ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy bajk. Przeróbka 23 letniego roweru
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017   

Fajnie wyszło to centrum sterowania z konsola dwupoziomową na kierownicy :-) widzę też, że raidon zawitał na przód. Jaka masz v max?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017   

Coś koło 41-42km/h, ale po kilkunastu km. spada do ok 40. :smile:
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Wto 28 Mar, 2017   

Panowie mam pytanie. :) Nie wiem czy nie mam czegoś z ładowaniem spieprzonego.
Mam taki BMS:
https://www.aliexpress.co...0608.0.0.UxJc5c

Ładuje poprzez przetwornicę Step Up z fazami CV i CC pradem 6A.

Przy rozładowanym akumulatorze 12 cel ma napięcie 3,39, jedna 3,38. Pod koniec ładowania, ładowarka, lub BMS odcina (chyba) ładowanie bez fazy CV przy napięcie na cele równym 4,14V (wszystkie identyczne).

Ma ktoś jakiś pomysł? :wink:

Tutaj instrukcja przetwornicy:
https://www.dropbox.com/s...anual.pdf?dl=0#
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 30 Mar, 2017   

Pomoże ktoś, nie mam w ogóle pomysłu od czego zacząć szukanie, :roll:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 30 Mar, 2017   

Sprawdzic jaki jest prąd przy tym końcowym napięciu 4,12-4,14. Prawdopodobnie za duży. Powinien być nie większy niz 50 mA na ogniwo równolegle. Pewnie tam ladujesz sporo wiecej, więc BMS odcina, bo chwilowe napięcie pewnie przekracza 4,17-4,20 na segment.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 30 Mar, 2017   

Wygląda na to że napięcie jest OK. W opisie pkt. 9 masz "Ochrona Nadmiernego Ładowania Napięcie Wydaniu" i wartości "min - 4.05, typowe - 4.10, max - 4.15V". Jest to zapewne próg balansowania tego BMS'a i takie napięcie masz. Sprawdź na pojedynczej celi napięcie i prąd od 4 volt, do momentu wyłączenia, a następnie sprawdzaj co jakiś czas napięcie czy spada i do jakiej wartości. Na koniec sprawdź czy wszystkie cele mają jednakowe napięcie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 31 Mar, 2017   

Wg specyfikacji typowo od 4,10 (4.05-4,15) zaczyna się balansowanie, które powinno utrzymac 4,20V. 4,14 jest poza zakresem wyrównania i wyłączenia BMS. Aby się przekonać czy powodem jest zbyt wysoki prad końcowy, zrób tak: po naładowaniu i odcięciu, gdy ogniwa mają po 4,14, odłącz przetwornice, Obniz jej prąd na 100-200 mA i podłącz ponownie.
Jeśli wtedy nastąpi doladowanie do poziomu 4,17-4,19, to jest to przyczyna braku automatycznej fazy CV.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 31 Mar, 2017   

Właśnie to samo wczoraj zrobiłem, obniżyłem prąd nawet poniżej 100mA. Po włączeniu nadal, od razu się wyłączała (było chwile przerwy pomiędzy ponownym podłączeniem, dopiero jak spadło do 4,14 podłączyłem) .
Podłączyłem też woltomierz pod jedną z cel i napięcie rosło do 4,21V gdzie BMS odcinał ładowanie i spadało ponownie do 4,14, ale ciągle to było 6A. :shock:

Podejrzewam że coś z ładowarka, co mi się nie podoba. Rozbiorę i podłącze na krótko, bez żadnych włączników, dodatkowych wyświetlaczy. :roll:

Wcześniej ładowała i balansowała do momentu, aż pobór prądu wynosił 0,09A. Wtedy wszystkie cele miały po 4,20.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 31 Mar, 2017   

pepelito napisał/a:

Podłączyłem też woltomierz pod jedną z cel i napięcie rosło do 4,21V gdzie BMS odcinał ładowanie i spadało ponownie do 4,14, ale ciągle to było 6A. :shock:

I to jest przyczyna...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pią 31 Mar, 2017   

pepelito napisał/a:
....Podłączyłem też woltomierz pod jedną z cel i napięcie rosło do 4,21V gdzie BMS odcinał ładowanie i spadało ponownie do 4,14, ale ciągle to było 6A. :shock: ...
Wcześniej ładowała i balansowała do momentu, aż pobór prądu wynosił 0,09A. Wtedy wszystkie cele miały po 4,20.


To zadziałało główne zabezpieczenie przed przeładowaniem. Sprawdź jeszcze jak zareaguje BMS (po wyłączeniu i spadku napięcia z 4.21 do 4.14V), na krótki impuls dużego prądu (np. 10 - 15A). Czy po takim impulsie nadal napięcie będzie ~4.14 czy wzrośnie. Czy można ponownie podłączyć ładowarkę po takim impulsie? Mój BMS w baterii "fabrycznej" zachowuje się w ten sposób po przekroczeniu napięcia 42.2V (dla baterii 36V). Po osiągnięciu napięcia granicznego, również następuje wyłączenia ładowania i "zwarcie" (spadek napięcia do ~41.5V) niezależnie jaki prąd był podczas ładowania. Po "zwarciu" napięcie wzrasta do ~41.99, oraz możliwe jest ponowne podłączenie ładowarki. Moim zdaniem BMS jest OK, problem jest z ładowarką, bo to ona decyduje przy jakim napięciu przejdzie w tryb CV.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 31 Mar, 2017   

Generalnie to jest niewlasciwy zasilacz jesli załóżmy jest pakiet naladowany na 4,14 a po podłączeniu jest tak duzy prąd, ze napięcie na ogniwach od razu przekracza 4,20 V. W prawidlowym zasilaczu w tym obszarze napiec, prąd powinien byc na tyle maly aby końcówka po malu osiągala 4,17-4,20.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Sob 01 Kwi, 2017   

Panowie moją ładowarka jest na 100% poprawna. Wcześniej ładowała poprawnie z balansowaniem, końcowy prąd wynosił 0,05A. Po prostu sięcośpopsuła. Dziśposprawdzam wszystko w ładowarce.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Kwi, 2017   

pepelito napisał/a:
Panowie moją ładowarka jest na 100% poprawna. e.

Poprawnie byłoby gdybyś napisał BYLA. Bo być może zle/nie dziala jej część odpowiedzialna
za ograniczenie prądu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017   

Do dobra była. :mrgreen: Ale już powróciła do życia. Rozebrałem, wyrzuciłem wszystko co zbędne, wyświetlacz wpiąłem bez przedłużacza i działa tak jak wcześniej. Balansuje poprawnie.

Dzięki za pomoc @WojtekErnest . :wink:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017   

pepelito napisał/a:
..Rozebrałem, wyrzuciłem wszystko co zbędne, wyświetlacz wpiąłem bez przedłużacza i działa tak jak wcześniej. Balansuje poprawnie.

Czyli problem indukcyjności kabli, długiej masy itp. Ciekawe, ciekawe...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group