ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sparta ION L-serie (BATAVUS)
Autor Wiadomość
betees 
początkujący


Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016   Sparta ION L-serie (BATAVUS)

Witam!

Od Kilku dni jestem właścicielem Takiej Sparty:



Rower spoko, ale mam z nim pewien problem. Co jakiś czas (w sumie dość często) wyskakuje błąd e0005 i wspomaganie się wyłącza. Muszę uruchamiać ponownie.

Wg Książki kodów, to utrata komunikacji, czyli problem w kabelkach bądź złączkach. Jakoś czuje, ze sprawa nie będzie łatwa do naprawy.

Poza tym jak wiadomo rowery Sparty są dość oporne na przeróbki z racji całej "polityki" firmy.

Z tego powodu biorę poważnie pod uwagę przeróbkę na zewnętrzny sterownik.

Znalazłem coś takiego... niestety jest tu dość mało informacji.

https://www.youtube.com/watch?v=i3SJ1z-ViPs

Czy ktoś mógłby mi polecić jakiś sterownik do tego modelu? Jakie parametry muszę brać pod uwagę przy doborze sterownika (poza napięciem silnika rzecz jasna)

Z góry dziękuje za pomoc.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016   

Chcesz zostawić oryginalną baterię czy bierzesz pod uwagę wymianę na li-ion?
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
betees 
początkujący


Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016   

Prawdę powiedziawszy, chciałem to rozłożyć w czasie, ale tak, biorę pod uwagę na przyszłość.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016   Re: Sparta ION L-serie (BATAVUS)

betees napisał/a:

Jakie parametry muszę brać pod uwagę przy doborze sterownika (poza napięciem silnika rzecz jasna)


Pytam bo to właśnie bardziej pod napięcie baterii a nie silnika dobiera się sterownik :)

A głównym determinantem jest oczywiście maksymalny prąd, i to typowo dobierasz pod silnik (ile wytrzyma) oraz baterię (jaką ma wydajność prądową).

Z mojego doświadczenia z tymi silnikami, w kole 28" optimum jest sterownik 36V 18A i bateria, która temu podoła
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
betees 
początkujący


Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016   

Dzieki!!, a ktoś może coś już przerabiał i ma sprawdzone modele sterowników do polecenia?

BTW czy ktoś może uporał się z kodem błędu E0005? Gdzie mogę szukać przyczyn?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016   

Jedna z moich konwersji: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3965

Siedzi tam taniutki sterownik, który bardzo lubię (ze względu na cenę :twisted: ) od greentime
https://www.aliexpress.co...2012504563.html
Pracuje zarówno w trybie czujnikowym jak i bezczujnikowym. Gdyby miał opcję tempomatu, byłby idealnym tanim sterownikiem :D
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
betees 
początkujący


Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016   

Jeszcze dopytam o jedną rzecz. Silniki w tych rowerach nie posiadają czujnika Halla? Więc muszę znaleźć sterownik, który potrafi ogarnąć silnik bez czujnika?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 22 Paź, 2016   

Silniki na przód posiadają na płytce razem ze sterownikiem, trudno je potem zaadoptować. Te tylne "toprun" mają już normalnie w stojanie, bez problemu w adaptacji ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 02 Gru, 2016   

Te na tył też mają w środku czujniki hala.Rozbierasz silnik wymontowujesz całą elektronikę wyprowadzasz przewody fazowe i od czujników.Tylko elektronika w akumulatorze w połączeniu z panelem steruje ładowaniem i podawaniem napięcia na silnik i załączaniem oświetlenia tak jest w rowerach firmy batvus.Znalazłem w necie projekt przeróbki silnika w którym pcb z oryginalnym prockiem jest zastąpiona przeróbką która jest połączona z płytką mocy a do komunikacji i ustawienia parametrów używa się oryginalny panel.
Zamówiłem u chińczyka PCB może jeszcze przed świętami przyjdą to może coś z tego wyjdzie.

https://infant.tweakblogs.net/blog/10947
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017   

@Tomson,

Jak wygląda sytuacja z tą przeróbką? Udało sie coś ogarnąć??
Niestety ten blog jest po holendersku. :(
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017   

Płytki mam zrobione ale zatrzymałem się na kompilacji programu . Program składa się z kilku plików i nie wiem zabardzo jak to ugryść.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Udało się komuś zaadoptować czujniki Halla z tego silnika "ion Technology"? Jest ich tam 6 i nie bardzo wiem, w które się wpiąć, aby zewnętrzny sterownik poprawnie z nimi funkcjonował.

Fajny silniczek, ale używanie go jako bezczujnikowca trochę go upośledza :razz:
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

Panowie. Mam silnik z tego roweru. Sterownik ze środka wyrzucony. W którym miejscu przyłączyć kable faz w tym silniku ? Halle to rozumiem te 5 kabelków z wtyczką ?



 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

widac tam JN1 do JN3, domyslam sie ze dalej są JN4, 5 i 6. Metoda eliminacji je bym wykluczył. JA3, JB3 oraz JC3 wyglądaja na sruby do montażu kabli za pomomcą oczek (od drugiej strony są chyba przymocowane do odizolowanej nakretki.
Ja bym obstawiał wyprowadzenia JA1, JB1 oraz JC1, i sadze ze kazde z nich połączone jest ze swoją dwójką (JA1 z JA2) na płytce.

EDIT.
Jesli elektronika z tranzystorami była po stronie gdzie wystaje kostka z hallami to na 99% fazy do srub: JA3 JB3, JC3,
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

ajs napisał/a:
Jesli elektronika z tranzystorami była po stronie gdzie wystaje kostka z hallami to na 99% fazy do srub: JA3 JB3, JC3,

Dokładnie. Po stronie wtyczki znajdowała się elektronika z 6 tranzystorami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group