Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
REINKARNACJA WKRĘTARKI |
Autor |
Wiadomość |
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010
|
|
|
Wydawało mi się, że pojazd ma na tyle dużą masę ( razem z kierowcą ) i ma na tyle dużą podstawę oraz nisko położony środek ciężkości, że wywrotka mu nie grozi - okazało się, że przy wykonywaniu gwałtownych zakrętów przy max prędkości ( na suchym asfalcie ) wewnętrzne przednie koła odrywają się od nawierzchni. Spróbuję to nagrać przy najbliższych jazdach.
Poniżej linki do filmów z jazd po śliskiej nawierzchni, KUB(ic)A odkrył nowe możliwości
http://www.youtube.com/watch?v=GLOvQtrz3Hs
http://www.youtube.com/watch?v=Zgc9dpOKdbw |
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010
|
|
|
Tak jak wspominałem wcześniej projekt jest dynamiczny i pokonując problemy w skali "mikro" wspomaga mnie w moim projekcie w skali "makro" ( EV-AMICA QUATTRO )
Oto jak zmienił się interfejs akumulatora
20100919_003.jpg Kompletny układ Ładowania |
Pobierz Plik ściągnięto 470 raz(y) 312,79 KB |
20100919_002.jpg Ładowarka 21V/6A z balanserem |
Pobierz Plik ściągnięto 426 raz(y) 269,54 KB |
20100919_001.jpg dodane gniazdo do podłączenia balansera |
Pobierz Plik ściągnięto 452 raz(y) 268,75 KB |
|
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010
|
|
|
Dzisiaj byłem na Wolumenie, dobrze jest uważnie popatrzeć co ludzie sprzedają.
Szukałem czegoś innego a znalazłem nowe zespoły napędowe do gokarta za jedyne 40pln!!!
za te na których teraz jeździmy na allegro zapłaciłem prawie 10 razy więcej !!!!
Te które dzisiaj kupiłem są na 24V, silniki są wyraźnie większe co widać na zdjęciu.
Zima będzie pracowita, zamierzam wykonać nową szerszą tylną belkę pod nowe silniki oraz poszerzyć przednią belkę. Obecnie łożyskowanie zwrotnic wykonane jest na panewkach mosiężnych i złapało luzy - nowe będą łożyskowane.
CZY KTOŚ JESZCZE BUDUJE COŚ DLA SWOICH POCIECH???
20100919.jpg zakupione napędy w porównaniu do tych jakie teraz używamy |
Pobierz Plik ściągnięto 500 raz(y) 226,92 KB |
|
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010
|
|
|
Nie mam pociech
Chwilowo nie jestem w stanie filmów/zdjęć pooglądać, ale domyślam się co się szykuje, jeśli nie wymyślisz jakiegoś patentu na stabilność, dobrze, że jest kask
Jeśli dobrze pamiętam (zdjęcia mi się po 10 minut teraz ładują, więc z pamięci pisze), to masz tylną belkę zawieszoną obrotowo względem reszty ramy - rozwiązanie niezłe dla mniejszych prędkości, przy większych widać, że taki pojazd zachowuje się bardziej jak trójkołowiec z tyłu "podparty" na zawiasie, tym bardziej, że coraz większy Kub(ic)a podnosi środek ciężkości przedniej części coraz wyżej |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Pią 26 Lis, 2010
|
|
|
Patrząc po preferowanym stylu jazdy sugeruje przenieść środek ciężkości bliżej przodu pojazdu i zapewnić wystarczający do zerwania przyczepności nadmiar mocy - ewentualnie zredukować przyczepność tylnych kół wymieniając je na np. plastikowe
Lepiej tototo jeździ na tych większych kółkach, no i nie wisi tak tuż nad ziemią. |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2011
|
|
|
Witam,
Odgrzebuję "zapomniany" nieco temat - zapomniany przynajmniej na forum bo w rzeczywistości pewnie nie
@7h7 ja też buduję pojazd dla swoich pociech i uważam to za super zajęcie, szczególnie gdy u milusińskich pojawia się uśmiech
Mam do Ciebie pytanie. Chyba ładowarka wraz z BMS jest też Twojej produkcji? Czy mógłbyś uchylić nieco rąbka tajemnicy i zdradzić jak je rozwiązałeś układowo? Na razie używam żeli ale myśląc o zmniejszeniu masy mojego pojazdu zastanawiam się nad li-ion. Kupiłem nawet kilka ogniw by zrobić z nimi parę doświadczeń (np. ładowarka na LM317/350) ale chętnie skorzystałbym z Twoich doświadczeń |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 26 Kwi, 2011
|
|
|
Będziemy z "wkrętarką" na zlocie - będzie okazja pogadać |
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Wto 26 Kwi, 2011
|
|
|
Oj na zlot się nie dam rady wybrać niestety
Liczę jednak na jakieś relacje ze spotkania konstruktorów, to może i przy okazji trochę szczegółów technicznych się uzbiera... |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011
|
|
|
Jak futerka z wkrętarek się zdejmuje? Zanim coś popsuję może coś podpowiesz.
Jaką masz średnicę kółek w gokardzie? |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 679 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011
|
|
|
Na zdjęcie futerka z wkrętarki jest jeden sprawdzony sposób.
Będzie Ci potrzebny lekki/poręczny młotek (200-300g) i klucz imbusowy w miarę gruby, ale taki który jeszcze zmieści się w futerku. Po odkręceniu śruby kontrującej w środku futerka (lewy gwint) wkładamy klucz krótszym ramieniem do środka futerka i mocno dokręcamy, teraz musimy położyć wkrętarkę tak żeby futerko wystawało poza krawędź i bardzo szybkim ruchem walimy młotkiem w dłuższą końcówkę klucza, żeby nie było wątpliwości uderzenie wcale nie musi być mocne tylko maksymalnie szybkie, zadziała tu bezwładność - dlatego właśnie potrzebny jest odpowiedni młotek - inny może być za ciężki do uzyskania tej szybkości
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011
|
|
|
kółka fi180 |
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
|
|
|
Też mam kółka 180 i właśnie zastanawiałem się nad prędkością 550 obr. to szybko na takich kółkach, dam przekładnię łańcuchową 1:2, lub 1:3
[ Dodano: Wto 08 Lis, 2011 ]
Wkrętarki są ok.
http://youtu.be/1CgB5i11gqc
dzięki za pomysł na zastosowanie silniczków od wkrętarek maluch ma frajdę
http://youtu.be/v4UPTytq5p4 |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 01 Mar, 2012
|
|
|
Jestem ciekaw, czy komuś już udało się dopasować jakąś wkrętarkę lub wiertareczkę albo od nich sam silnik, żeby urządzenie mieściło się w rurze pionowej ramy roweru pod siodełkiem i napędzało bezpośreednio mechanizm pedałów ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|