ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy bajk. Przeróbka 23 letniego roweru
Autor Wiadomość
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Jeśli działa to nie ma usterki więc raczej niczego nie znajdziesz. Gdy to się przydarzy to musisz działać. Oczywiście sprawdź wszystko profilaktycznie ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Dzięki za pomoc, ale to jest dla mnie nie pojęte. :smile:

Napięcie spadło do 0, watomierz raczej nie oszukuje (napięcie zasilania ma min. 12V, a że się wyłączył...).
Nawet jeśli oszukuje to sprawdzałem miernikiem i było 35V. Pomiędzy 45V, a 35V jest 10V różnicy więc naraz musiały spaść do zera 3 cele.

Jeśli napięcie spadło tak nisko to musiało być zwarcie, lub uszkodzone cele. Jeśli było zwarcie to powinien popłynąć duży prąd i coś upalić, a dodatkowo rozładować aku, a tak się nie stało. Jeśli padły cele i je podładowało to napięcie też powinno spaść.

Muszę baterie oglądnąć. Nie ma innej możliwości.

Przyszłą mi do głowy jedna rzecz. Czy BMS odcina całą baterię czy poszczególne cele w momencie osiągnięcia zbyt niskiego napięcia?
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Dokładnie mam takie zjawisko jak bms odcina zasilanie. Gdy bms odcina napięcia na wyświetlaczu spada do zera i komputer się wyłącza, gdyż jest on wpięty między sterownikiem a bms.
Bms odcina minus i wtedy masz przerwany obwód i wszystko za nim nie ma zasilania.
Nie wiem jak masz wpięty watomierz, miałem mnóstwo problemów, gdy był wpięty pomiędzy bms a akusem. Powinien być wpięty między sterownikiem a bms.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Watomierz jest wpięty pomiędzy bms, a sterownikiem.
Jeśli BMS odcina napięcie to dlaczego nadal było 35V na wyjściu, chyba że napięcie pochodziło z sterownika z kondensatorów.

Gdyby bms odciął napięcie przy 43,5V toby znaczyło że któraś cela byłą bardzo słaba przy obciążeniu. Po uruchomieniu bez obciążania powinno być ok.

Teraz ładuje, zobaczymy co z fazą CV.
Jak długo ta faza powinna trwać przy akumulatorze w pełni "zdrowym"? BMS ma prąd balansowania 45mA.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Czy zrobiłeś sobie gniazdo pomiarowe z BMS-a? Musisz wiedzieć co przerywa i jakie wtedy są napięcia
na każdym segmencie S.
A problem może być z BMS, montażem okablowania, montażem pakietu.
Trzeba całość rozłożyć, sztucznie obciązyć i zlokalizować usterkę.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Raczej tak. Co nie napawa mnie optymizmem :???: Nie mam zbytniej ochoty rozbierania tego wszystkiego, ale nie ma wyboru.

Niestety nie mam żadnej możliwości pomiaru poszczególnych cel, czego żałuje. Pozostaje zdjąć izolacje z aku i podorabiać przewody.

Ładowanie odbyło się bez żadnego problemu.

Dzięki za pomoc. :smile:

PS: Jakieś dobre, proste źródło sztucznego obciążenia? Przydało by się z 500W
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

pepelito napisał/a:
PS: Jakieś dobre, proste źródło sztucznego obciążenia? Przydało by się z 500W

Podłącz kilka żarówek 100W na 230V.Może nie będzie łatwo uzyskać 500W bo musiałbyś ich dać zdecydowanie za dużo ale zawsze to jakieś obciążenie. Albo weź halogen 1000W na 230V - będziesz miał 250W przy swoim zasilaniu.
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

Dlugas napisał/a:
pepelito napisał/a:
PS: Jakieś dobre, proste źródło sztucznego obciążenia? Przydało by się z 500W

Albo weź halogen 1000W na 230V - będziesz miał 250W przy swoim zasilaniu.

4x mniejsze napięcie to 16x mniejsza moc :) Dla żarówki troche to inaczej wychodzi ale z przymrużeniem oka tak to wygląda.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

Tas kiedyś pokazywał cegłę owiniętą drutem oporowym. Można też w szereg połączyć żarówki halogenowe 12 V, zachowując odpowiednią ilość sztuk, by nie było ich za mało.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

maniekrox napisał/a:
Tas kiedyś pokazywał cegłę owiniętą drutem oporowym. Można też w szereg połączyć żarówki halogenowe 12 V, zachowując odpowiednią ilość sztuk, by nie było ich za mało.


