ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontroler GT 1500W, 48-84V, 45A
Autor Wiadomość
pottier1960 
początkujący


Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 21
Skąd: Racibórz
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   Kontroler GT 1500W, 48-84V, 45A

Witam. Mam w swoim ebikeu kontroler GT 1500W, 48-84V, 45A i nie wiem czy dwa przewody pomarańczowe aktywujące hamowanie regeneracyjne powinny być połączone czy rozłączone. Klamek hamulcowych z wyłącznikami nie mam. Pozdrawiam
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   

Pomarańczowe kabelki to włącznik/wyłącznik hamowania regeneracyjnego. Jak rozłączysz to brake-low(bialo czarny) bedzie tylko rozlaczal silnik. Jak zostawisz połączone to brake-low bedzie odlaczal manetke i hamowal silnikiem...
 
 
pottier1960 
początkujący


Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 21
Skąd: Racibórz
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Jeszcze bardziej sprecyzuję pytanko. Jeżeli nie mam podłączonych przewodów sygnału hamulca(czarny i biały) oraz nie wykorzystuję żółtego przewodu 12V(Brake-Hi to czy muszę miećpodłączone pomarańczowe przewody hamowania silnikiem czy mogą być rozłączone bo na starość już troszkę mniej rozumiem :D
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Jeśli nie używasz regena ( co wynika z tego co piszesz) to możesz mieć rozłączone.

Generalnie warto go używać bo dzięki temu klocki hamulcowe wystarczą na dłużej i to sporo. Klamek z czujnikiem nie potrzebujesz wystarczy przycisk chwilowo zwierny z dwoma kabelkami które podłączysz do brake - lo.
 
 
pottier1960 
początkujący


Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 21
Skąd: Racibórz
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, teraz wreszcie zrozumiałem o co chodzi i chyba zrobię tak jak kolega Yin radzi. Z tego co zrozumiałem to taki przycisk używać zamiast klamek do hamowania?
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Dokladnie tak, ja caly czas tak jezdze:) i jestem w stanie nawet w newralgicznych momentach nacisnac obudwie klamki i jeszcze kciukiem regen:) choc jazda z bardzo dlugich gor jest juz dosc niewygodna bo az palec boli od trzymania przycisku:)
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Przez długi czas jeździłem z regenem ustawionym w przełączniku trójpozycyjnym.
W lewo miałem hamowanie, na środku normalna jazda, a w prawo tryb 80% albo 120%.
Bardzo wygodne rozwiązanie, nie trzeba trzymać przy długich hamowaniach przycisku. Tak się przyzwyczaiłem, że aż ciężko było mi się odzwyczaić.
Ale skoro dużo jeżdżę na tempomacie zrobiłem jednak czujnik na kontaktronie przy klamce hamulcowej. Jak by nie patrzeć też jest wygodnie, ale za to dużo bezpieczniej. Szczególnie jeśli rowerem jeżdżą też postronne osoby, które jeszcze nie mają nawyku wyłączania tempomatu regenem, bo przy gwałtownym hamowaniu bardzo łatwo spanikować i zapomnieć o wyłączeniu tempomatu.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016   

Dopiszę siędo tematu. mam sterownik 500W/48V z Green Time. By zadziałalo hamowanie z regenem chciałbym to aktywować naciskając klamkę hamulca. By silnik przeszedł w tryb hamowania. Chciałbym też użīwać tempomatu. Do tych funkcji trzeba:

tempomat - chwilowo zwierny przycisk np "klakson" z popularnego przełącznika



regen - stycznik który nam otwiera czy zamyka obwód aktywujący regena podczas naciskania klamki hamulca ?



Co do tempomatu, wciśnięcie hamulca lub ruch manetką wyłącza go automatycznie ?
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2016   

Nie lepiej sobie to zrobić z klamkami?
Ja robiłem tak:
http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#72227
czujnik widziałem, że jest w Nexun:
http://nexun.pl/sklep/man...eju-magura.html
albo zrobić to z kontaktronami na BrakeLow jak w:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3040
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

podepne sie pod temat ,
jeden z sterownikow zachowuje sie od nowosci troszke dziwne , a mianowicie
przy starcie szarpie (obwinialem przetarte hale) jednak po zminie na nowy silnik problem wciaz pozostawal , druga bardziej irytujaca funkacja gratsowa to podczas jazdy wbija cos na ksztalt hamowania silnikiem , przy mxusie 6t bylo to dosc hymm niebezieczne raz myslalem ze spadne z roweru kiedy przy zjezdzie z wiekszego nchylenia to sie odpalilo jakby ktos pociagna lina za tylnie kolo. kilkurotne przekrecenie manetki dezaktywuje to i rower normalnie przyspiesza , po puszczenia manetki na "zero" ta funkcja czasami sie uruchamiala.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

sunman napisał/a:
podepne sie pod temat ,
jeden z sterownikow zachowuje sie od nowosci troszke dziwne , a mianowicie
przy starcie szarpie (obwinialem przetarte hale) jednak po zminie na nowy silnik problem wciaz pozostawal , druga bardziej irytujaca funkacja gratsowa to podczas jazdy wbija cos na ksztalt hamowania silnikiem , przy mxusie 6t bylo to dosc hymm niebezieczne raz myslalem ze spadne z roweru kiedy przy zjezdzie z wiekszego nchylenia to sie odpalilo jakby ktos pociagna lina za tylnie kolo. kilkurotne przekrecenie manetki dezaktywuje to i rower normalnie przyspiesza , po puszczenia manetki na "zero" ta funkcja czasami sie uruchamiala.

Może trzeba kolejność przewodów (halle i fazy) pozamieniać. Przy niektórych ustawieniach koło kręci się w dobrą stronę, ale szarpie. Spróbuj innej kolejności, nie zawsze kolory przewodów są takie same.
 
 
wita00 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 41
Skąd: Rybnik
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

Czy ktos pomierzyl do jakiej predkosci dziala regen ze sterownika gt 1500 oraz z jakim pradem sie odbywa? Posiadam zrobiony osobny uklad regena na zewnetrznej przetwornicy i zastanawiam sie czy niebyloby lepszej skutecznosci hamowania na samym sterowniku. Mi dziala na 12A i do predkosci 12km/h.
 
 
wita00 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 41
Skąd: Rybnik
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

Ma ktos jakis pomysl co jest nie tak z moja regeneracja. Gdy hamuje przetwornica ktora ma zakres do 12a laduje mi tylko do 3a pomimo tego ze mam na niej ustawione maksymalne 85v napiecie i prad na potecjometrze na max.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

Ta energia nie bierze się znikąd, przetwornica nie weźmie jej z powietrza. Przy prawidłowo działającym układzie, widocznie tyle maksymalnie można wyciągnąć z tego silnika. Hamowanie regeneracyjne jest raczej mało sprawne, nic się z tym nie zrobi.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 18 Mar, 2017   

Witam

Kupiłem GT 500 w GreenTime https://pl.aliexpress.com/item/Free-shipping-60-120degree-universal-model-48V-500W-Brushless-DC-Motor-Controller-Electric-Bike-Speed-Controller/546333126.html?spm=2114.13010608.0.0.YRh6Nc

Według opisu ma E-ABS, jednak poskąpili na przewodach. Rozebrałem sterownik celem dolutowania brakującej pary. Może ktoś z Was rzucić okiem i wskazać punkty, gdzie powinny być przewody aktywujące regen ?







IMG_20170318_142154166.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 708 raz(y) 1,55 MB

IMG_20170318_142134949.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 694 raz(y) 1,72 MB

IMG_20170318_142014401.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 556 raz(y) 1,69 MB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group