|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pierwszy bajk. Przeróbka 23 letniego roweru |
Autor |
Wiadomość |
Paps
młodzik Paps
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 78 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 25 Gru, 2016 Amortyzacja
|
|
|
pepelito napisał/a: | Właściwie to rama ma 26 lat. Ale jest niezniszczalna z stali Chromo Molibdenowej.
Coś takiego:
Obrazek |
Siemka wtrące 3 grosze kup amortyzowaną sztyce pod dupe jak mozesz pomyśl o przednim amorku zmieni Ci to konstrukcje o 100% |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Gru, 2016
|
|
|
Amortyzowany przód to obowiązek przy ciężkim rowerze. Sztyca to wygoda Co do skrzynki ja zleciłem malowanie proszkowe swojej ze stali nierdzewnej.
Zobacz w temacie:
http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Nie 25 Gru, 2016
|
|
|
Czytajcie co pisze W pierwszym poście jest o amorku. Póki co do testów mam NCX, ale na koło 28", więc on docelowo się nie nadaje, później kupię coś lepszego.
Nie przesadzajcie z tym że amor jest potrzebny
W 2012 byłem nim w Rumunii 1600km w 13 dni i bagaż ważył ok 25kg (cały rower 36kg), czyli więcej niż będzie ważył elektryczny. Dałem radę, bez żadnych problemów, a jeden dzień to było 68km po górskich szutrach.
Twoja skrzynka jest naprawdę fajnie, ja z moją trochę przesadziłem i wyszła trochę "zabawkowo". |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Gru, 2016
|
|
|
pepelito napisał/a: | ..
Nie przesadzajcie z tym że amor jest potrzebny
..
|
Pewnie, że można bez amorka ale po co się męczyć |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 27 Gru, 2016
|
|
|
Co do Bionxa to dobry wybór. Właśnie skończyłem przerabiać KMXa tajfuna na elektryka (wrzuciłem też opis w tym dziale). Razem z silnikiem Bionx i bateriami lipo 12s16Ah rower waży tylko niecałe 10kg więcej, czyli 26kg. A osiągi niewiele słabsze niż silnik 9C Jak prądu zabraknie to też lepiej pedalować z Bionxem bo stawia mniejszy opór. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017
|
|
|
Chiny nie pozwalają budować, to co najważniejsze nadal stoi w Chinach.
Dlatego w między czasie zbudowałem sobie ładowarkę. Zasilacz 48V 1500W (regulowany od 36 do 60) do tego przetwornica step up z ustawianym prądem i cyklem CC/CV. Standardowo zapomniałem o najważniejszych rzeczach, o włączniku i gnieździe na wyjściu.
Zobaczymy czy będzie się spisywać.
Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017
|
|
|
Czy ten zasilacz 1,5 kW to ten dokręcony do drewnianej ścianki ? |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017
|
|
|
On nie jest dokręcony, pod spodem są dystanse z laminatu. Zasilacz to Flatpack 1500.
Ten przykręcony to zasilacz 12V do zasilania wentylatorów.
On jest na dole i z styk z drewnem ma tylko od spodu, ale chyba faktycznie zmiennie dolna płytę na metalową. Wtedy zostaną tylko boczne ścianki i górna, one nie będą miały żadnego styku z zasilaczem czy też przetwornicą, po za zasilaczem 12V do zasilania wentylatorów |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Hmm niejaki Bujakoto też mial ramę cro-mo i też myślał, że jest niezniszczalna
http://forum.arbiter.pl/v...iator&start=195
Fakt, że miał potworny silnik mxusa i początkowo brak zabezpieczeń przeciwobrotowych na osi |
To fakt, tak było.
Sądziłem że mój stalowy 20 letni ukochany rower wytrzyma wszystko, a jednak........ poległ! I to wielokrotnie w wielu różnych kwestiach technicznych, nie tylko samego mocowania ramy.
Powiem więcej!
Tak bardzo za wszelką cenę chciałem przerobić swój stary rower, że dosłownie jak z klapkami na oczach brnąłem w nieznane. Nie słuchałem dobrych rad forumowiczów. Gdyby rok temu Tomas czy Maniekrox na micro zlocie w Gdańsku puknęli mnie w czoło i powiedzieli, że ta rama to nie dobry pomysł, też bym ich wówczas nie posłuchał....... a szkoda, bo nauczka było dotkliwa, zarówno fizycznie jak i przede wszystkim finansowo.
Gdybym tylko posłuchał forumowiczów projekt by był o kilka tysięcy tańszy...........
pepelito napisał/a: |
Nie przesadzajcie z tym że amor jest potrzebny
W 2012 byłem nim w Rumunii 1600km w 13 dni i bagaż ważył ok 25kg (cały rower 36kg), czyli więcej niż będzie ważył elektryczny. Dałem radę, bez żadnych problemów, a jeden dzień to było 68km po górskich szutrach.
|
Tu nie chodzi o wagę.
Rower z silnikiem nabiera zupełnie innych właściwości.
