ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy wybór roweru/ramy ma znaczenie?
Autor Wiadomość
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016   

Zgadzam się z kolegami, że pomiędzy sztywną ramą a fullem jest przepaść, sam kolejny rower na pewno zrobię fulla.
Ale na dojazdy do pracy 30 km, 90% po asfalcie, wystarczy amortyzowana sztyca i opona balonowa na tył. Sztyca wybiera duże doły na polnych drogach a opona radzi sobie z wszystkimi małymi (pęknięcia asfaltu, płytki chodnikowe, niewielkie ubytki nawierzchni. Ze sztywnego tyłu przesiadłem się na sztycę - i to była mega zmiana, typu móc siedzieć na siodle tam, gdzie wcześniej nie było to możliwe. I kolejna duża zmiana to było założenie balona od Schwalbe. Oczywiście, to nie jest rozwiązanie na dziury, bezdroża, korzenie w lesie - ale na asfalt jak najbardziej.

Mając i tak kupować nowy rower na projekt elektryka, warto iść w fulla, bo i tak się pewnie zechce poszaleć po bezdrożach - ale ramy HT wcale bym nie skreślał, bo przy w/w założeniach też spełni swoją rolę.

Co do opon, też potwierdzam, że szersza będzie lepsza. 1,75" to jakaś pomyłka. Żona miała z tyłu 2,2 a z przodu 1,9" i już po piasku była bieda. Teraz ta tylna poszła na przód, a z tyłu dałem jej starą terenową 2,3, której klocki zostały tylko po bokach - zupełnie inny rower.

Ja dojeżdżam do pracy 25 km w jedną stronę, w tym muszę zrobić kilka km przez miasto. Jadę pedałując - 35-38 km/h. Tak mi jest najwygodniej. Kwestia prędkości to rzecz gustu, ale mimo, że szybciej nie jeżdżę, mogę zawsze się bujnąć trochę więcej (wyprzedzić coś np.) i uważam, że rower powinien mieć możliwość sprawnie przyspieszyć do tych 42-45 km/h - w mieście wystarczy to, żeby wyprzedzić jakiegoś marudera, czy też sprawnie poruszać się w ruchu ulicznym (przynajmniej w moim mieście :mrgreen: )
 
 
misiek998 
młodzik


Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 81
Skąd: opole
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016   

Byłem dziś w sklepie, oglądać vipera co go sobie upatrzyłem, przejechałem się wersją z hamulcami vbrake oraz wersją z hydrauliką i zdecydowanie lepiej hamuje się na hydraulice, można je lepiej wyczuć. Na obu nie dało się przelecieć przez kierownicę, więc hamulce były słabe :twisted:
Przejechałem może 100m i stwierdziłem, że jazda dalej "makrokeszem" nie ma już sensu, najmniejszego. Chcę ten rower.
Myślałem (nie spałem całą noc) o MTB, ale nie chciałbym jeździć takim rowerem, trauma z dzieciństwa :)
A po co mam kupować coś na siłę i wbrew sobie? Taki cross jest tym czego dokładnie chcę, nawet jak bym się uparł na elektryka, to jestem pewien że banan by mi z twarzy nie schodził, wystarczy że będzie jechał, banan będzie od ucha do ucha, reszta już nie jest aż taka istotna. Już na tym etapie przesiadka jest jak z malucha do mercedesa, a jak jeszcze to będzie samo jechać, to już prawdziwe ferrari wśród rowerów.
Myslę, że powinienem obrać własną drogę i małymi krokami ale cały czas do przodu.
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016   

Jest satysfakcja z kazdego nastepnego kroku w gore, wiem dokladnie co to znaczy, ale zycie samo sie potoczylo tak u mnie. Chcac liczyc sie z kasa, lepiej zlozyc fula z samym silnikiem w kole, doskladac kase i wtedy dorzucic reszte. Finansowo rozlozy sie w czasie a i satysfakcja z kolejnych etapow budowy bedzie niesamowita. Lepiej zrobic krok w tyl i ochlonac od szalu zakupow;)
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016   

Szwagier napisał/a:
..rower powinien mieć możliwość sprawnie przyspieszyć do tych 42-45 km/h - w mieście wystarczy to, żeby wyprzedzić jakiegoś marudera, czy też sprawnie poruszać się w ruchu ulicznym (przynajmniej w moim mieście :mrgreen: )


Bezpieczeństwo jazdy po mieście poprawia możliwość rozpędzania roweru do 65-70km/h. Związane jest to z możliwością wyprzedzenia dużych pojazdów np. autobusów czy samochodów ciężarowych. Każda osoba jeżdżąca skuterem 50 z założoną blokadą to samo powie.

