ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria rower elektryczny
Autor Wiadomość
lukkar93 
początkujący


Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: sanok
  Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   Bateria rower elektryczny

Dzień dobry. Wczoraj zakupiłem za 300 euro rower elektryczny RIVEL FUSION. Okazało się że chyba bateria jest zepsuta ponieważ ładowałem całą noc i napęd włączył się tylko na kilka sekund. jak włączam z powrotem to się włącza na kilka sekund i gaśnie naped, przednie swiatlo i kontrolki. raz wyswietla ze jest 4 kreski baterii raz ze dwa albo jedna i po chwili gaśnie. bateria w nim to tranz X 24v 8ah type: JD- PST. otworzyłem ta baterie i w środku pisze 25.2v sa tam takie płaty jak by LI-PO. mam kilka pytan.
1. czy na pewno niesprawna bateria?
2. ile kosztuje naprawa takiej baterii? żeby się nie okazało ze drożej niż rower
3. czy są jakieś inne sposoby żeby napędzić ten rower w ostateczności, np dwa akumulatory do skutera żelowe 12v
4. czy można zamiast tej baterii zastąpić ogniwa li-po ogniwami 18650 3.7v 8800mah z allegro za 4zl i ile by takich baterii trzeba było oraz czy mógł bym to ładować ta ładowarką co mam do tej baterii tranz x . oraz czy mógł bym kupić ich więcej żeby rower przejechał więcej kilometrów i czy w ogóle rower na takich bateriach ujechał by tyle kilometrów co na li-po oryginalnych?
5. czy istnieje jakaś firma która zregenerowala by mi ta baterie i ile to kosztuje?
6. i ogólnie co byście mi doradzili żeby działało i nie trzeba było wydawać tyle kasy co za sam rower. proszę o porady.

15322509_1813816548905662_72889904_o.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 455 raz(y) 91,49 KB

15327545_1202171033195956_1325986682_n.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 702 raz(y) 65,4 KB

15322509_1813816548905662_72889904_o.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 366 raz(y) 91,49 KB

15310762_1813816638905653_165182575_o (1).jpg
Pobierz Plik ściągnięto 739 raz(y) 89,81 KB

 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   Re: Bateria rower elektryczny

1. prawdopodobnie tak
2. to zależy co użyjesz. Możesz kupić lipola 6S 8Ah.
3. mogą byćż elowe, ale długo nie pożyją
4. możesz dać 18650, ale nie 8000mah po 4zł :twisted: One są "trochę" droższe. Kolega RedBack na forumowej giełdzie sprzedaje różne aku.
5. Jak się boisz sam to na forum załóż wątek, ktoś na pewno pomoże.

Pakiet 8ah 24V nie powinien być drogi. Za 300 myślę bez problemu dorwiesz.
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

Nikt się nie odzywa, to ja może wyjaśnię Ci kilka najważniejszych rzeczy i przestrzegę Cię przed popełnieniem kosztownego i zniechęcającego błędu.
PS: Długo pisałem, więc ktoś inny mnie ubiegł :grin:

Wygląda to (z opisu) na winę baterii.
Najważniejsza rada, NIE KUPUJ ogniw (18650) na Allegro, a szczególnie takich "nowych", o "gwarantowanej" pojemności powyżej 3500mAh - bo to jest pojemność największa obecnie możliwa dla 18650, i to wyłącznie dla markowych ogniw znanych producentów.
Ciekawostka - na Allegro sprzedają 18650 nawet w okolicy 13000mAh :mrgreen:
To jest kit i szajs, bezczelne oszustwo krzyczące pod niebiosa - naprawdę mogą mieć nawet tylko 500mAh i bardzo dziwne rzeczy w środku.

Tu na Forum kupisz markowe ogniwa, nowe, o pojemności 1500-3500mAh w cenach odpowiednio od 3-4 do 10-17zł/sztukę. Korci mnie, żeby napisać nawet : "TYLKO tu na Forum"... itd :grin:
Jeżeli umiesz lutować, jesteś dokładny i ostrożny w takiej pracy - sam będziesz mógł zestawić baterię, i to prawdopodobnie o zdecydowanie większej pojemności niż oryginał.
Wszystkie informacje znajdziesz i elementy (np. tzw. BMS konieczny do zestawów szeregowych ogniw Li-Ion) kupisz tutaj w dobrych i bardzo dobrych cenach.

Jeśli nie potrafisz działać z elektryką i lutownicą, może także tutaj znajdziesz chętnego do reanimacji baterii.

Ale... problem jest czasem taki, że niektórzy "złośliwi" producenci "komputeryzują" całość i rower (sterownik) ruszy tylko po włożeniu oryginalnej baterii typu dokładnie takiego, jaki jest stosowany w danym modelu roweru - trzeba się upewnić. Tak niemiło robi chyba Bosch.
Jest na to rada - wywalenie sterownika firmowego i wstawienie uniwersalnego, ale to musi zrobić już ktoś, kto wie JAK.
W najprostszym wypadku bateria ma dwa terminale i wtedy na 100% zadziała wszystko co podłączysz - oczywiście o właściwym napięciu (może też mieć ew. trzy terminale - masa, drugi do zasilania silnika/sterownika, i trzeci do ładowania baterii).
Ta Twoja wygląda raczej na stary, dobry, prosty model :wink:

Co do cen oryginałów: niedawno znajomy po 3-4 latach wymieniał baterię 36V/10Ah (chyba do jakiegoś NEXUS-a za ok 3,5tys zł), ktoś mu nową kupił na Ebay-u; kosztowała ok. 950-1000zł. Też były tam ogniwa pryzmatyczne, "tafle" - spuchły, nie miały pojemności.

