|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
budowa roweru z zamysłem odsprzedaży |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
Do jeżdżenia po mieście nie potrzebujemy ciężarówki, a jeśli ją mamy to i tak w garazu jest najczesciej jeszcze drugi 'normalny' samochód.
Podobnie z pojazdem rowerowym o masie 50 kg, kwestią czasu będzie tęsknota wielu użytkowników za posiadaniem drugiego, lekkiego roweru.
To są po prostu różne kategorie, do różnych celów i nie ma w tym nic dziwnego.
Rower ze swej natury będzie kojarzony z pojazdem lekkim.
Ciężar 50 kg wskazuje, ze znaczna czesc energii i konstrukcja jest zużywana na pokonanie wlasnej konstrukcji. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
Dokładnie, robiłem najpierw lekkie konstrukcje, potem cieżkie i szybkie, ale gdy wyszedł lekki i szybki BMX już to full stoi w kącie łatwiej wyjąć, bardziej zwrotny (bo lekki) i dużo lepiej się mimo wszystko hamuje. Powiem tak: moc w fullu to nine continent i pakiet 30AH na 48V. Sterownik 30A. BMX silnik lekki, sterownik 22A. Kolega jechał BMXem ja fullem. O dziwo bez problemu bmx z bionxem odstawia cieżkiego fulla na przyspieszeniu. Potem full nadrabia prędkością. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
pastek5 napisał/a: |
Zapraszam na jadę testową rowerem ważącym 50 kg. Ciekawy jestem opinii po przejażdżce |
A dzięki, byłem w Żyrardowie i miałem okazję.
Jak już ma być ciężkie to fajnie jak ma przynajmniej 50KM A i osiągi są wtedy nieco ... odmienne
Rowerek preferuję lekki ale szanuję wybór innych
A swoją drogą BMX gleborowi wyszedł naprawdę fajnie. Miałem okazję się przejechać. Przyspieszenie robi wrażenie i rowerek jest wręcz zaskakująco lekki. |
|
|
|
|
polak_es
początkujący e-rower DJL
Wiek: 64 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 30 Skąd: Hiszpania
|
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2016
|
|
|
Tu się toczy bardzo ciekawa dyskusja sięgająca głęboko do pytania ..... dokąd prowadzi to "szaleństwo " , w auto mani, wystarczy przeczytać statystyki wypadków.
Panowie konstruktorzy! nie unoście się, nie jest moim zamiarem obrażanie Was i negowanie pracy włożonej w konstruowanie electro rowerów. Po przeczytaniu tekstu pod moim nickiem zauważycie że też mnie coś wzięło i na pewno nie jest to grypa, tam też wkładam pewien wysiłek w zdobycie jakiegoś elementu do uruchomienia czego , a no właśnie _tego pierwszego Elektro roweru.
Ale wracając do sedna dyskusji to prawie każdy post w tym temacie zawierał ZA lub PRZECIW, które cytuję poniżej i przepraszam autorów tych słów że nie podaję ich nicków _trochę brakuje mi wprawy w posługiwaniu się automatycznym cytowaniem.
Cytaty:
Rower wielu osobom kojarzy się z ... rowerem. Chcą, aby był lekki.
No bo to prawda... Ostatnio pewna dama próbowała w moim garażu przeparkować moj rower i... nie dała rady go przestwić.... Nawet podnieść z nóżki do pionu.
Ja też już spory czas temu doszedłem do podobnych wniosków co panowie powyżej czego skutkiem jest opis w mojej stopce
WojtekErnest napisał/a:
Bo przyszłością roweru elektrycznego jest.. estetyczny LEKKI rower elektryczny z poukrywanymi podzespolami elektr. Jeśli lekkim rowerem ze wspomaganiem można jechac 35-38 km, to niestety każde następne10 km/godz wymaga znacznego wzrostu ciężaru, kosztu i komplikacji konstrukcyjnych. Przekraczanie tych barier, zmienia istotnie kategorie roweru.
Chyba że, od początku celem jest motorower do jazdy po górach.
To zupełnie inna kategoria pojazdu.
Święta racja. No może bez specjalnego wysiłku konstruktorskiego da się wyciągnąć nieco więcej, czyli 40-45 km/h, ale to na ogół wszystko, potem to już koszty rosną w postępie geometrycznym i naprawdę trzeba chorować na watowicę złośliwą, żeby się pchać w wyższe prędkości zwłaszcza że na miasto czy bezdroża nawet 25 km/h wystarczy. Powyżej 40 to na szosie można. A jak ktoś musi być demonem prędkości to motocykl, itd.. |
_________________ szukam osoby mieszkającej w Łodz,i Łódź Górna chcącej pomóc w zakupie kontrolera !!! |
|
|
|
|
polak_es
początkujący e-rower DJL
Wiek: 64 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 30 Skąd: Hiszpania
|
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2016
|
|
|
Myślę że ta dyskusja jeszcze potrwa, wracając do niej to jak każdy zauważył wszystkie działy techniki ewaluowały od tego co kiedyś do tego co aktualnie mamy , więc tak i rower też zaczął się zmieniać _ale Dokąd zmierza? na razie nie wiadomo, w jaką stronę skręci ku jakiemu nowemu standardowi ? kto to wie lub już by to odgadł to w przyszłości będzie królem i już może zacząć produkować seryjnie swojego Forda T ,czytaj E-bike touristik T. |
_________________ szukam osoby mieszkającej w Łodz,i Łódź Górna chcącej pomóc w zakupie kontrolera !!! |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
uważam ze 40 to wolno jak na rower elektryczny jeżeli poruszamy się po ulicach, jeżeli po ścieżkach to 40 w sam raz. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|