Otwieranie silnika Bionx wyprowadzenie przewodów. |
Autor |
Wiadomość |
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016
|
|
|
Ośka do ramy blokuje się od strony kabli, jest na stożku osi i na Twoich zdjęciach jest widoczna (ząb na oporze osi). Od strony wolnobiegu jest tylko tulejka dystansowa i dwie nakrętki. Wewnętrzna dociska łożysko wraz z pokrywą przez tą tuleję a zewnętrzna mocuje oś w uchwycie ramy |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016
|
|
|
I o to mi chodziło.
A może wiesz czy będzie pasować z zwykłego koła czy muszę szukać takiej od Bionx?
Tulejkę zawsze można dotoczyć jeśli ktoś podał by wymiary swojej, miłe widziane zdjęcie |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016
|
|
|
Nie wiem czy będzie pasować od zwykłego koła ale mogę zrobić zdjęcia jak to w moim silniku wygląda no i podać wymiary.Wymiary tej tulei to średnica zewnętrzna 17 mm a długość 15 mm, średnica wew. 10.8 mm. Ale nie wiem czy jej długość nie zależy od kasety? bo u mnie kaseta 9-rzędowa. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016
|
|
|
Dzięki Wibi za wymiary, mam jeszcze pytanie jaką średnicę kabli dałeś?
Do hali i czujnika temp. to wiem że od kabla tel. ale do zasilania silnika jaki dać kabel?
Bateria 48V sterownik max 17-18 A. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016
|
|
|
Kable w silikonie chyba AWG14 (1.6 mm średnica żyły miedzianej) bo nie ma na nich oznaczenia.Kupiłem w sklepie modelarskim, na pewno w Łodzi też kupisz w takim sklepie.
Telefoniczne do czujników są trochę za delikatne jak sądzę? ja miałem wiązkę kebli z instalacji samochodowej są troszkę grubsze i chyba bardziej odpowiednie bo o większej średnicy żyły-zobacz zdjęcia. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016
|
|
|
@pabblo_pl
Twój silnik chyba jest lepszą konstrukcja od mojego. Gdzies natrafiłem na taka informacje. Czy ktos moze to potwierdzic ?
Troche nie rozumiem tego rozwazania z ktorej strony załozyc sciągacz na silnik i go rozbierac.
Czy gdy juz sie rozpołowi obudowe to takim problemem jest wyciągnąc ośke z łożyska drugiej połowki obudowy ? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016
|
|
|
Ściągnięcie drugiej połówki obudowy jest łatwiejsze niż tej pierwszej gdyż magnesy nie trzymają ale....po co ściągać?...żeby wymienić łożyska? a po co je wymieniać? trwałość łożysk i to w rowerze to pewnie setki tysięcy kilometrów których rower nigdy nie osiągnie chyba, że są zardzewiałe bo np. leżały w wodzie lub mają uszkodzone "zamknięcie" ale to wyjątkowe przypadki zważywszy, że w samochodach łożysk w kołach nie wymienia się co np.rok a raczej starczają na całe "życie" samochodu i tysiące przejechanych kilometrów. Uszkodzić łożysko (a) można za to łatwo przy zakładaniu gdy nie zna się mechaniki i prawideł wymiany. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016
|
|
|
Pytałem ogolnie o rozpoławianie. Nie miałem na mysli tematu łożysk.
Po prostu duzo wpisów było w stylu "otwieraj od strony kabli bo łatwiej jest potem cos tam"
Przeciez jak juz sie obudowe rozłozy na tym "klejeniu" to ośka wyjdzie z obu połowek bez problemu |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016
|
|
|
Otóż nie wyjdzie bez problemu, problemem będzie zabezpieczenie obrotu osi. Więc jeśli i tak trzeba je zdemontować to lepiej zdjąć dekiel od tej strony. I masz do wszystkiego dostęp.
Tak ja to widzę. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 11 Lis, 2016 Demontaż silnika BionX 250 HT
|
|
|
A więc tak, silnik rozpołowiłem przy pomocy śrub m12.
Dobrze jest dobrać odpowiednio długie śruby żeby pokonać siłę przyciągania magnesów.
Na początek do rozdzielenia korpusów użyłem 5 śrub M12, a do pokonania siły magnesów 3.