Moim zdaniem najlepszym obciążeniem dla testu baterii byłaby przetowrnica z tych dostępnych na allegro np step down. Mają mozliwosc ustabilizowania prądu wyjsciowego czyli mocy wyjsciowej, co w duzym uproszczeniu rowna sie stałej mocy pobieranej z baterii niezaleźnie od jej aktualnego napięcia (nie uwzględnia sprawnosci przetwornicy ale siega ona ponad 90%). Miałem taką pod reką i tym sposobem zmierzyłęm pojemnosc całej baterii, obciazając ją żarówkami ze stałą w funkcji czasu mocą.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

Żeby nie komplikować mogą to byc nawet żarówki samochodowe 12 V, 20 lub 50W, łączone szeregowo i równolegle. Ale może się okazać że jak otworzysz pakiet i starannie obejrzysz wszystkie połączenia a w tym niskopradowe od BMS, to znajdziesz przyczynę. Ja uzywam rezystorow ceramicznych 4,7 ohm 20W oraz żarówek samochodowych, tak łączonych aby wymusić 7 lub 15 A.
A do dużych mocy, podoba mi się prosty pomysl z drutem oporowym na cegle :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

Passat_EQ napisał/a:


Moim zdaniem najlepszym obciążeniem dla testu baterii byłaby przetwornica z tych dostępnych na allegro np step down.


Mam przetwornicę z której zrobioną mam ładowarkę. Z tym że jest to step up. Może dało by się ją wykorzystać. Ustawić np. 100V

O taką:
https://pl.aliexpress.com/item/900W-Digital-Control-DC-DC-Boost-Module-great-Step-up-Converter-Power-Supply-Module-CC-CV/32712692639.html?spm=2114.13010608.0.0.W91N3S

A tak starałem się baterie dobrze zrobić. Wszystko porządnie lutowane, podwójna izolacja prawie wszędzie. :smile:

Edit:

Bateria wyciągnięta i częściowo rozebrana. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, wtyczka BMS luźna. Nie zakleiłem klejem, to był BŁĄD!

Zakleję wtyczkę, wyprowadzę sobie przewody pomiarowe i przetestuje. :smile:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

pepelito napisał/a:

Bateria wyciągnięta i częściowo rozebrana. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, wtyczka BMS luźna. Nie zakleiłem klejem, to był BŁĄD!

Zakleję wtyczkę, wyprowadzę sobie przewody pomiarowe i przetestuje. :smile:

Nó i na 90% masz przyczynę problemów.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

pepelito napisał/a:
Passat_EQ napisał/a:


Moim zdaniem najlepszym obciążeniem dla testu baterii byłaby przetwornica z tych dostępnych na allegro np step down.


Mam przetwornicę z której zrobioną mam ładowarkę. Z tym że jest to step up. Może dało by się ją wykorzystać. Ustawić np. 100V

O taką:
https://pl.aliexpress.com/item/900W-Digital-Control-DC-DC-Boost-Module-great-Step-up-Converter-Power-Supply-Module-CC-CV/32712692639.html?spm=2114.13010608.0.0.W91N3S

A tak starałem się baterie dobrze zrobić. Wszystko porządnie lutowane, podwójna izolacja prawie wszędzie. :smile:

Edit:

Bateria wyciągnięta i częściowo rozebrana. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, wtyczka BMS luźna. Nie zakleiłem klejem, to był BŁĄD!

Zakleję wtyczkę, wyprowadzę sobie przewody pomiarowe i przetestuje. :smile:


Do testu baterii moze byc dowolna przetwornica. Grunt zeby miala stabilizacje napięcia albo prąd. Ustawienia tez dowolne, urzadzenie obciązajace także. Grunt, zeby wartosci były w miare sensowne, czyli nie 1A tylko blizej 10A z baterii.
Ja mierzyłem swoją prądem 5A i trwało to pare godzin, wiec pomiar był w miare dokładny, choc mniej urzeczywistniony.
Mozesz ustawic przetw. na 100v i dac farelke. Byc moze z 500W wyciągniesz.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017   

Takie coś wyszło. Jak na pierwszy raz jestem zadowolony. :smile:



Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group