ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy warto kupić Ładowarkę z MAGMY
Autor Wiadomość
buby22 
początkujący


Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 28
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   Czy warto kupić Ładowarkę z MAGMY

Buduję pakiet 13S7P z BMSem. Moje pytanie brzmi czy ładowarka z MAGMY
http://magma.sklep.pl/pro...ion-skuter.html
da radę to udźwignąć....
Czy w ogóle jest sens to kupować czy lepiej się rozglądać za czymś lepszym...
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pon 03 Paź, 2016   

Każda ładowarka na 13S udźwignie 13S :mrgreen:

Pytanie brzmi czy ten czas ładowania cię satysfakcjonuje?. :smile:

Musisz podać jaką masz pojemność akumulatora w "Ah".
Jak np będzie to 9Ah a ładowarka ma 3A prądu ładowania to 9Ah dzielisz przez 3 i wychodzi Ci 3h ładowania akumulatora.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
jszk 
stażysta
jszk


Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 128
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 03 Paź, 2016   

tomeczekokok napisał/a:

Jak np będzie to 9Ah a ładowarka ma 3A prądu ładowania to 9Ah dzielisz przez 3 i wychodzi Ci 3h ładowania akumulatora.


Do tego trzeba dodac czas trybu CV (gdzie nie ma 3A) i sprawność akumulatorów i realnie z 3h wyjdzie 3,5 albo 4h w zaleznosci od stanu ogniw
_________________
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pon 03 Paź, 2016   

jszk, Potwierdzam, dzięki za skorygowanie :smile:

Ja ładuje do 4,1 więc faza CV trwa krócej :grin:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Paź, 2016   

tomeczekokok napisał/a:
jszk, Potwierdzam, dzięki za skorygowanie :smile:

Ja ładuje do 4,1 więc faza CV trwa krócej :grin:

Nie masz fazy CV i balanser BMS też nie ma szansy podzialac. Jesli aku są rowne to nie ma problemu. Jesli nie są równe, czyli są 4,05; 4,15; 4,01; 4,19 itd to Ci się wydaje że oszczędnie i dobrze ladujesz. Ładowarka jednak musi byc dostosowana do BMS-a.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

WojtekErnest, Miałem taki problem że przy 4.2 mi się rozjeżdżały a jak ładuje do 4.1 to jest ok.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

No to co jakis czas sprawdzaj czy nadal są równe.
To że przy ladowaniu do 4,20 miales rozjazdy, może potwierdzać również moje spostrzeżenia dot prostych ladowarek z Magmy, że mają zbyt wysoki prąd w zakresie 4,15-4,20.
To po pierwsze powoduje lekkie przeladowywanie ogniw, a po drugie BMS nie kompensuje tego bo ma zbyt maly prąd. Wprawdzie po odłączeniu w stanie spoczynku, po dobie lub dwóch aku powinny się wyrownywac, ale warto spojrzec czy tak jest w rzeczywistości.
Stąd nie zaszkodzi mieć zrownoleglone gniazdo BMS, dostepne z zewnatrz aby taki pomiar byl możliwy bez wybebeszania pakietu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

WojtekErnest napisał/a:

To że przy ladowaniu do 4,20 miales rozjazdy, może potwierdzać również moje spostrzeżenia dot prostych ladowarek z Magmy, że mają zbyt wysoki prąd w zakresie 4,15-4,20.

Moja ładowarka 36V 3A z Magmy nie potwierdza tej tezy. Ładuje do 41,8V, spadek prądu jest dość szybki, w rezultacie ładuje dłużej od innej ładowarki, która ma nominalnie 2A. Nie zanotowałem pomiarów, z pamięci to wygląda tak: przy 36V 3,5A przy 39V 1,5A powyżej 41V 200mA.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

WojtekErnest, Cytuje:
"Stąd nie zaszkodzi mieć zrownoleglone gniazdo BMS, dostepne z zewnatrz aby taki pomiar byl możliwy bez wybebeszania pakietu."