A żeby nie wyskoczyły zabezpieczyłem je paskiem.
Zabezpieczenie osi zeszło bez problemu a rozdzielając korpusy przy pomocy śrób nie ryzykowałem skrzywienia ośki.
Teraz zostało pozbyć się obudowy od strony kabli i mamy dojście do przewodów.
Bez zdjęcia zabezpieczenia nie zejdzie obudowa i od drugiej strony nie mamy dojścia pozwalającego na przeróbkę silnika.
Resztę widać na zdjęciach.
Jakie macie patenty na montaż silnika?
Dobijacie młotkiem gumowym czy delikatnie wprasowujecie prasą?
Dodałem zdjęcie po wycięciu sterownika i rozumiem że czarny, czerwony i biały to są fazy do wyprowadzenia?
Może ktoś potwierdzi.
Gdyby ktoś szukał rozpiski pinów od hall to tu jest informacja na stronie 4 i 6.
http://html.alldatasheet..../4/HAL502A.html
Zakończyłem prace złożyłem silnik przy pomocy śrub i francuza,
jako kable do halli dałem z skrętki sieciowej, podwójne a do zasilania silnika podwójne.
Zostało umyć benzyną delikatnie zmatowić i pomalować na czarno
Ogólnie nic strasznego i każdy w miarę ogarnięty sobie poradzi.
Na pewno warto kupić silnik czy koło w dobrej cenie i próbować,
mnie kosztowało 235 zł całe koło plus jakieś drobne na przewody.
Trochę pracy i zrobione, jedna uwaga kupując koło na allegro pytać czy koło się kręci i nie jest pordzewiałe. W moim uszkodzony ewidentnie oryginalny sterownik.
IMG_20161111_212507.jpg Po usunięciu sterownika |
Pobierz Plik ściągnięto 1272 raz(y) 4,3 MB |
IMG_20161111_190231.jpg Rozdzielony silnik |
Pobierz Plik ściągnięto 1210 raz(y) 3,62 MB |
IMG_20161111_190009.jpg brak dojścia do kabli |
Pobierz Plik ściągnięto 1387 raz(y) 4,21 MB |
IMG_20161111_181956.jpg rozdzielanie 2 |
Pobierz Plik ściągnięto 1016 raz(y) 3,53 MB |
IMG_20161111_181933.jpg rozdzielanie silnika śrubami 1 |
Pobierz Plik ściągnięto 1054 raz(y) 3,21 MB |
|
|
|
|
|
Napiecie2
początkujący
Dołączył: 12 Lis 2016 Posty: 4 Skąd: Kraków/Dęblin
|
Wysłany: Wto 15 Lis, 2016
|
|
|
Mam pytanie co do użyytych przewodów do halli - piszesz o skrętce sieciowej - nie jest ona za sztywna? (z tego co widziałem w większości jest to po prostu drut w izolacji, a nie przewód) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Lis, 2016
|
|
|
Są skrętki z linki. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 15 Lis, 2016
|
|
|
Ja wyżej wspomniałem o przewodach z wiązki kabli samochodowych.Taką wiązkę lub nawet fragment można łatwo kupić na "szrocie" tj.w miejscu gdzie rozbierają złomowane samochody a nawet na samym złomowisku miejskim czy podobnym. Nie wiem jak one się sprawdzą bo nikt o takich wcześniej nie wspominał ,chociaż w samochodach przenoszą spore prądy a są z linki i elastyczne. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 16 Lis, 2016
|
|
|
Odnosnie silnika bionx, w ktorym są czujniki halla hal502. Zdaje sie ze moje, seryjnie montowane są uszkodzone. Chciałbym zamontowac inne. Jakie czujniki bedą uniwersalne do sterowników tak chińskich jak i tych bardziej renomowanych ? |
|
|
|
|
cardy
początkujący
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 12 Skąd: Rabka-Zdrój
|
Wysłany: Sob 22 Kwi, 2017
|
|
|
Jak mocowane jest zabezpieczenie przed obrotem silnika - wcisk, frez? ze zdjęć widze że nie jest na gwincie. Potraktowałem wd ale nie schodzi, jakieś pomysły? z zabezpieczeniem nie mogę sciagnać bo blokują przewody. |
|
|
|
|
|