|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik 2 WD 250W ( 2 silniki ) |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
No niestety tak nie jest
moc = prad * napiecie |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
Sorki, myślałem o stałym obciążeniu, gdzie moc P=U2/R |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
Ale silnik to nie opornik a raczej duza cewka i opornik w szeregu. Prawo ohma tu nie dziala |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
Działa, jak najbardziej. Jeżeli zwiększymy dwukrotnie prąd silnika to straty na R wewnętrznej wzrosną 4 razy. Chodzi o to, że silnik przy małej prędkości jest zasilany przez sterownik, który jest "przetwornicą napięcia" i napięcie na silniku jest dużo mniejsze niż baterii. Silniki mają podawane tzw. KV, które mówi jakie jest napięcie na silniku przy danej prędkości. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
dziala ale tylko jak wezmiesz pod uwage indukcje cewek i czestotliwosc. Inaczej to mozna sobie tylko szacowac pi razy drzwi |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
madejp napisał:'
Adam, A dlaczego będą miały niższą sprawność? Upraszczając sytuację, to tę samą energię puścimy przez dwa kable, co tym samym zmniejszy opór elektryczny o połowę czyli straty wynikające z oporów też będą mniejsze o połowę. Niekorzystne będzie to o czym pisze atomek1000 - układ będzie cięższy, ale czy elektrycznie też będą mniej sprawne i z czego to wg Ciebie wynika?
Choćby z tego, że silnik większy ma zwykle większą sprawność. 2 sterowniki również wypadną niekorzystnie. Sterownik pobiera prąd na własne potrzeby i nie jest to dużo zależne od mocy. Nie są to duże wartości ale jednak. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
Mając napędzane przednie koło w trajce typu delta w trudniejszym terenie (np. piasek, czy żwir pod górkę) chcę czy nie chcę - muszę wspomóc silniczek pedałowaniem, które napędza tylne koło. Tak więc 2 silniki na pewno wpłyną na łatwość pokonywania trudniejszego terenu. Jednak to chyba jedyna zaleta dwusilnikowego napędu. Z tego co pamiętam, kiedyś bartek stosował dwa silniki w jednym rowerze i chyba koncepcja się nie sprawdziła, bo jeden, ten który był na tyle, kiedyś od niego kupiłem |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Pon 05 Wrz, 2016
|
|
|
Na endlessie jest mnóstwo wątków o 2WD i to rozwiązanie jest bardzo chwalone, dość szczegółowo zrelacjonowane przez użytkowników. Czyli sporo praktyki mało teoretyzowania. Teraz tak, do czego takie rozwiązanie? Do jazdy po mieście, do pracy? Bez sensu. Jakieś szosowe ściganie się ze skuterami, bez sensu. Ale w terenie już samo rozłożenie masy to pierwsza sprawa, a druga jak ktoś nie potrafi wyobrazić sobie po co napęd na dwie osie w jednośladzie to niech wpisze w YT Christini AWD.
Tutaj trochę syntezy na temat 2wd:
https://www.electricbike.com/2wd-fatbike/ |
|
|
|
|
XM6
początkujący
Dołączył: 28 Gru 2016 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016
|
|
|
Trochę po herbacie, ale się włączę.
Mówimy o silnikach w piaście i opcji, przykładowo 2x250W vs. 1x500W.
Zwykle silniki 250W mają inne obroty maksymalne niż silniki 500W. Nawet jak jest to ten sam silnik o nominalnej mocy np. 250W, to przyłożenie dwukrotnie wyższego napięcia może mu zaszkodzić. Przykładem są słynne plastikowe koła przekładni planetarnej w Bafangach.
Zakładam oczywiście zdrowy rozsądek eksperymentatora i instalację dwóch identycznych silników (najtańszy sposób uniknięcia kłopotów z trakcją i niepotrzebnych naprężeń na ramie).
2X250W będzie potrzebować 500W mocy a będzie o wiele wolniejszy od systemu 1x500W. Rzeczywiście rower będzie się błyskawicznie rozpędzał ale będzie zużywał blisko dwa razu więcej prądu niż to konieczne do jazdy.
To najgorsze z dostępnych rozwiązań. Spróbujcie policzyć sobie jak szybko, przy takim zużyciu prądu, rower mógłby jechać gdyby silnik zamontować w supporcie i moc dostarczać przez przerzutki. Nie zdziwiłbym się gdyby była to dwa razy wyższa prędkość.
W praktyce taki system prowadza się do ciężkiej instalacji (dwa silniki) i nieefektywnie dostarczanej mocy na koła (ciężkie akumulatory).