Jeśli dasz 6 (lub lepiej 7 szeregowo) i 4 równoległe ogniwa 3-3,5Ah (7s4p), to same ogniwa wyjdą od 250 do 550zł, a pojemność baterii będzie dużo większa.

Ja także przywracałem do życia starego (dużo starszego niż Twój) sympatycznego gracika, i udało mi się przy minimalnych kosztach dzięki temu Forum.
 
 
lukkar93 
początkujący


Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: sanok
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

czy wystarczy tylko zamiast tych starych ogniw li po zamontowac w tej obudowie baterii tranzx 7 rzedow po 4 akumulatorki 18650? zlutowac i podpiac sie pod stary uklad? (4 piny do wtyczki z rowerem, 3 do wtyczki ladowania)
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

Właśnie tak powinno być dobrze - jeżeli do pakietu oryginalnych ogniw od gniazd obudowy dochodzą dwa kable + i -, to do nich trzeba podłączyć nowy zestaw ogniw.
Ale... jeśli nie miałeś z tym styczności, to musisz poszukać i poczytać o lutowaniu i najlepiej poćwiczyć lutowanie ogniw 18650.
Tak pokrótce:
Nie wolno ich przegrzać, to ważne - szczególnie podczas lutowania kontaktu do denka kubka jest taka groźba, trzeba to robić pewnie i b. szybko (do pocynowanych wcześniej punktów); a więc raczej duża lutownica, która momentalnie stopi cynę i w tym krótkim czasie nie przekaże dużo ciepła do wnętrza ogniwa.

Najlepsze i profesjonalne jest zgrzewanie oporowe i tu na Forum mógłbyś to sobie załatwić (ale musisz dokładnie określić nieprzekraczalne wymiary pakietu), a potem tylko podłączyć otrzymany pakiet do kontaktów w obudowie.
Masz tam podane jakieś dziwne napięcie nominalne, ale 7s Li-Ion dałoby maksymalnie 29,4V i z pewnością nie będzie to zbyt dużo.
Jeśli jest miejsce w obudowie, to warto wpakować maksymalną ilość ogniw równoległych (czyli "p"), wzrośnie zasięg roweru.
 
 
lukkar93 
początkujący


Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: sanok
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

od ogniw do gniazda laczacego z rowerem mam 4 przewody. PLUS MINUS i niebieski i bialy. gniazdo ma 4 styki. ponad to do ogniw leci 3 przewody od gniazda ladowania. ja bym tego nie lutowal tylko bym kupil co potrzeba i bym dal komus doswiadczonemu. skrznka ma okolo 27cm na 14cm na 3cm. czy moja ladowarka naladowala by taka baterie po regeneracji? i czy oplaca mi sie to regenerowac? duzy koszt?

15401408_1205326792880380_380135417_n.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 630 raz(y) 43,79 KB

15416104_1205326786213714_1883804258_n.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 516 raz(y) 78,63 KB

15320349_1205326772880382_1738526192_n.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 654 raz(y) 67,45 KB

15310484_1205326749547051_256306894_n.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 499 raz(y) 45,29 KB

 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

Ja jestem w stanie udzielić Ci tylko kilku ogólnych rad i tylko w ciemno, niestety nie znam TrazX - przykro mi.
Gdybym to miał i musiał uruchomić, rozdłubałbym baterię do podstaw, rozrysował schemat, zastanowił się nad sprawą i jeżeli byłoby to możliwe, zrobiłoby się - ale jest mi o tyle łatwiej, że mam pewne podstawy teoretyczne i praktyczne (oczywiście nie wiem, jak z tym jest u Ciebie :wink: )

Na Forum powinny być osoby, które znają właśnie ten system/baterię i wiedzą co trzeba lub co można zrobić - musisz poczekać, ktoś taki powinien się odezwać i Ci pomóc.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2016   

Skontaktuj się z @maniekrox
On mi robi takie wymiany, tylko cholernie długo to trwa ;)
 
 
lukkar93 
początkujący


Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: sanok
Wysłany: Pią 09 Gru, 2016   

a czy wystarczy kupic 28 ogniw bez bms i wpiac sie pod stary bms? za samo polutowanie moich ogniw ile zaplace? i czy bede mogl ladowac 14AH ta ladowarka co mam na 8 AH?
 
 
RedBack 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 51
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 10 Gru, 2016   

Mam gotowy fabryczny pakiet 7s10p 24V 21Ah na ogniwach US18650V3B ( 2.1Ah i 15A).
Reszta poszła na pw.
_________________
Sprzedaje: ogniwa i pakiety Li-ion 18650 LINK
Jeżdzę: eAspect 920
Projekty:eBike na ramie Falcon v2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group