|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Turbo Volty dla silnika |
Autor |
Wiadomość |
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016 Turbo Volty dla silnika
|
|
|
Witam
Pomyślałem o czymś takim.
Z racji, że często zdarzają się sytuacje , w których potrzeba większej liczby RPM silnika chociaż by żeby wyprzedzić tuningowanego skutera wpadłem na taki pomysł.
Akumulator 16S3P używał bym do normalnej jazdy ze sterownikiem blokowym GT1500. W momencie gdy mam max obrotów włączam przycisk TURBO i dodatkowo do pakietu podłącza się akumulator 8S czyli razem 24S. To daje dodatkową prędkość. Oczywiście w każdym aku osobny BMS. Oczywiście konfiguracja akumulatora TURBO w zgodności z wydajnością prądową aku głównego.
Pytania:
Czy jeżeli jeden i drugi BMS w baterii mają tranzystory na 75V to się spalą czy będą operowały napięcia 33,6V na turbo a na głównym 67,4V??
Dlaczego taki pomysł?.
Jeżeli pomysł udał by się to było by to rozwiązanie na chwilową moc i prędkosć która czasem się naprawdę przydaje. Koszt takiego zestawu nie był by drogi bo Li-pol radzą sobie z dużymi prądami przy małych pojemnościach. Ktoś zapyta..."Czemu nie zrobisz od razu na 24S?". Po pierwsze wychodzi o wiele drożej taka modyfikacja a po drugie nie chce zmieniać sterownika. Przy 19S już za mocno mi szarpie przy ruszaniu to co musi być przy 24S ?
Pozdrawiam |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016
|
|
|
Jak znam życie, to będziesz jechał cały czas na tym turbo |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016
|
|
|
Być może ale nie za daleko . Pojemność "turbo" ma być 5Ah. Przy 24S wyssie moc w raptem kilka minut. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016
|
|
|
Tranzystory w BMS'ach sobie poradzą. Nie wiadomo jak z GT1500. Musiał by mieć MOSFET'y > 100 V |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016
|
|
|
radasss, znasz to z praktyki, że BMS sobie poradzi?.
Hmm masz rację z tranzystorami, będę ładował aku do 4,1V na cele. Tylko czy przepięcie podczas dołączania dodatkowego pakietu nie uszkodzi mimo wszystko tranzystorów?. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Wto 25 Paź, 2016
|
|
|
Znam z praktyki. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|