Prędkości jakie się osiąga muszą iść w parze z osprzętem.
Jeśli np: nie mamy tylnego dumpera to jazda na asfalcie przy wyższych prędkościach (od 50km w górę) na niewielkich nierównościach powoduje podnoszenie się i skoki tylnego koła a to przy odpalonym silniku powoduje małe i dynamiczne zrywy gdy koło z silnikiem z powrotem opada na asfalt, a to powoduje, że jedzie się dość niekomfortowo, rzuca jak grochem o ścianę
Amorki dają niesamowity komfort.
Tego nawet nie da się porównać, to nie ma nawet skali, to tak jak jazda "klockiem" a "pływaniem".
Ebajk bez tylnego dumper jest sztywny, klockowany, nie daje kompletnie komfortu, o ilości złapanych dętek zawsze tylnego koła nawet nie wspominam (10 w te wakacje przy dystansie 3000km i zero przy przednim kole).
Plus Naszych konstrukcji kolego Pepelito, że mamy potężną ilość miejsca w ramie |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2017
|
|
|
Dobrze, że mój będzie tylko do 40km/h. Zastanawiam się czasem, czy amortyzowana sztyca oprócz komfortu poprawia w jakimś stopniu trakcję ? Na przykład działa jak swego rodzaju amortyzator pomiędzy kierowcą a tylną częścią roweru ? |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Dobrze, że mój będzie tylko do 40km/h. Zastanawiam się czasem, czy amortyzowana sztyca oprócz komfortu poprawia w jakimś stopniu trakcję ? Na przykład działa jak swego rodzaju amortyzator pomiędzy kierowcą a tylną częścią roweru ? |
Nie. Tylko po to, żeby tyłka nie obić . |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Mój też max 40km/h, więc nie obawiam się jakoś o ramę.
Rower właściwie jest ukończony. Wczoraj pierwsza dłuższa jazda 19km, 204m przewyższeń, wiec nie było lekko. Spalanie 15Wh/km, średnia prędkość 32km/h. Temperatura obudowy silnika wyższa o 19st od temperatury otoczenia.
Jestem zadowolony, choć już powoli w planach, za kilka miesięcy jest coś mocniejszego
Co wyszło:
-Silnik Bionx, przerobiony,
-sterownik 30A (nie wiem czy Chinczyki nie pomylili naklejek! Nie udało mi się przekroczyć prądu 22,5A)
-akumulator 13S8P na Sony VTC5
-BMS 30A/10A
Koszt całkowity 2230zł, bez kosztów roweru. W cenie 2m2 blachy alu 2mm, 2 ładowarki (pierwsza 2A i druga - zasilacz 1,5KW z przetwornicą 900W). Z kosztów (póki co) też jestem zadowolony.
Zdjęcia postaram się wrzucić w weekend.
Dzięki wszystkim, którzy choć trochę pomogli merytorycznie w budowie, za pomoc. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
Dziś pojawił się pierwszy problem Nie bardzo wiem co się stało.
Chciałem przetestować zasięg. Jeździłem sobie normalnie po okolicy, nie cisnąłem mocno. Taka lajtowa jazda. W pewnym momencie przy napięciu 43,5V odłączyło zasilanie, a napięcie na watomierzu zaczęło lecieć do zera. Pomyślałem że odłączył sterownik, ale watomierz jest wpięty pomiędzy sterownikiem, a baterią.
Przekręciłem stacyjką jeszcze raz i napięcie pokazało 35V i w ciągu 2-3s spadło do zera i watomierz się wyłączył. Jako że byłem blisko domu wyłączyłem zasilanie podjechałem do domu.
Od razu w rękę miernik i napięcie pokazało 35V (na gnieździe ładowania, to samo wejście/wyjście na BMS). Pomyślałem no to ładnie jakieś zwarcie...
Sprawdzam wszystko, wszystko zimne (letnie koło 25st). Odłączyłem baterie i sprawdzam przy samej baterii. Napięcie 45,1V, czyli w porządku.
Podłączyłem ponownie do sterownika i po przekręceniu stacyjki wszystko było w porządku. Watomierz działa poprawnie, silnik kręci.
Co się mogło stać? Zwarcie? Gdzie? Raczej niczego nie przegrzałem. |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
Zwarcie raczej nie, prędzej słabe połączenie zasilania lub co gorsza jakaś uszkodzona cela, ale skoro wróciło do normy hmm...
Myślę jeszcze o bms-ie , może on wyłączył się gdy spadło napięcie na którejś celi poniżej progu bms-a. Sprawdź najprostsze rzeczy profilaktycznie, połączenia, napięcia poszczególnych celi itp. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Sob 28 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
No właśnie to jest największym zdziwieniem. A jedyne co zrobiłem to odłączyłem wtyczkę od baterii podpiąłem ponownie (wtyczka EC5). Pomiędzy pomiarami minęło max 10s.
Musze do tego dość i to naprawić przed kolejną jazdą. Tylko trudno dość, skoro wszystko działa.. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|