szt lifepo4 przez przypadek (w spoczynku przy włączonym sterowniku) uległy rozładowaniu prawie do zera(0,5-1,5v). Dzieki temu iż dwa ogniwa miały nieco powyzej 2,5V resztę udało się podładować do nominalnego napiecia. Odziwo pakiet działa bez zarzutu! Czy taka jednorazowa wpadka mozliwa jest przy Lion'ach? |
|
|
|
|
deckardmst
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 04 Cze 2013 Posty: 177 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: Sob 10 Gru, 2016
|
|
|
Wpadka przez problem z BMSem bo przecież powinien odciąć zasilanie jak spadnie napięcie do ok 2V na celę. |
|
|
|
|
|