ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Przeróbka kontrolera 24V
Autor Wiadomość
Darek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Maj, 2006   Przeróbka kontrolera 24V

Czy jest mozliwe przerobienie kontrolera 24V na 18V? Jesli tak to jakie czesci trzeba wymieniic i na jakie? Mam erower z silnikiem na 12V i przevoltowalem na 18V i wlasnie chce w nim zastosowac kontroler a w sprzedazy nie znalazlem kontrolera na 18V.
 
 
xutywx
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Cze, 2006   

jeśli masz kontroler na 24V i działał na 12V to myślę że bez problemu możesz zastosować ten co masz... Looknij jeszcze na forum www.elektroda.pl ... może się przydać..
 
 
Darek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Cze, 2006   

A czy kontroler na 24V bedzie dzialal pod silnikiem na 12V?
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Cze, 2006   

Darek napisał/a:
A czy kontroler na 24V bedzie dzialal pod silnikiem na 12V?

tak, ale moc silnika i obroty wzrosną. I prawdopodobnie jesli bedzie miał za duze obciazenie to sie spali
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Cze, 2006   

Weź też pod uwagę, że niektóre kontrolery wyłączaja PWM przy zbyt niskim napięciu, więc jeśli jest to taki kontroler trzeba byłoby podmienić jakieś oporniczki bo wcale nie ruszy.
 
 
Darek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Cze, 2006   

Czy mogę podpiąc pod silnik na 12V kontroler 36V?
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 12 Cze, 2006   

Darek napisał/a:
Czy mogę podpiąc pod silnik na 12V kontroler 36V?

tak, ale tylko raz;)


jesli podlaczysz do silnika 12V napiecie 36V to pojdzie do pieca. A jak podlaczysz do kontorlera napiecie 12V to nie zadziała
 
 
Darek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Cze, 2006   

Czyli jak juz to mozna zastosowac kontroler 24V?
 
 
Darek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Cze, 2006   

jesli podlaczysz do silnika 12V napiecie 36V to pojdzie do pieca.

Ale do pieca pójdzie silnik czy kontroler? :)
 
 
Emil 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Wto 13 Cze, 2006   

Kontrolerowi pod 24V napięcie 36V nie powinno zaszkodzić.
Jeśłi masz zamiar podłączyć do kontrolera zasilanego napięciem 36V silnik na napięcie 12V to ten silnik może tego nie wytrzymać :)

Wymiana kontrolera 36V na 24V nic Ci nie da ponieważ silnik nadal zasilasz napięciem 36V :)
_________________
Pozdrawiam.
http://ev.arbiter.pl/gale...wer.elektryczny :)
http://ebike1.blogspot.com/
 
 
Darek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Cze, 2006   

Emo napisał/a:

Wymiana kontrolera 36V na 24V nic Ci nie da ponieważ silnik nadal zasilasz napięciem 36V :)


Dlaczego silnik zasilam napieciem 36V?
 
 
Emil 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sob 17 Cze, 2006   

Napięcie na silniku jest stałe, takie samo jak na aku
Kontroler reguluje moc za pomocą sterowania bramki tranzystora wykonawczego sygnałem PWM.
_________________
Pozdrawiam.
http://ev.arbiter.pl/gale...wer.elektryczny :)
http://ebike1.blogspot.com/
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Cze, 2006   

Najwyraźniej się koledzy nie rozumiecie - Darek ma silnik na 12V i chce go zasilić napieciem 18V. Jest też kontroler na 36V i problem dotyczy tylko tego co zrobić żeby go wykorzystać do tego układu. Jakie jest moje zdanie na ten temat napisałem wcześniej.
 
 
grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Cze, 2006   

Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz.
Jak silnik 12V podepniesz pod kontroler 36V i zasilisz napięciem 18V to na 100% nic nie spalisz, jedyne co może być to kontroler może słabiej działać.
ALe musisz spróbować czy będzie działać bo inaczej zastanie cię jesień
 
 
GlowaSkrzydlowa
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sty, 2007   Czy warto to wprowadzić?

Zastanawiam się nad taką przeróbką w układzie kontrolera, aby wprowadzić przekaźnik (stycznik), którym możnaby omijać kontroler w chwili, gdy jedzie się już na max podkręconej manetce przyspieszania.
Silnik pracowałby wówczas na pełnym nie modulowanym napięciu.
Przekaźnikiem tym sterowałoby się ręcznie w zależności od okoliczności na trasie, pod warunkiem, że włączenia dokonywałoby się tylko na pełnym rozchulaniu pojazdu.
Sądzę, że w momencie takiego ominięcia, byłoby już obojętne dla kontrolera (końcowego tranzystora przełączającego) to, w jakim położeniu będzie manetka przyspieszania, a wyłączenie już włączonego przekaźnika nie powodowałoby chyba uderzeń prądowych.
Takie rozwiązanie przyczyniłoby się do jazdy z mniejszymi stratami jeśli jazda trwa przez dłuzszy czas w sytuacji gdzie nie ma perturbacji na trasie. W kontrolerze zawsze są jakby nie było pewne straty mocy.
Proszę o poradę tych co na tym lepiej się znają.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group