Pierwszy bajk. Przeróbka 23 letniego roweru |
Autor |
Wiadomość |
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
Jeśli działa to nie ma usterki więc raczej niczego nie znajdziesz. Gdy to się przydarzy to musisz działać. Oczywiście sprawdź wszystko profilaktycznie |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
Dzięki za pomoc, ale to jest dla mnie nie pojęte.
Napięcie spadło do 0, watomierz raczej nie oszukuje (napięcie zasilania ma min. 12V, a że się wyłączył...).
Nawet jeśli oszukuje to sprawdzałem miernikiem i było 35V. Pomiędzy 45V, a 35V jest 10V różnicy więc naraz musiały spaść do zera 3 cele.
Jeśli napięcie spadło tak nisko to musiało być zwarcie, lub uszkodzone cele. Jeśli było zwarcie to powinien popłynąć duży prąd i coś upalić, a dodatkowo rozładować aku, a tak się nie stało. Jeśli padły cele i je podładowało to napięcie też powinno spaść.
Muszę baterie oglądnąć. Nie ma innej możliwości.
Przyszłą mi do głowy jedna rzecz. Czy BMS odcina całą baterię czy poszczególne cele w momencie osiągnięcia zbyt niskiego napięcia? |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
Dokładnie mam takie zjawisko jak bms odcina zasilanie. Gdy bms odcina napięcia na wyświetlaczu spada do zera i komputer się wyłącza, gdyż jest on wpięty między sterownikiem a bms.
Bms odcina minus i wtedy masz przerwany obwód i wszystko za nim nie ma zasilania.
Nie wiem jak masz wpięty watomierz, miałem mnóstwo problemów, gdy był wpięty pomiędzy bms a akusem. Powinien być wpięty między sterownikiem a bms. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
Watomierz jest wpięty pomiędzy bms, a sterownikiem.
Jeśli BMS odcina napięcie to dlaczego nadal było 35V na wyjściu, chyba że napięcie pochodziło z sterownika z kondensatorów.
Gdyby bms odciął napięcie przy 43,5V toby znaczyło że któraś cela byłą bardzo słaba przy obciążeniu. Po uruchomieniu bez obciążania powinno być ok.
Teraz ładuje, zobaczymy co z fazą CV.
Jak długo ta faza powinna trwać przy akumulatorze w pełni "zdrowym"? BMS ma prąd balansowania 45mA. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
Czy zrobiłeś sobie gniazdo pomiarowe z BMS-a? Musisz wiedzieć co przerywa i jakie wtedy są napięcia
na każdym segmencie S.
A problem może być z BMS, montażem okablowania, montażem pakietu.
Trzeba całość rozłożyć, sztucznie obciązyć i zlokalizować usterkę. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
Raczej tak. Co nie napawa mnie optymizmem Nie mam zbytniej ochoty rozbierania tego wszystkiego, ale nie ma wyboru.
Niestety nie mam żadnej możliwości pomiaru poszczególnych cel, czego żałuje. Pozostaje zdjąć izolacje z aku i podorabiać przewody.
Ładowanie odbyło się bez żadnego problemu.
Dzięki za pomoc.
PS: Jakieś dobre, proste źródło sztucznego obciążenia? Przydało by się z 500W |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | PS: Jakieś dobre, proste źródło sztucznego obciążenia? Przydało by się z 500W |
Podłącz kilka żarówek 100W na 230V.Może nie będzie łatwo uzyskać 500W bo musiałbyś ich dać zdecydowanie za dużo ale zawsze to jakieś obciążenie. Albo weź halogen 1000W na 230V - będziesz miał 250W przy swoim zasilaniu. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017
|
|
|
Dlugas napisał/a: | pepelito napisał/a: | PS: Jakieś dobre, proste źródło sztucznego obciążenia? Przydało by się z 500W |
Albo weź halogen 1000W na 230V - będziesz miał 250W przy swoim zasilaniu. |
4x mniejsze napięcie to 16x mniejsza moc Dla żarówki troche to inaczej wychodzi ale z przymrużeniem oka tak to wygląda. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017
|
|
|
Tas kiedyś pokazywał cegłę owiniętą drutem oporowym. Można też w szereg połączyć żarówki halogenowe 12 V, zachowując odpowiednią ilość sztuk, by nie było ich za mało. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Tas kiedyś pokazywał cegłę owiniętą drutem oporowym. Można też w szereg połączyć żarówki halogenowe 12 V, zachowując odpowiednią ilość sztuk, by nie było ich za mało. |
Moim zdaniem najlepszym obciążeniem dla testu baterii byłaby przetowrnica z tych dostępnych na allegro np step down. Mają mozliwosc ustabilizowania prądu wyjsciowego czyli mocy wyjsciowej, co w duzym uproszczeniu rowna sie stałej mocy pobieranej z baterii niezaleźnie od jej aktualnego napięcia (nie uwzględnia sprawnosci przetwornicy ale siega ona ponad 90%). Miałem taką pod reką i tym sposobem zmierzyłęm pojemnosc całej baterii, obciazając ją żarówkami ze stałą w funkcji czasu mocą. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017
|
|
|
Żeby nie komplikować mogą to byc nawet żarówki samochodowe 12 V, 20 lub 50W, łączone szeregowo i równolegle. Ale może się okazać że jak otworzysz pakiet i starannie obejrzysz wszystkie połączenia a w tym niskopradowe od BMS, to znajdziesz przyczynę. Ja uzywam rezystorow ceramicznych 4,7 ohm 20W oraz żarówek samochodowych, tak łączonych aby wymusić 7 lub 15 A.
A do dużych mocy, podoba mi się prosty pomysl z drutem oporowym na cegle |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: |
Bateria wyciągnięta i częściowo rozebrana. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, wtyczka BMS luźna. Nie zakleiłem klejem, to był BŁĄD!
Zakleję wtyczkę, wyprowadzę sobie przewody pomiarowe i przetestuje. |
Nó i na 90% masz przyczynę problemów. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017
|
|
|
Do testu baterii moze byc dowolna przetwornica. Grunt zeby miala stabilizacje napięcia albo prąd. Ustawienia tez dowolne, urzadzenie obciązajace także. Grunt, zeby wartosci były w miare sensowne, czyli nie 1A tylko blizej 10A z baterii.
Ja mierzyłem swoją prądem 5A i trwało to pare godzin, wiec pomiar był w miare dokładny, choc mniej urzeczywistniony.
Mozesz ustawic przetw. na 100v i dac farelke. Byc moze z 500W wyciągniesz. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
|
|
|
|
|