Już mam :mrgreen:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

WojtekErnest napisał/a:
...To że przy ladowaniu do 4,20 miales rozjazdy, może potwierdzać również moje spostrzeżenia dot prostych ladowarek z Magmy, że mają zbyt wysoki prąd w zakresie 4,15-4,20....

3 amperowe ładowarki z Magmy na 36V przy maksymalnym napięciu 41.17-41.19V (4.17-4.19V na ogniwo) mają prąd bliski 0 (poniżej 10mA). Taki prąd nawet najsłabszy BMS zbalansuje.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

Ok, czyli nie można uogolniac.
Ja przy 4,1 miałem 800 mA, 4,15 400-500 mA. To powodowalo zbyt szybkie pozorne naladowanie/przeladowanie i wyłączenie. W efekcie po ustaniu ładowania pozostawalo 4,16 -4,18. Inną ładowarką od 4,15-4,17 prąd byl 300-150 mA, by potem zejsc do 100 mA i wyłączyć niemal idealnie przy 4,19-4,20.
Obie ładowarki miały Umax 4,20 V +/- 50 mV(per ogniwo)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

WojtekErnest napisał/a:
...Ja przy 4,1 miałem 800 mA, 4,15 400-500 mA. To powodowalo zbyt szybkie pozorne naladowanie/przeladowanie i wyłączenie. W efekcie po ustaniu ładowania pozostawalo 4,16 -4,18. Inną ładowarką od 4,15-4,17 prąd byl 300-150 mA, by potem zejsc do 100 mA i wyłączyć niemal idealnie przy 4,19-4,20.
Obie ładowarki miały Umax 4,20 V +/- 50 mV(per ogniwo)

3 amperowe ładowarki tylko pozornie "wyłączają" się (załączają zieloną diode). Dioda praktycznie tylko sygnalizuje ~80% naładowania baterii. Ładowanie trwa jednak nadal przy spadającym prądzie do ~zera przy max napięciu. W mnie jedna ładowarka ma max ~41.75V druga ~41.85V.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

tkoko napisał/a:
..Dioda praktycznie tylko sygnalizuje ~80% naładowania baterii. Ładowanie trwa jednak nadal przy spadającym prądzie do ~zera przy max napięciu.

Trochę przesadzasz, u mnie to jest 99,5% biorąc pod uwagę napięcie, a jeżeli chodzi o pojemność to jeszcze więcej. W prostszych ładowarkach (nie tylko z Magmy) rzeczywiście ładowanie trwa jeszcze po zapaleniu zielonej diody, warto o tym wiedzieć i nie wyłączać ładowarki jeszcze przez co najmniej pół godziny. W mojej starej ładowarce pisali o tym nawet w instrukcji.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 12 Paź, 2016   

Pakiet LiFePo4 48V/10Ah.
Którą ładowarkę kupić (a może jeszcze inną)?:

Ładowarka 48V 6A dla akumulatorow Li-ION i LiFePO4 140 Eur
https://www.miromax.lt/pl...po4#to_products

http://www.e-kit.eu/pl/c-...i-ion_i_lifepo4

Szybka ładowarka do LiFePO4 48V 5A 448,63 zł
http://motohulajnogi.pl/p...4-48v-5a-detail

230Vac/48Vdc 4A 390 PLN (netto)
http://ekonapedy.com/lado...on-lifepo4-48v/

Ładowarka 48V 3A dla akumulatorow Li-ION i LiFePO4 122 Eur
http://www.zestawy-elektr...er_48v_3a//text

https://www.miromax.lt/pl...po4#to_products


Ładowarka automat SPI 3A LiFePO4 Lithium żel AGM 220,00 zł
Prąd ładowania 3A
Minimalna pojemność 15Ah
Maksymalna pojemność 60Ah +
http://allegro.pl/ladowar...6558673432.html
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Śro 12 Paź, 2016   

Możesz kupić ode mnie : 50.3v-59v 6A 300 zł, 50.3-59 4A 220zl
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group