ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
PrzeVoltowanie vs PrzeAmperowanie
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Eryk1000 napisał/a:
zeeltom napisał/a:
A jakie obroty są optymalne w silniku BLDC?


Dla każdego typu silnika jest inaczej :) Symulator http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html


No oprocz silnika zalezy jeszcze od nachylenia manetki co tez widac na tych symulacjach :P

Silnik 7x9 ma minimalnie wiecej miedzi niz 10x6 ale to sa naprawde malo istotne zmiany. A baterii przy wysokim napieciu masz tyle samo co przy niskim bo przeciez przekladasz se np z 16s5p na 20s4p itd. Przy wolnym silniku masz mniejsze prady wiec obciazalnosc taka sama.
A co do roznicy tych dwoch zestawien to my tu na forum tez sie sami uczymy i wypisujemy swoje teorie dlatego wnioski sprzed kilku lat sa zupelnie rozne od tych z tego roku a dla przecietnego kowalskiego i tak pewnie nie maja roznicy.

Moim zdaniem bledem kiedys bylo ze ludzie porownywali dynamike silnika wolnego od szybkiego przy tym samym napieciu a to przeciez nie ma sensu
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

hmm a jak zasilę silnik napięciem 6000V i prądem 1A to będzie miał 6KW i nie będzie się grzał? :???:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

tomeczekokok, trafiłeś w punkt o co mi chodzi :mrgreen:

Oczywiście to wyolbrzymienie ale pokazuje istotę.

W jakim przypadku grzanie silnika będzie mniejsze?

Czy zeby było jak najmniejsze (przy zachowaniu takiej samej mocy chwilowej) to lepiej wziac silnik wolny i zasilić go większym napięciem i mniejszym prądem, czy wziać silnik szybki i dac mu więcej Amper a mniej napięcia ?
Ostatnio zmieniony przez Tomas Śro 24 Sie, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

spalilby sie w ulamku sekundy. Juz pomijajac ze sprawnosc bylaby na poziomie 1% to od razu zrobi sie przebicie na zwojach. Za to same przewody napewno beda zimne :)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Silnik BLDC uzyskuje pełną moc na max obrotach. Moc (przy stałym prądzie zasilania) jest proporcjonalna do obrotów (tak samo jak napięcie zasilające silnik).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

A co wg. ciebie oznacza termin max obroty jak te zaleza od napiecia?
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Z tym zachowaniem optymalnych obrotów to duża prawda jest.

Miałem jakiś czas temu 500W bldc w tylnym kole. Przewoltowałem go z 48V na 80V i 60A. O dziwo nie gotował się a o wiele lepiej przyspieszał dopóki, dopóty ja na nim jeździłem, jeździec o wadze ~70kg i nie hamowałem hamulcem w miejscu, żeby zerwać, zabuksować.

Morał z tego taki:

Czy pakujesz 60V i 45A czy 80A silnik weźmie podobnie przy tym samym opciążeniu. Dlaczego?
Bo jeżeli wytrzymał przyśpieszanie przy określonej wadze z jakimś tam oporem to dalej musi go znieść w taki sam sposób tylko ma do dyspozycji więcej prądu no chyba że zaczniesz go mocniej dociążać to wtedy się spali.

Ograniczenie prądowe jest przed ludźmi którzy lubią przeciążać silnik a napięciowe przed tymi którzy lubią za szybko jechać. :lol:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

inna sprawa ze przevoltowanie to znaczy przewiniecie czyli np 7x9 jest np przevoltowanym 10x6 a to co ty zrobiles to poprostu podlaczyles wyzsze napiecie
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

No, nie wiem...
Dla mnie przewoltowanie, to zwiększenie napięcia zasilania ponad zasilanie znamionowe, a przewinięcie, to przewinięcie, co tu rozumować ;)
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Biorąc pod uwagę czystą teorię to mimo wszystko wolniejszy silnik powinien grzać się bardziej.
Zakładając że moc obu układów ma być jednakowa oraz że grzanie się przewodnika zależy od gęstości prądu i nie zależy w ogóle od napięcia, to przykładowo dla konfiguracji silnik/sterownik:

7x9 - 45A * 60V = 2,7 kW
10x6 - 60A * 45V = 2,7 kW

moc jest jednakowa, a przez proporcjonalnie cieńsze uzwojenie przepływa teoretycznie wprost proporcjonalnie mniejszy prąd (pomijając zaokrąglenia, ilość miedzi, itd.), czyli grzanie powinno być identyczne, ale...

W cieńszym uzwojeniu jest dłuższy przewód (większa liczba zwojów), przez które prąd musi płynąć, stąd będzie większe grzanie, ale też większa sprawność.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Zeltom tak kiedys sie przevoltywowalo silniki asyncgroniczne np ze 110 na 220V wlasnie przez przewijanie. Przynajmniej na pomorzu :)

A wiecie ze gadamy na ten sam temat juz chyba w setnym nowym watku na tym forum?
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Moim zdaniem Mxus 3T będzie się najmniej grzał :mrgreen: . Znam to z praktyki, kupiłem i nie uwierzycie!!!, problem z grzaniem znikną :cool:

Ja doszedłem do innego wniosku jaki silnik, z jakim uzwojeniem będzie dla mnie najlepszy.

Z racji tego że dzisiejsze sterowniki i akumulatory są podatne na podnoszenie prądu najlepszą opcją jest kupić szybki silnik czy 9C800 czy Mxus czy inne pieruństwo, ponieważ o wiele prościej jest podnieść prąd w górę w instalacji niż wymienić cały pakiet aku dla podniesienia napięcia lub przelutowanie setek przewodów aby spiąć go w nową konfiguracje.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Prawda! :D tylko ze podniesienie pradu w gore jest latwe tylko i wylacznie wtedy gdy baterie sa faktyczne na taki prad dedykowane (np lipo turnigy). Jesli chodzi o li-ion nicd lub zele to moze sie okazac o potrzebe dodawania kolejnych P co tez sie wiaze z przebudowa calej baterii.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

qaz33, więc poprawka. :smile:

Jeżeli ktoś nie jest pewien co do silnika w jakiej wersji uzwojeń ma kupić niech zaopatrzy się w szybki silnik i w akumulator Li-Pol Turnigy.

Dodam też że nawet jeśli maci akumulatory nisko prądowe to i tak w przyszłości będzie trzeba je wymienić jak się zużyją i wtedy można się pokusić na zestaw o większej wydajności prądowej a silnik będzie już jako baza nie wymienialna.

Ja dla mnie. Mam aktualnie 7x9 i fajnie przyspiesza ale brakuje mu prędkości 45km/h to dla Mnie trochę za mało i z chęcią bym podniósł prędkość o 15km/h ale jak skoro moje aku jest na mm w skrzynce w ramie?. :roll:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

tomeczekokok napisał/a:
Mam aktualnie 7x9 i fajnie przyspiesza ale brakuje mu prędkości 45km/h to dla Mnie trochę za mało i z chęcią bym podniósł prędkość o 15km/h

tomeczkokok widzę że odzywa się watowica :razz:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group