W Ameryce takie rzeczy przechodzą, Anglosasi nie mają kultury jeżdżenia na rowerach takiej, jak jest rozwinięta w wielu miejscach w Europie. Pakują wielkie i ciężkie silniki oraz wielkie akumulatory i w ogóle nie pedałują. W porównaniu do Europy - buractwo. System 2WD na asfalcie to przejaw takiego buractwa. 2WD ma sens tylko na miękkim podłożu do wolnej jazdy, to coś takiego jak UAZ z silnikiem 50KM. |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016
|
|
|
Trochę też jest opisane na electricbike.com. 2WD ma sens jak ktoś chce zbudować e-bike o dużej mocy na przekładniówkach. Pojedyńcza dostepna przekładniówka np MAC można z zabezpieczeniem termicznym można zasilić max 60Vx30A =1800W i to chwilowo.
Jak ktoś chce więcej to albo budować mid drive albo dwie przekładniówki. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2017
|
|
|
Polecam lekturę z rodzimego podwórka: http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=75
https://www.youtube.com/watch?v=NWoowaOU6Lg
Wnioski:
1. Nie takie złe plastikowe zębatki jak je malują - silniki z opisanej konstrukcji pracują cały czas w konstrukcjach forumowiczów. Oczywiście nie polecam rozpędzać przekładniówek 250W do 50km/h - bardzo hałasują.
2. Zużycie prądu przy stałej prędkości jest porównywalne do jazdy na jednym silniku, ale wystarczy lekki podmuch wiatru i ampery idą w górę momentalnie. W praktyce bilans wychodzi niekorzystnie bo prądu zużywa się więcej ale pojazd zachowuje lepszą stateczność prędkości jazdy.
3. Cytat: | 2WD ma sens tylko na miękkim podłożu do wolnej jazdy, to coś takiego jak UAZ z silnikiem 50KM | Dokładnie tak jest. 2x większy moment obrotowy daje się odczuć w terenie, ale i przy przyspieszaniu jest całkiem ciekawe. Na zlotach miałem przyjemność jazdy na kilku konstrukcjach i powiem że przyspieszanie na 2x3000W daję więcej frajdy jak na 1x6000W
4. Co do wagi to jest porównywalnie. 2x250W przekładniowy to przecież 2 x 3kg, czyli tyle co jedna 500-ka DD
5. Rozwiązanie ciekawe i w moim przekonaniu w określonych warunkach uzasadnione - wół roboczy. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
geoorge
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 33 Skąd: Tryńcza
|
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017
|
|
|
XM6 napisał/a: | ...
2X250W będzie potrzebować 500W mocy a będzie o wiele wolniejszy od systemu 1x500W. Rzeczywiście rower będzie się błyskawicznie rozpędzał ale będzie zużywał blisko dwa razu więcej prądu niż to konieczne do jazdy. ...
|
Co za bzdura.
Przecież to logiczne że pobór mocy zależy od obciążenia.
A ja jestem pewien że 2x250W wypadnie lepiej, chociażby dlatego że w przypadku przeciążenia będzie lepsze odprowadzanie ciepła (czyli można bardziej przeciążyć).
Minusem na pewno jest bardziej skomplikowana instalacja, ale poza tym same plusy. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017
|
|
|
Przy 800W w przednim kole już na asfalcie buksuje, nie mówiąc o szutrze czy kamykach, a Wy tu przytaczacie amerykanów z 3000W w przednim kole?
Za dużo YT pany, za dużo |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
geoorge
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 33 Skąd: Tryńcza
|
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017
|
|
|
bartek napisał/a: | ...
Na zlotach miałem przyjemność jazdy na kilku konstrukcjach i powiem że przyspieszanie na 2x3000W daję więcej frajdy jak na 1x6000W
... |
To chyba w Polsce |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017
|
|
|
XM6 napisał/a: | ...
2X250W będzie potrzebować 500W mocy a będzie o wiele wolniejszy od systemu 1x500W. Rzeczywiście rower będzie się błyskawicznie rozpędzał ale będzie zużywał blisko dwa razu więcej prądu niż to konieczne do jazdy. ... |
Ja bym powiedział, że jednak mniej. Dlaczego? Po do jazdy będzie pobierał mniej prądu, z tego powodu, że jeden silnik będzie miał dwa razy mniejsze obciążenie, bo wspomaga go drugi silnik. Zaryzykował bym stwierdzenie, że pobór mocy przy 2 silnikach, będzie taki sam, jak na jednym 250W. Mowa oczywiście o jeździe, a nie ruszaniu i ciężkim terenie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|