ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy bajk. Przeróbka 23 letniego roweru
Autor Wiadomość
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   Pierwszy bajk. Przeróbka 23 letniego roweru

Witam!

Decyzja zapadła, wczoraj rano się jeszcze wachałem.

Pierwszy raz od 9 lat będę relacjonował budowę czegoś na forum.

Baza.


Rower Alpinestars na Deore DX na ramie chromo molibdenową. Rowerem przejechałem 11kkm, byłem nim w Rumunii. Teraz do takich celów mam innego, większego :mrgreen:

Rower posiada stery 1 3/8". Więc pierwsza rzecz to wytoczenie redukcji na 1 1/8" i założenie amorka, wala mi się w garażu NCX SUNTOUR'a.

Skrzynka na aku będzie standardowo w trójkącie. Dziś wieczorem robię projekt skrzynki. Skrzynka będzie z blachy aluminiowej 2mm, skręcana. Na tygodniu trafia do wycięcia na CNC.
Więc pytania o umiejscowienie otworów.

Gdzie dać otwory na przewody silnika, gniazdo ładowarki?

reszta:

-Silnik od glebor - Bionx
-sterownik 48W 30A
-aku 13s5p 48V 12,5Ah
-BMS: http://tnij.org/fi8jtw6
-pomiar mocy: http://tnij.org/7pzphnl
-do tego zwykły woltomierz, manetka, stacyjka

Póki co nie ma co pokazywać, ale taki post powinien dać mi dodatkową motywacje :)

Zakładany min. zasięg 25km przewyższenie na trasie 300m w tym 2 górki ok 8%
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   Re: Pierwszy bajk. Przeróbka 23 letniego roweru

pepelito napisał/a:
Gdzie dać otwory na przewody silnika, gniazdo ładowarki?

To samo pytanie padło parę dni temu:
http://forum.arbiter.pl/v...p?p=90096#90096

Wrzuciłem tam kilka zdjęć.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

Czytałem ten temat, ale jakoś wtedy nie myślałem o tym :smile:
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   Re: Pierwszy bajk. Przeróbka 23 letniego roweru

pepelito napisał/a:
Witam!

Decyzja zapadła, wczoraj rano się jeszcze wachałem.

Pierwszy raz od 9 lat będę relacjonował budowę czegoś na forum.

Baza.



Skrzynka na aku będzie standardowo w trójkącie. Dziś wieczorem robię projekt skrzynki. Skrzynka będzie z blachy aluminiowej 2mm, skręcana. Na tygodniu trafia do wycięcia na CNC.
Więc pytania o umiejscowienie otworów.


Moja ma 1.5mm i wydaje sie mega pancerna ;-) Jeszcze nie ważyłem ale czuć masę.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 07 Gru, 2016   

Czuć czuć. Kupiłem cały arkusz, 10 kg (1000x2000) :mrgreen: Z tym że blacha w firmie jest potrzebna, więc wykorzystam tylko tyle ile trzeba.

Uszczelnienia wymyśliłem że będą rowki wyfrezowane i w nie będzie wklejony oring, mam nadzieje że wytrzyma
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 07 Gru, 2016   

Jeśli chodzi o "przelotki" kablowe w blasze to są jak sądzę różne rozwiązania ale ja proponuję albo sklep motoryzacyjny bo tam są różne przelotki dla kabli w nadwoziach lub przelotka kabla-kabli w zasilaczu komputerowym ATX, tam jest taka składana z dwóch elementów zaciskanych. W razie luzu uszczelnienie silikonem.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 09 Gru, 2016   

Zastanawiam się czy malować tą skrzynkę? Gołe aluminium się pewnie utleni.

Jak to zrobić tanio żeby farba/lakier nie odpadały i żeby nie rysowało się pod dotknięciem paznokcia? Podkreślam TANIO :lol:

Kolor biały, lub fluorescencyjny zielony.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 09 Gru, 2016   

do malowania alu ja wykorzystałem spray do felg samochodowych a dokładnie 2 najpierw podkład potem finisz, jestem mega zadowolony odporne toto na odpryskikamieni itd a takie dwa spraye wystarczą do pomalowania ze 3-4 skrzynek i do tego paleta kolorów full
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 09 Gru, 2016   

Masz jakiś konretny model? Szukam i znajduje tylko kolory szare i ich odcienie.

Kolor będzie jednak taki oczojeb**: :mrgreen:


Rower mam w podobnym kolorze, niech się już pokrywają.
Ostatnio zmieniony przez pepelito Pią 09 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 09 Gru, 2016   

Ja malowałem czarnym matem tym
w zakładce widzę ze są faktycznie podstawowe kolory ale można by do nich przedzwonić i dopytać o jakieś odblaski typu "ninja" pewnie będą bo widuję szalony kolory na autach szportowych
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Gru, 2016   

Też mam zielony rower, rama, obręcze, mostek. Co do koloru skrzynki zobaczę jak wyjdzie po oszlifowaniu. Pokaż Kol. pepelito foto twojej ramy ?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

Właściwie to rama ma 26 lat. Ale jest niezniszczalna z stali Chromo Molibdenowej.

Coś takiego:

 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Hmm niejaki Bujakoto też mial ramę cro-mo i też myślał, że jest niezniszczalna ;-)

http://forum.arbiter.pl/v...iator&start=195


Fakt, że miał potworny silnik mxusa i początkowo brak zabezpieczeń przeciwobrotowych na osi ;-) Jak poprawnie złożysz rower z panującą tu TASologią stosowaną będzie ok ;-)

PS. Czemu wybór takiego silnika Bionx zamiast NC 10x6 lub 7x9 ? NC 10x6 chyba większą prędkość max zas 7x9 moc i przyspieszenie przy 13S 48V ? Bionx jest lżejszy na pewno.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Dlatego że sobie go wziąłem od kolegi z forum. :smile: W grę wchodziła cena.

Choć jak teraz patrzę na rachunki nie jest zbyt kolorowo :mrgreen:
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

Póki co mam skrzyneczkę i częściowo akumulator. Skrzynkę pokaże dopiero jak przykręcę do roweru.
Czekam na części z Chin. Oczywiście pierwsze przyszło to, co najmniej potrzebne: ładowarka i manetka. :roll: A przydałby się bms.

Akumulator będzie obklejony laminatem szklanym 0,3mm:



Jest trochę za duży, będę musiał częściowo do włożenia rozebrać skrzynkę..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group