ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Elektryczne nowości na rynku motoryzacyjnym
Autor Wiadomość
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

zeeltom napisał/a:
W przepisach jest mowa o silniku o znamionowej mocy ciągłej.
Taka wartość podawana jest na naklejce silnika.


A co to jest "znamionowa moc ciągła"..? Aha - to co producent poda na naklejce..! Jak zwykle gniot prawny :neutral:
A silnik Nine Continent RH2806 (10x6) jaką ma moc "znamionową ciągłą"??

Choć jedno w tym wszystkim jest pocieszające - każdy mający działalność gospodarczą może na swoim silniku z Chin nakleić tabliczkę znamionową z oznaczeniem "znamionowej mocy ciągłej" 250W i swoją własną firmą jako producentem i ma problem z bańki - w szufladzie będzie trzymał "papier", że silnik zaprojektowano na takie-a-takie napięcie i takia-a-taki prąd i przy tych parametrach jest 250W "znamionowej mocy ciągłej" - i cześć!
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

... o to pytanie!

ma ktoś informację jak to jest interpretowane i procedowane w przypadku kontroli drogowej, zdarzenia?
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

Tez o tym myslalem, nawet mozna by forumowo wysjsc z inicjatywa i zlozyc sie na zestaw naklejek z duzym napisem 250W, mozna nawet napisac ze takie ma sie parametry przy 12V i wtedy by to bylo zgodne z prawda :P a to ze twoja bateria ma 48V to przeciex nie twoja wina bo taka dostales w zestawie :P
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

No coż, to ja poproszę 2x naklejki "Power 250W - 12V"
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

Moc znamionowa, to moc znamionowa.
Taką oddaje silnik na wale przy napięciu podanym przez producenta.
Zakładając, że jest to moc przy 24V, a przepisy dopuszczają do 48V, to chyba zasilanie takiego silnika z 48V nie powinno kolidować z interpretacją przepisów.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

qaz33 napisał/a:
Tez o tym myslalem, nawet mozna by forumowo wysjsc z inicjatywa i zlozyc sie na zestaw naklejek z duzym napisem 250W, mozna nawet napisac ze takie ma sie parametry przy 12V i wtedy by to bylo zgodne z prawda :P a to ze twoja bateria ma 48V to przeciex nie twoja wina bo taka dostales w zestawie :P


A najlepiej jakby sobie zrobić instalacje do czujnika PAS i jakiś pstryczek coby przełączał cały rower na niższe napięcie i wybierał odpowiedni profil w sterowniku :mrgreen: Tryb Road/Offroad jak to jest w Bomberze. :twisted:
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

W końcu przeczytam tę ustawę o ruchu drogowym, bo jak na razie to tylko opinie tu i ówdzie czytałem...Śmiechu warte są te przepisy, ale ogólnie konsekwencje już są nie wesołe chyba..? Bo jeśli przy odpowiedniej mocy/napięciu/braku PAS taki rower nie jest już rowerem tylko motorowerem, to chyba podpada pod obowiązek posiadania OC. A za brak OC się płaci...Za brak przeglądu pojazd odholowują na parking policyjny a wypuszczą stamtąd dopiero po wyjaśnieniu sprawy - w wielu przypadkach przekroczy to wartość roweru :cry: Jakie konsekwencje grożą kierowcy (mandat i punkty) - nie wiem...
Więc naprawdę pomysł o odpowiednim papierku w szufladzie i naklejka na silniku nie jest głupi :roll:
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

PAS nie jest jeszcze niezbędny, ustawa mówi o uruchamianiu za pomocą pedałów, a to można rozwiązać na wiele sposobów. Podobnie z manetką, po uruchomieniu można jej sobie chyba używać do woli, byle nie przekroczyć dopuszczalnej prędkości. Nie ma szczegółowych norm, które to regulują?
Po co to komplikowali? Wystarczyłoby ograniczyć masę i prędkość.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Lis, 2015   

Bo to matoły z Unii to wymyślili. Oni jak już coś wymyślą, to pożal się Boże, a kasę biorą taką, że normalny śmiertelnik może tylko pomarzyć.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015   

Każdy silnik może miec napisane nominalnie 250 W, bo ma wtedy niską temperaturę itp. założenie papierowe.
I tego się trzymajmy. A to że na własne ryzyko 'przeciazamy' silnik wyższym napięciem i pakujemy mu wiekszy prąd/ moc, to już nasze ryzyko....:-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 28 Lis, 2015   

i tak samo zrobić na kontroler i aku (48V) to jest myśl! w niczym to nie przeszkadza a pomóc zawsze może... ;)
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Lut, 2016   

http://otomoto.pl/oferta/...m-ID6ydHJD.html
http://olx.pl/oferta/skut...D5-IDcE5Rl.html

http://www.djolmar.pl/joomla/
DJOLMAR - Skutery Elektryczne, baterie LiFePo4, Li-po
Skuter elektryczny 2kW/4kW dostawczy, Baterie NMC, 100tys. km.
5 900 zł


Rok produkcji 2016
NA zamówienie (min. 5szt)., Nowe skutery dostawcze 2kW lub 4kW, 110kg, z bateriami litowymi NMC 72V/20Ah, wyjmowalne, z możliwością montażu dwóch pakietów.
Zasięg do 80 km,
Prędkość 50 km/h,
Ładowanie 6-8 godzin, 72V 4A.

03-252 Warszawa, Targówek
ul. Suwalska 36C-19

+ 48 223 506 564
+48 783 377 799
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Cze, 2016   

Ma trzy koła, silnik elektryczny i jest bardzo wygodny. Silnik pozwala nam przejechać ok. 100 km na jednym akumulatorze. O czym mowa? O Aventybike'u czyli jedynym w swoim rodzaju polskim pojeździe przyszłości, którego twórcą jest Kamil Różański.
http://moto.wp.pl/kat,927...,wiadomosc.html | 2016.06.28
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 28 Cze, 2016   

Redaktor1966, pana Kamila z aventybikem zapraszałem na tegoroczny zlot, niestety nie dotarł...
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Cze, 2016   

Ja z nim rozmawiałem, o elektryce ma niewielkie pojęcie :wink: Bardziej chodzi mu o wygląd i sam rower w sobie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group