W kwestii ramy, zgadzam się z przedmówcami lepiej powoli kompletować elementy niż kupić byle co. Moja pierwsza konstrukcja jest nie amortyzowana i przy prędkości 40km/h po wydawałoby się równej drodze potrafi stracić kontakt z asfaltem.

Radość z każdego e-bike jest duża tyle że jesli rower jest słaby i nie chodzi mi tylko o moc silnika, to bardzo krótko trwa.

Najlepiej za całą kasę która masz przeznaczoną na cały projekt kupić rower lub zrobić ramę " z perspektywami " a potem stopniowo wrzucać w nią co raz lepsze elementy jednocześnie sprzedając te słabsze.
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
misiek998 
młodzik


Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 81
Skąd: opole
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016   

Cytat:
Najlepiej za całą kasę która masz przeznaczoną na cały projekt kupić rower lub zrobić ramę " z perspektywami " a potem stopniowo wrzucać w nią co raz lepsze elementy jednocześnie sprzedając te słabsze.

Czyli będę ciągle ulepszał kombinował, wrzucał pieniądze i inwestował a ciągle będzie wychodzić coś nowszego i lepszego, trochę tak jak z komputerami.
Co bym nie zrobił to i tak będzie źle... Jak wywalę teraz wszystkie opieniądze na rower, którym raczej jeździł nie będę, to zostanę z nieskończonym rowerem bez pieniędzy i bez chęci jego skończenia. Tak samo z prowizorkami, dobrze wiadomo, ze prowizorki działają najdłużej bo nikomu nie chce się tego robić/zmieniać
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016   

Mylisz się. Są elementy które można uznać za docelowe na wiele lat. Według mnie np. Mxus i Sabvoton to właśnie taki zestaw. Faktycznie teraz wielu forumowiczów myśli o zakupie QSa tylko po co skoro już Mxus daje nadmiar mocy. I dokładnie tak samo będzie z każdym innym silnikiem bo ze wzgledu na jego budowę wątpliwe jest by w niedługim czasie wyszedł inny silnik który będzie mniejszy, lżejszy a jednocześnie da się więcej z niego wycisnąć.
Powyższego zestawu nie wlozysz do byle jakiej ramy bo to proszenie się o kłopoty. Zapoznaj się z wątkiem Bujakoto, o ile pamiętam jego rama była zbliżona do tego czego Ty szukasz..

Nikt tu nie będzie na siłę przekonywał Cię co do wyboru ramy, bo zwyczajnie nikt nie ma w tym żadnego biznesu - takie życie ;)
Ale zwroc uwagę co mówią Ci co mają już jakieś doświadczenie w temacie e-bike. Zrobisz jak zechcesz, ale pamiętaj taniej na poczatku finalnie wychodzi dużo drożej. Chodzi o kasę a czasem i zdrowie.
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016   

Ja kupiłem do meridy opony schwalbe sam smart 2.1 26 cali. Jako kompromius pomiędzy lekkim toczeniem się a przyczepnością. Zakupiłem też amortyzowaną sztycę SR Suntour NCX 27,2mm na bazie pantografu. Nie wiem jeszcze jak będzie się z tym jeździć ale film z YT pokazuje, że powinno być wygodniej ;-)

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be


https://www.youtube.com/watch?v=HFEeC1dkzbc
 
 
misiek998 
młodzik


Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 81
Skąd: opole
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016   

