|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rower elektryczny- problem |
Autor |
Wiadomość |
Bartek1975
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 20 Skąd: UK
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016 Rower elektryczny- problem
|
|
|
Złożyłem rower elektryczny jakiś czas temu.
Zrobiłem nim 3500km z drobnymi naprawami ale dziś mam większy chyba problem.
Kiedy kręcę manetką silnik zaczyna pracować oddając jakby odgłos warczenia i po kilku sekundach kończy pracę. Znów kręcę manetką i to samo.
Poprostu uruchomienie manetki powoduje rozpoczęcie kręcenia silnika warcząc i się wyłącza.
Od czasu do czasu w ogóle nie załapuje.
Czy ktoś spotkał się z czymś takim.
Dzięki.
W załączeniu zdjęcie silnika- 1000W 48V, bezszczotkowy
IMG_5018.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 460 raz(y) 373,77 KB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
|
|
|
|
Bartek1975
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 20 Skąd: UK
|
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017
|
|
|
Po długim czasie (po zimie) nadszedł czas aby go naprawić.
Spóźnione dzięki za powyższelinki.
Potestowałem go i:
1. Czujniki Halla:
Dwa się ruszają od 0 do ok 3,5V (czasem stają na 5V po zatrzymaniu koła)
Jeden cały czas na 5V
2. Zasilanie z kontrolera do silnika (trzy kable- zielony, niebieski i żółty)
- Bez manetki jest 0V pomiędzy wszystkimi kabelkami
- Po obrocie manetki na maksa z podłączonym silnikiem pojawia się dosłownie przez 1s pomiędzy wszystkimi (poszczególnymi dwoma) dziwne małe napięcie ok. 1-1,5V, silnik głośno zaczyna warczeć/pracować i się zatrzymuje, a napięcie spada do zera między kablami.
- Po obrocie manetki na maksa ale bez podłączonego silnika do kabli zasilających kontrolera pojawia się pomiędzy zielonym i niebieskim 10V, a pomiędzy każdym z nich i żóltym jest 0V.
3. Manetka
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-3,48V
- pomiędzy zielonym a czarnym-0,86V
Tak mi wyszło w teście, może coś błędnie pomierzyłem jeśli nie ma w tym logiki ale macie jakieś pomysły (?) bo już nie wiem co może być popsute.
Z góry bardzo dziekuję.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017
|
|
|
Jeśli cały czas masz 5 V na jednym z czujników nawet jeśli przekręcisz kołem i cały czas ta wartość napięcia jest taka to masz uszkodzony ten czujniczek - musisz go wymienić (najlepiej komplet)- prawdopodobnie na 95% jest to przyczyna takiego zachowania silnika.
Czujniku muszą być osadzone pewnie ( na kropelce) nie mogą drgać i być luźne... |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
Bartek1975
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 20 Skąd: UK
|
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017
|
|
|
pastek5 napisał/a: | Jeśli cały czas masz 5 V na jednym z czujników nawet jeśli przekręcisz kołem i cały czas ta wartość napięcia jest taka to masz uszkodzony ten czujniczek - musisz go wymienić (najlepiej komplet)- prawdopodobnie na 95% jest to przyczyna takiego zachowania silnika.
Czujniku muszą być osadzone pewnie ( na kropelce) nie mogą drgać i być luźne... |
Dzięki, tak też myślałem ale martwią mnie dziwne pozostałe pomiary (oprócz halli) czy myślisz, że są ok (np. napięcia na manetce i na zasilaniu do silnika)? |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
|
|
|
|
Bartek1975
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 20 Skąd: UK
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
48V na 1000W. Nie wiem co jeszcze podać, zwykły bez jakiś cudów sterowniczek. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
Jakie napięcie manetki masz na zielonym w skrajnych położeniach manetki? |
|
|
|
|
Bartek1975
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 20 Skąd: UK
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
Manetka w spoczynku
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-3,48V
- pomiędzy zielonym a czarnym-0,86V
Manetka na maksa.
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-0,78V
- pomiędzy zielonym a czarnym-3,58V |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
Manetka sprawna |
|
|
|
|
Bartek1975
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 20 Skąd: UK
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
Dzięki |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
Za to niepokoi mnie trochę to napięcie zasilania. Typowo manetka zasilana powinna być z 5V i dawać na suwaku napięcie od około 1V do 4,2V, Chyba, że ten walnięty hallotron zbija napięcie 5V, bo to jest to samo napięcie. Odepnij hallotrony silnika i pomierz te 5V ponownie. |
|
|
|
|
Bartek1975
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 20 Skąd: UK
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
Manetka była mierzona bez podłączonego silnika i z podłączonym i pokazywała to samo.
Mnie też zastanawia też to dziwne napięcie z kontrolera 10V bez podłączonego silnika i ten skok z podłączonym (jak opisałem wyżej). |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
Nie mam pojęcia. Może to stan startowy kontrolera. Powoduje drgnięcie koła i załapanie pozycji przez hallotrony. Albo kontroler jest walnięty. |
|
|
|
|
Bartek1975
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 20 Skąd: UK
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
Ok, dzięki czyli może to być i silnik i kontroler. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|