|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
6p10s czy 2 x 3p10s a moze 2x 6p5s |
Autor |
Wiadomość |
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 28 Sie, 2016 6p10s czy 2 x 3p10s a moze 2x 6p5s
|
|
|
Rozebralem baterie od jednego ebika i zauwazylem ze nie bylo tam bmsa byl tylko miernik napiecia i cos co odcinalo prad przy niskim i zbyt wysokim napieciu baterii. Zadna sekcja nie byla monitorowana i wyrownywana oddzielnie tak jak to robia bmsy.
bateria byla podlaczona w takiej konfiguracji 2x 3p10s (polaczone rownolegle). Pomiedzy nimi bezpiecznik 30A
Dziwilem sie bo wydaje mi sie ze lepiej by bylo podlaczyc 6s10p (krotsze odcinki i mniejsze straty na przewodach)
Zastanawiam sie dlaczego producent wybral wlasnie taki sposob podlaczenia.
Czy to ma jakies znaczenie ?
Czy ogniwa sie wtedy mniej rozjezdzaja ?
Jak radzicie podlaczyc ogniwa jezeli nie ma bmsa i recznie trzeba monitorowac stan baterii ?
Rownolegle szeregowo czy bez dzielenia na 2 mniejsze. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 28 Sie, 2016
|
|
|
To rozwiązanie ma trzy zalety :
a) jesli padnie jeden segmentz 3P10S to drugi ma nadal nominalne napiecie 42 V, mozna ładować tą samą ładowarką, jechać z małym wspomaganiem do celu itp
b) bezpiecznik między nimi zapewnia minimum bezpieczeństwa.
c) wymiana 1 pakietu na inny jest łatwiejsza.
Które połaczenie zapewni mniejsze rozjeżdzanie ? Nie wiem czy to się da sprawdzić bo trudno o próby porównawcze, W takich rozwiązaniach zakłada się że jesli ogniwa sa nowe i NIE SĄ PRZECIĄZANE to BMS jest zbędny 2-3 lata bo ogniwa są równe i równo się starzeją, |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 29 Sie, 2016
|
|
|
Czy ta slabsza polowka nie bedzie doladowywana przez ta mocniejsza ?
Przykladowo jedna polowka ma napiecie 42V
Druga tylko 38v poniewaz jedna sekcja w drugiej polowce jest totalnie rozladowana.
Gdy sa polaczone rownolegle to druga polowka proboje wyrownac napiecia i rozladowuje wszystkie ogniwa z 1 polowki.
W przypadku gdybym laczyl w sekcje 6p
To uszkodzenie 1 ogniwa spowoduje rozladowanie tylko 6 ogniw a nie 30stu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 29 Sie, 2016
|
|
|
bartek24m napisał/a: |
Przykladowo jedna polowka ma napiecie 42V
Druga tylko 38v poniewaz jedna sekcja w drugiej polowce jest totalnie rozladowana.
. |
To o czym piszę i co zapewne zakłada producent dotyczy nowych czy względnie równych ogniw.
Jesli jedna sekcja jest totalnie rozladowana, to należy ją po prostu wymienić...
Oczywiście łączymy obie połówki gdy sa nałądowane do pełna. W przypadku gdyby jedna połówka była w całości wyrażniej słabsza to można dorażnie separowac obie za pomocą diód mocy ale to powoduje spadek o ok 0,5 V i jest rozwiązaniem tylko dorażnym. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|