ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kawasaki ZZeRo Projekt
Autor Wiadomość
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 03 Paź, 2016   

Silnik DC 22 kW o masie 60 kg :shock: :!:
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

http://www.electriccarpar...tock_p_471.html

radasss, Ten jest lepszy :D

Ale masz rację, chyba z ołowiu je robią, albo po prostu nie mają neodymów tylko uzwojenia.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

Sądząc po cenie to chyba ze złota .
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Śro 05 Paź, 2016   

Tu też mają dobre ceny. Ale co tam daleko szukać. Są firmy np. ta , którym nie zależy na sprzedaży. Za kompletne sprzęgło do XJ6 zawołali 3,8 kPLN :shock: :shock: :shock:
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016   

radasss, Ha ha to przecież za tyle to masz całe moto z końca lat 90 :mrgreen:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 07 Paź, 2016   

To mi wpadło w oko :mrgreen:

http://www.evalbum.com/5075
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
volttan 
początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 22
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016   

Witam,
Trochę mnie tu nie było, ale już powiadam co i jak.
Proponowane rozwiązania z silnikiem prądu stałego odpadają, mam już jeden skuterek Burgman + Lemco + sigma controller lub własnej konstrukcji mocniejszy ale bez zabezpieczeń i hamowania odzyskowego + te niesczesane multistary ;(
110km/h vmax zasięg 60 km przejechałem więcej nie próbowałem.
Kiedyś zrobię foty i się pochwale. Wiec technologie DC już znam.

Co do zZero to jest to próba zmierzenia się z AC jest to projekt hobbystyczny chciałbym go oprzeć na częściach pochodzących z recyklingu samochodów (szroty allegro).
Dla przykładu silnik 200zł.
Wiele rzeczy chce zrobić we własnym zakresie, możne będzie się to wiązać z bezsensownymi kosztami ale cóż nauka kosztuje bo taki jest cel tego co robię.

Obecnie jak czas pozwala pracuje nad falownikiem.
Znalazłem w sieci parę bardzo ciekawych opensorceowych rozwiązań.

Mam trzy do testowania, chcę z nich wykorzystać cześć prądowa bo wykonanie jej w warunkach domowych jest bardzo pracochłonne a tu mamy gotowce.

1. Honda IMA ma rokowania, dość mały udało mi się uruchomić mostek IGBT z driverami.
2 Bosch invocon 2.2 Podwójny wielki a jednak ciekawy juz częściowo rozrysowany układ sterowania i pomiarowy
3. Prius gen2 odpuszczam za względu na rozmiary.






tomeczekokok napisał/a:
To mi wpadło w oko :mrgreen:

http://www.evalbum.com/5075


Bardzo ciekawy projekt, już dawno wpadł mi w oko.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 17 Paź, 2016   

Do ok 12kW mocy jeszcze w miare latwo zbudujesz sterownik six step samemu. Schematow w necie sa miliony chocby oparte o popularne drivery IR2110. Tylko przygotuj wiaderko mosfetow (albo IGBT jak wolisz)
Co do open source na sterownik FOC tez sporo znajdziesz, wszystkie praktycznie firmy pordukujace mikrokontrolery maja cos do zaoferowania. Np ST, freescale, Texas, atmel itd. Samemu pisanie takiego programu to najmniej rok z glowy
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016   

Volttan napisz proszę co dzieje się w projekcie ?
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
volttan 
początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 22
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016   

radasss napisał/a:
Volttan napisz proszę co dzieje się w projekcie ?


Trwają powolne prace nad falownikiem.



IMG_5581.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 311 raz(y) 111,83 KB

 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Śro 30 Lis, 2016   

Ale falownik to ty masz niczego sobie ^^ :cool:
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Czw 01 Gru, 2016   

Jakie problemy z falownikiem ?
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 02 Gru, 2016   

radasss napisał/a:
Jakie problemy z falownikiem ?


No własnie kwestia jak bardzo on chce sie narobic. Czy chce miec satysfakcje, ze wszystko wykonał od zera, czy może chce miec szybko satysfakcje, ze juz działa.
Gdyby uzyc porzadnej bazy jak sabvoton i przerobic stopień mocy własnie uzywajac IR2110 albo innego układu separujacego od wysokich napiec zasilania (wiekszych niz zasilanie sabvoton'a)
W niektorych konstrukcjach tego typu widziałem małe transformatory separujace.
Mam pare schematów takich stopni mocy (audio cyfrowych) o mocach do 5kW "na cewke"
W zasadzie idac na skróty chyba dałoby sie uzyc 3 wzmacniacze audio cyfrowe i sygnał sterujacy z nawet chińskiego sterownika.

W tych konstrukcjach, ktore poznałem nie ma IGBT. Są mosfety do 600v
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 02 Gru, 2016   

Pokaż te schematy jak masz, bardzo chętnie popatrzę. CIekawy pomysł, nie nowy z resztą, żeby użyć sterowania z gotowego sterownika i dorobić stopień mocy. Swoją drogą trzeba by rozważyć kilka kwestii jak zasilanie sterowania, lepsze czujniki prądu i cały stopień wyjściowy. Ktoś chyba to robił na forum, jakieś zdjęcia widziałem. Wbudowany driver pewnie poradziłby sobie z zewnętrznym modułem igbt.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 02 Gru, 2016   

Mechano napisał/a:
Pokaż te schematy jak masz, bardzo chętnie popatrzę. CIekawy pomysł, nie nowy z resztą, żeby użyć sterowania z gotowego sterownika i dorobić stopień mocy. Swoją drogą trzeba by rozważyć kilka kwestii jak zasilanie sterowania, lepsze czujniki prądu i cały stopień wyjściowy. Ktoś chyba to robił na forum, jakieś zdjęcia widziałem. Wbudowany driver pewnie poradziłby sobie z zewnętrznym modułem igbt.


Jesli możesz to podeslij link do tematu gdzie było to obgadywane.
Zasadniczo to mozna do takiego mocnego sterownika wykorzystac jakiegos chinola jak ku65 i wziac z niego jedynie sygnał sterujacy albo bezpostednio z IC albo łatwiej z tranzystorów mocy i podac odseparowane na swoj stopien mocy uzyskujac juz dowolne wartosci.

Stopien mocy w załączniku. Ma podobno 4kW
Jako tranzystory mocy mozna użyc IRFP360LC. W konstrukcjach ktorymi sie zajmuje 32sztuki zalatwiaja 8kW.
Odciąłem zbedną częśc schematu, gdzie były preampy i przetwornica.

stopien mocy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 351 raz(y) 381,98 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group