Pekniety amor |
Autor |
Wiadomość |
Jarek
początkujący Jarek
Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 30 Skąd: Brwinow
|
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016 Pekniety amor
|
|
|
Golenie magnezowe, myślicie że da się to jakoś skleić albo pospawać?:/
IMAG0818.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 425 raz(y) 2,17 MB |
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016
|
|
|
Nie jestem jakimś znawcą ale raczej nic już z tym nie zrobisz... |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
|
|
|
|
Jarek
początkujący Jarek
Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 30 Skąd: Brwinow
|
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016
|
|
|
Na goleniach jest magnesium, więc chyba nie aluminium... |
|
|
|
|
Przemek393
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Paź 2015 Posty: 73 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016
|
|
|
Jaki to model dokładnie |
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016
|
|
|
Dokładniej jest to stop aluminium z paroma procentami magnezu - napis jest dla lepszego samopoczucia właściciela.
Jeżeli chcesz spawać to musiałbyś znaleźć dobry zakład z TIGiem i pogadać - jeżeli spawają aluminium to z tym też powinni dać radę. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016
|
|
|
no ale później po spawaniu trzeba wyżarzać, więc najpierw piaskowanie, a potem malowanie na koniec... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016
|
|
|
Inna sprawa, to czy taka naprawa będzie na tyle skuteczna, aby czuć się bezpiecznie z takim amortyzatorem i bądź co bądź mocowaniem przedniego koła. |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Ja spawam aluminium i nie odważył bym się tego zrobić.
Spawanie takie jest już miększe i szybko się męczy.
Zawsze jak jest miejsce to wspawuje wzmocnienia. Tutaj jest ciężko.
Kup inny używany amor... ten zostaw na części, lub zobacz czy nie ma ktoś samych goleni na sprzedaż. Wtedy każdy serwis Ci to zmieni. |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
Jarek
początkujący Jarek
Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 30 Skąd: Brwinow
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Amortyzatory to suntour xcm hlo, kupiłem nowy i chyba podkładka źle się ułożyła bo przy dokrecaniu pękło. Zapomniałem dodać że silnik mam na przód więc raczej sobie odpuszczę naprawę że względów bezpieczenstwa:( |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Ja spawam i jeśli to byłby mój sprzęt to bym pospawał. Metal w okolicach miejsca spawania będzie miękki a nie twardy. Żeby uzyskać pierwotną wytrzymałość trzeba zrobić obróbkę cieplną.
Tas, przepraszam ale żadne wyżażanie. Zmiękczył byś całe golenie i zmniejszył wytrzymałość 2-3 razy.
Jak będzie używany do spokojnej jazdy to może wytrzyma. Przydużym obciążeniu powinno nastąpić wygięcie w okolicach spawania a nie pękanie.
Aluminiowe elementy po spawaniu a bez obróbki cieplnej pękają z powodu obniżonej wytzymałości okolic spawu przez właśnie wyżażenie w procesie spawania. |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
jesli to byl nowy reklamuj, tam przy dokrecaniu nie ma prawa peknac, no chyba ze totalnie nie masz wyczucia i wszystko skrecasz" na chama" to wtedy peknie wszystko.przy zalozeniu ze tak nie bylo wystarczy wybiec w przyszlosc i kupic cos mocnego i conajmniej 2x drozszego na przod skoro tam pakujesz silnik.na takim tanim szicie to je jezdzi po asfalcie marketowcem nie przeciazajac go a nie pakuje silnik.niestety tanie czesci wygladaja tylko solidnie bo sa toporne, jednak sa tez zwykle z gownianych stopow i ogolnie ich wykonanie nie jest szalowe...a dentysci i chirurdzy szczekowi sa baaardzo drodzy.taniej kupic dobry mocny
widelec |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Adam Wysokiński,
Co w takim razie należy robić z aluminiowymi częściami po spawaniu? Jakieś hartowanie, coś w ten deseń? |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Możesz to kleić. Ale żeby kleić trzeba wiedzieć czym.
Jest taki specyfik którym naprawiają nawet czopy wałów. Tak Panowie, miejsca niezwykle obciążone są klejone.
Klej ten nosi nazwę Belzona 1111 i nie należy do tanich. Jednak tym klejem można pokleić prawie wszystko co jest b.mocno obciążone a klejone miejsce ma wytrzymałość zwykle wyższą od klejonego materiału.
Obróbka po klejeniu odbywa się poprzez frezowanie lub szlifowanie.
Mała puszeczka tego specyfiku kosztuje 399 euro więc nie tanio. Jednak ta mała puszeczka wystarczy na sklejenie wielu takich amorków.
A ja taki mam - właściwie b.niewielką ilość - dostałem od zaprzyjaźnionego zakładu obróbki stali |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Mechano napisał/a: | Co w takim razie należy robić z aluminiowymi częściami po spawaniu? |
Wszystko w zależności od materiału. Przykład:
Wygrzewanie w temp. 500st. Przez 1.5 h
Gwałtowne chłodzenie w wodzie o temp. 20 st
Ponowne wygrzewanie w temp 100 st przez 2 h
Wszystko tyczy się całego elementu
Po takiej obróbce jest pierwotna wytrzymałość |
|
|
|
|
|