Przecztałem większość tematu od Bujakoto i za te pieniądze co on wydał na swojego ebike miałbym swojego crossa oraz drugi amortyzowany rower i jeszcze by mi zostało na akumulatory silnik itd. :)
Wychodzi na to, że trzeba mieć 2 rowery. Może to po prostu za droga zabawa, skąd ja wezmę tak o 9 tysięcy, to albo wyjechać za granicę, albo zajrzę tu za kilka lat.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Sie, 2016   

Misiek, może spróbuj wersję ekonomiczną z silnikiem 250W, jakąś baterią z używanych ogniw ok 10-15Ah i prosty rower. Pewnie, że dupy nie urywa ale to fajny początek. Nie każdy ma fundusze na start by zbudować monstrum ;-)
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 27 Sie, 2016   

misiek998 napisał/a:
Przecztałem większość tematu od Bujakoto

On mial niestety masę pecha, generalnie jeśli jesteś całkiem zielony to możesz mieć jedną - dwie '' przygody'' podczas składania potem jest ok.

misiek998 napisał/a:
Może to po prostu za droga zabawa


Imho: Zacznij od tego crossa do którego się przymierzałeś, sama zmiana z macrokesza na dobry rower da wiele frajdy z jazdy. A ewętualna elektryfikacje zrób tak jak zaczynalo większość osób na forum - silnik 9c nawet używka, sterownik 16s 45a i pakiet 15-20 ah. To już starczy żeby stwierdzić czy to jest to czy nie. A nawet jak stwierdzisz że to nie to to sprzedasz osprzęt elektryczny na forum i odzyskasz sporo kasy. Popatrz też na kupię sprzedam - tam się przewija sporo używanych części / rowerów bo z czasem ludzie składają coś mocniejszego.
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Sob 27 Sie, 2016   

Yin napisał/a:
. To już starczy żeby stwierdzić czy to jest to czy nie. A nawet jak stwierdzisz że to nie to to sprzedasz osprzęt elektryczny na forum i odzyskasz sporo kasy.


Czy przewinęła się przez forum, lub czy ewentualnie ktoś zna osobę która stwierdziła że "to nie to" ? Tak tylko pytam :) Sam właśnie wróciłem z troszkę szalonej jazdy po ulicach Wawy i mogę zapewnić wszystkich którzy się jeszcze zastanawiają że to jest to ! A jedyny problem jaki wiąże się z użytkownikiem e-bike to muchy który łykasz bo ryjek cały czas rozdziawiony w uśmiechu ;)
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 27 Sie, 2016   

maran_hand napisał/a:

Czy przewinęła się przez forum, lub czy ewentualnie ktoś zna osobę która stwierdziła że "to nie to" ? Tak tylko pytam :)


Nie przypominam sobie ;)
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 27 Sie, 2016   

Też nie znam takich przypadków ;)
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 28 Sie, 2016   

Najgorsze że jak raz już w to się wejdziesz to jesteś uzależniony dożywotnio. Zmieniał będziesz tylko konstrukcje zależnie od potrzeb ale zwykłego roweru bez elektryki nie będziesz chciał już tak chętnie (albo wcale) ruszać.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Nie 28 Sie, 2016   

Tomas napisał/a:
zwykłego roweru bez elektryki nie będziesz chciał już tak chętnie (albo wcale) ruszać

Zwykły rower bez elektryki nie ma sensu :twisted:
Misiek998: napiszę podobnie do Yina - silnik 9c 10x6, bateria 16s (nawet 10Ah), sterownik 45A (ale jak dasz baterię ze słabszych ogniw, to może i jakiś słabszy - 30-35A?), rower używka za 1500 - 2000 zł z ramą HT będzie wypasiony, a i fulla jakiegoś już można za tę kasę kupić. Ewentualnie zmienisz przedni amor. Ja bym szedł w fulla - szykuj na to do 2500 zł. Z elektryfikacją zamkniesz się w kolejnych 2 - 2,5 tyś. W cenie 4-5 tyś będziesz miał wypasiony rower, bez porównania do nowego shitu ze sklepu w tej cenie. Jak masz już jakiśswój rower, to do ogarnięcia będzie ewentualnie przedni amor i hamulec - koszt dużo niższy, niż kupno kolejnego roweru.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group