|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pierwszy bajk. Przeróbka 23 letniego roweru |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017
|
|
|
Fajnie wyszło to centrum sterowania z konsola dwupoziomową na kierownicy widzę też, że raidon zawitał na przód. Jaka masz v max? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017
|
|
|
Coś koło 41-42km/h, ale po kilkunastu km. spada do ok 40. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Wto 28 Mar, 2017
|
|
|
Panowie mam pytanie. Nie wiem czy nie mam czegoś z ładowaniem spieprzonego.
Mam taki BMS:
https://www.aliexpress.co...0608.0.0.UxJc5c
Ładuje poprzez przetwornicę Step Up z fazami CV i CC pradem 6A.
Przy rozładowanym akumulatorze 12 cel ma napięcie 3,39, jedna 3,38. Pod koniec ładowania, ładowarka, lub BMS odcina (chyba) ładowanie bez fazy CV przy napięcie na cele równym 4,14V (wszystkie identyczne).
Ma ktoś jakiś pomysł?
Tutaj instrukcja przetwornicy:
https://www.dropbox.com/s...anual.pdf?dl=0# |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 30 Mar, 2017
|
|
|
Pomoże ktoś, nie mam w ogóle pomysłu od czego zacząć szukanie, |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 30 Mar, 2017
|
|
|
Sprawdzic jaki jest prąd przy tym końcowym napięciu 4,12-4,14. Prawdopodobnie za duży. Powinien być nie większy niz 50 mA na ogniwo równolegle. Pewnie tam ladujesz sporo wiecej, więc BMS odcina, bo chwilowe napięcie pewnie przekracza 4,17-4,20 na segment. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Czw 30 Mar, 2017
|
|
|
Wygląda na to że napięcie jest OK. W opisie pkt. 9 masz "Ochrona Nadmiernego Ładowania Napięcie Wydaniu" i wartości "min - 4.05, typowe - 4.10, max - 4.15V". Jest to zapewne próg balansowania tego BMS'a i takie napięcie masz. Sprawdź na pojedynczej celi napięcie i prąd od 4 volt, do momentu wyłączenia, a następnie sprawdzaj co jakiś czas napięcie czy spada i do jakiej wartości. Na koniec sprawdź czy wszystkie cele mają jednakowe napięcie. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 31 Mar, 2017
|
|
|
Wg specyfikacji typowo od 4,10 (4.05-4,15) zaczyna się balansowanie, które powinno utrzymac 4,20V. 4,14 jest poza zakresem wyrównania i wyłączenia BMS. Aby się przekonać czy powodem jest zbyt wysoki prad końcowy, zrób tak: po naładowaniu i odcięciu, gdy ogniwa mają po 4,14, odłącz przetwornice, Obniz jej prąd na 100-200 mA i podłącz ponownie.
Jeśli wtedy nastąpi doladowanie do poziomu 4,17-4,19, to jest to przyczyna braku automatycznej fazy CV. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pią 31 Mar, 2017
|
|
|
Właśnie to samo wczoraj zrobiłem, obniżyłem prąd nawet poniżej 100mA. Po włączeniu nadal, od razu się wyłączała (było chwile przerwy pomiędzy ponownym podłączeniem, dopiero jak spadło do 4,14 podłączyłem) .
Podłączyłem też woltomierz pod jedną z cel i napięcie rosło do 4,21V gdzie BMS odcinał ładowanie i spadało ponownie do 4,14, ale ciągle to było 6A.
Podejrzewam że coś z ładowarka, co mi się nie podoba. Rozbiorę i podłącze na krótko, bez żadnych włączników, dodatkowych wyświetlaczy.
Wcześniej ładowała i balansowała do momentu, aż pobór prądu wynosił 0,09A. Wtedy wszystkie cele miały po 4,20. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 31 Mar, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: |
Podłączyłem też woltomierz pod jedną z cel i napięcie rosło do 4,21V gdzie BMS odcinał ładowanie i spadało ponownie do 4,14, ale ciągle to było 6A.
|
I to jest przyczyna... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pią 31 Mar, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | ....Podłączyłem też woltomierz pod jedną z cel i napięcie rosło do 4,21V gdzie BMS odcinał ładowanie i spadało ponownie do 4,14, ale ciągle to było 6A. ...
Wcześniej ładowała i balansowała do momentu, aż pobór prądu wynosił 0,09A. Wtedy wszystkie cele miały po 4,20. |
To zadziałało główne zabezpieczenie przed przeładowaniem. Sprawdź jeszcze jak zareaguje BMS (po wyłączeniu i spadku napięcia z 4.21 do 4.14V), na krótki impuls dużego prądu (np. 10 - 15A). Czy po takim impulsie nadal napięcie będzie ~4.14 czy wzrośnie. Czy można ponownie podłączyć ładowarkę po takim impulsie? Mój BMS w baterii "fabrycznej" zachowuje się w ten sposób po przekroczeniu napięcia 42.2V (dla baterii 36V). Po osiągnięciu napięcia granicznego, również następuje wyłączenia ładowania i "zwarcie" (spadek napięcia do ~41.5V) niezależnie jaki prąd był podczas ładowania. Po "zwarciu" napięcie wzrasta do ~41.99, oraz możliwe jest ponowne podłączenie ładowarki. Moim zdaniem BMS jest OK, problem jest z ładowarką, bo to ona decyduje przy jakim napięciu przejdzie w tryb CV. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 31 Mar, 2017
|
|
|
Generalnie to jest niewlasciwy zasilacz jesli załóżmy jest pakiet naladowany na 4,14 a po podłączeniu jest tak duzy prąd, ze napięcie na ogniwach od razu przekracza 4,20 V. W prawidlowym zasilaczu w tym obszarze napiec, prąd powinien byc na tyle maly aby końcówka po malu osiągala 4,17-4,20. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Sob 01 Kwi, 2017
|
|
|
Panowie moją ładowarka jest na 100% poprawna. Wcześniej ładowała poprawnie z balansowaniem, końcowy prąd wynosił 0,05A. Po prostu sięcośpopsuła. Dziśposprawdzam wszystko w ładowarce. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 01 Kwi, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | Panowie moją ładowarka jest na 100% poprawna. e. |
Poprawnie byłoby gdybyś napisał BYLA. Bo być może zle/nie dziala jej część odpowiedzialna
za ograniczenie prądu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017
|
|
|
Do dobra była. Ale już powróciła do życia. Rozebrałem, wyrzuciłem wszystko co zbędne, wyświetlacz wpiąłem bez przedłużacza i działa tak jak wcześniej. Balansuje poprawnie.
Dzięki za pomoc @WojtekErnest . |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | ..Rozebrałem, wyrzuciłem wszystko co zbędne, wyświetlacz wpiąłem bez przedłużacza i działa tak jak wcześniej. Balansuje poprawnie.
|
Czyli problem indukcyjności kabli, długiej masy itp. Ciekawe, ciekawe... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|