ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Który silnik wybrać?
Autor Wiadomość
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2016   Który silnik wybrać?

Silnik elektryczny (zestaw) Smart Pie 4 Moc: 200-400 Wat 1 669,00 zł


Silnik elektryczny (zestaw) Magic Pie 4 Moc: 250-1000 Wat 1 779,00 zł


Silnik elektryczny Nine Continent RH2806 (10x6) Tył 870,00 PLN


A może jeszcze inny?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2016   

Taki który jest odpowiedni do twojego zastosowania
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Oczywiście, że Continent tylko Magic/Smart Pie mają chyba stwrownik wewnątrz silnika a Continent nie ma...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Jakieś drogie te silniki...
 
 
kaneclan 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Cena wysoka bo to zestaw. Swoją drogą zintegrowany sterownik zamyka drogę do modyfikacji inna sprawa ciekawe jak oni to upchali wewnątrz.
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Mam SmartPie3 i sobie chwalę. Do normalnego jeżdżenia po mieście lub na wycieczki w zupełności wystarcza. A konwersja jest sporo prostsza...
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 21 Wrz, 2016   

legend napisał/a:
Mam SmartPie3 i sobie chwalę. Do normalnego jeżdżenia po mieście lub na wycieczki w zupełności wystarcza. A konwersja jest sporo prostsza...

Czyli, że mocniejszy i nowszy model, Magic Pie 4, powinien dać jeszcze większą satysfakcję, w tym zapewnić długą bezawaryjną pracę (tym bardziej, gdy ktoś będzie wykorzystywać do 50 proc. jego mocy).
Dzięki za inf. :)
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

No i wreszcie mam upragniony rower elektryczny i to w dodatku o znacznie lepszych parametrach, niż planowałem. A osiągnąłem to dzięki dwóm profesjonalistom:
- http://www.maxev.pl/
- CyklonEbike cyklonebike@gmail.com 516 081 337 - głównie pakiety litowe [Zamówiłem 47,5 Ah]
______________________
Sklep Elektrycznenapedy.pl

To idealne połączenie (co prawda jakość kosztuje, ale zdecydowanie opłaca się).

Po konwersji otrzymałem maila (bo parę minut po wyjeździe z firmy miałem mały wypadeczek (w efekcie obręcz przebiła dętkę i się w jednym miejscu lekko wygięła)):
"Witam
Czy dotarł Pan szczęśliwie do domu?? Wszystko ok z rowerem??
Pozdrawiam serdecznie
Bartosz Nowiński
tel.: 500 095 882
Sklep z częściami do rowerów elektrycznych - www.maxev.pl".

Moja odpowiedź:
Witam ponownie
B. dziękuję za zainteresowanie.
Nauczka nie zmarnowała się – 0 problemów, mało tego: akumulator umieszczę niżej – poprzecznie za wspornikiem siodełka na poziomych widełkach (czyli b. nisko i bliżej środka ciężkości, rezygnuję z napędu nożnego (demont korb itd.) i opuszczam o kilkanaście cm siodełko (środek ciężkości będzie jeszcze niżej).
Jednak przy mocy silnika 1kW 40 proc. przyspieszenia mocy jest optymalne (już 50 proc. powoduje rwanie roweru), w tym korzystniejsze dla silnika i pakietu (jak P. za pierwszym razem ustawił (a potem na 70 czy 80 proc. na moją prośbę…)).
W przyszłości zamówię u Pana koło z większymi oponami i także z pełnym bieżnikiem – bezpieczeństwo nade wszystko – przy tych prędkościach (do 45 km/h. A ja myślałem, że 30km/h to będzie b. dużo… A okazuje się, że i 45 to za mało)/obciążeniach to jest b. potrzebne/opłacalne (to kolejna rada na forum).
Myślałem że 500 wat w zupełności mi wystarczy, a tu okazuje się, że 1000 wat ledwo starcza…

Te wnioski zamieszczę na forum oraz b. pozytywną opinię o P. ofercie.
B. dziękuję za maila i pozdrawiam
PS
Poniosło mnie podczas pierwszej jazdy (zacząłem upajać się możliwościami roweru) – poszedłem na maksa (a podczas pierwszych jazd trzeba być wstrzemięźliwym i poćwiczyć manewry, w tym ciasne skręty. W dodatku jeszcze nigdy niczym nie jeździłem z własnym napędem i powyżej 25 km/h)…

*Przy 100 proc. mocy przyspieszenia można zrobić b. duże wrażenie, bo najprawdopodobniej kierowcy samochodów zostaliby w tyle, ty też i bez roweru, bądź ewentualnie z rowerem, ale bez koła z sinikiem - wrażenie gwarantowane...
-----------------
Czyli słuchajcie doświadczonych kolegów, a m.in.:
- akumulator powyżej 20 Ah umieszcza się wyłącznie po środku i jak najniżej!
- pakiet powinien mieć zamontowany automatyczny bezpiecznik jako wyłącznik i może także zadziała, w razie zwarcia, jako bezpiecznik (tak doradził i zamontował specjalista z firmy Maxev.pl).
- lepiej od razu zamontować silnik 1kW (niż się rozczarować, w tym szybko wyeksploatować silnik o zbyt małej mocy i 2 razy wydawać pieniądze)
- jeśli nie masz doświadczenia w jeździe takim pojazdem, to najpierw na spokojnie poćwicz (wiele parametrów jazdy, manewrów ulega zmianie)
- koła i opony powinny być zdecydowanie większe (byle przeszkoda przy dużej prędkości i po kole, a może i silniku, akumulatorze, rowerze)
- jeśli silnik w kole, to tylko w tylnym (bo w przednim w wielu przypadkach kończy się to wyłamaniem widełek, wypięciem silnika, a to może skończyć się tragicznie! I jest pogorszona sterowność).
Ostatnio zmieniony przez Redaktor1966 Czw 07 Lut, 2019, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

Redaktor1966 napisał/a:
.. rezygnuję z napędu nożnego (demont korb itd.)
Jednak przy mocy silnika 1kW 40 proc. przyspieszenia mocy jest optymalne (już 50 proc. powoduje rwanie roweru), w tym korzystniejsze dla silnika i pakietu .

Reklama ok, ale pokaż jak wygląda Twój SKUTER.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

Teraz akumulator jest jeszcze w skrzynce na bagażniku (fatalny pomysł - jeśli chodzi o bezpieczeństwo i zajmowanie miejsca).
Ponieważ znalazłem pod śmietnikiem plastikowe płyty (po skrzynce elektrycznej, jakie stawia się na zewnątrz) o grubości kilku mm i jeszcze z wzmocnieniami (wypustami), to umieszczę jedną poprzecznie za wspornikiem siodełka (mój rower ma miejsce na akumulator za wspornikiem siodełka i takie rowery do takich celów zdecydowanie polecam) i dwie z nią połączę podłużnie opierając je, za pośrednictwem dystansów, na śrubie włożonej w miejsce ośki od korb i zablokowanej z obu stron nakrętkami, by służyły jako podest pod stopy. Na to dodam jeszcze jakiś pojemnik na bagaż. Oczywiście akumulator obuduję wytrzymałościowo z wszystkich stron, po wcześniejszym obłożeniu go elastyczną amortyzującą osłoną. Plus oczywiście alarmy (łącznie 6 sztuk - na zamknięcia, 2 na obudowę akumulatora i 2 jeszcze gdzieś.
Lepiej zrobić wszystko porządnie i mieć spokój na lata.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group