ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Geometria silnika w rowerach elektrycznych.
Autor Wiadomość
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016   Geometria silnika w rowerach elektrycznych.

Witajcie. Mam dwa różne silniki z tyłu w dwóch różnych rowerkach i w obydwóch zamocowana tarcza hamulcowa ma bicie...Silniki były otwierane w celu wymiany łożysk, przewodów, itd. To częsty przypadek w Waszych rowerkach ? Ośka krzywa ? Jest na to jakiś sposób by geometria silnika była prawidłowa ?
 
 
Bbartass1 
początkujący
E bike


Wiek: 46
Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 28
Skąd: Gorzow wlkp
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016   

Tez mam taki sam problem w mxus v3 zmienialem juz zaciski hamulcowe kilka razy i tarcze tez kilka razy teraz zalożylem plywającą i dalej bicie jest tarczy o zaciski hamulcowe ,nie wymienialem łożysk silnik byl raz otwary.. to chyba jakas wada konstrukcyjna silnika nie wiem nikt niepotrafi pomóc...a jest to denerwujące
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016   

To dlatego że wszystko jest robione na szybko na wylatanym sprzęcie. Myślę że zapięcie silnika na tokarke i przelecenie krawędzi rozwiązało by sprawę. Potem każdorazowe otwarcie silnika musiało by się kończyć idealnym złożeniem delki w tej samej pozycji. Ludzie radzą sobie na bicie tarczy poprzez jej gięcie. Według mnie nie jest to dobre rozwiązanie ale tymczasowo rozwiązuje problem.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Ewładek 
początkujący
Władek


Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 9
Skąd: Kraków, północny
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016   

Gięcie tarczy to nieporozumienie, odradzam.
Tarcza musi być prosta, krzywa, przegrzana tarcza na złom.
Tak jak kolega pisze, żeby miało ręce i nogi jedynie tokarka, silnik idealny bez luzów na łożyskach.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016   

być może kluczowe jest tu właśnie otworzenie silnika i zamknięcie go. Inaczej pokrywa najdzie, pod innym kątem, do tego nie usuwając resztek starego kleju zrobi się dystans między pokrywą i obudową, imbusy to poodciskają nierównomiernie i to powoduje to pływanie tarczy?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Gru, 2016   

Eryk1000 napisał/a:
..i. Ludzie radzą sobie na bicie tarczy poprzez jej gięcie. Według mnie nie jest to dobre rozwiązanie ale tymczasowo rozwiązuje problem.

Jeśli mowa o biciu bocznym, to można spokojnie podgiąć tarczę uderzając lekko gumowym młotkiem. Bez przesadyzmu, nic się jej nie stanie. Nie raz klepałem tarcze i nic się złego nie działo. Można też próbować naprostować mocowanie podkładkami z cienkich blaszek. W końcu tarcza nie pracuje na boki, tylko na ścięcie śrub.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016   

Wyginanie tarczy jest normalną procedurą w każdym serwisie rowerowym.
Są nawet specjalne narzędzia i klucze do wyginania tarcz, to całkowicie normalne w przypadku popularnych tarcz nie pływających.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bbartass1 
początkujący
E bike


Wiek: 46
Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 28
Skąd: Gorzow wlkp
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

No ale wyginac nową prosta tarcze to troche szkoda..skoro błąd jest gdzie indziej i piasta ma bicie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

To jest 1mm góra, w rowerowych piastach jest to samo, nikt się nie bawi w toczenie piast tylko minuta zabawy i po problemie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Oczywista sprawa , rower to nie prom kosmiczny .
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Bo w promach hamuje się w inny sposób ;)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Hamowało się (przynajmniej jeśli o te kosmiczne chodzi) bo "tera" to się znowu "raketami" pomyka :lol:
 
 
arq 
początkujący
wróż amator



Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 3
Skąd: południowe podlasie
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018   

Silnik 9C ma fabrycznie bicie powierzchni przylegania tarczy. Otwieranie i zamykanie silnika nawet z obróceniem pokrywy niczego nie zmienia. Chińska precyzja, ot co.

Gięcie (doginanie) prostych tarcz hamulcowych do krzywej piasty to nieporozumienie. Można mówić co najwyżej o prostowaniu skrzywionych tarcz, co i tak jest skomplikowaną sprawą w przypadku tarcz markowych. Chińczyk z gównolitu za 5$ podda się prawdopodobnie bez większych oporów.

Dla mnie jedno jest pewne - bicie osiowe powierzchni przylegania tarczy w piascie kwalifikuje się jako wada fabryczna. Pomóc może tylko tokarka.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018   

Na szczęście już dawno wymyślono lepsze hamulce o nazwie V-brek które nie tylko hamują a nie spowalniają jak tarczowe to na dodatek mają same zalety takie jak,tańsza eksploatacja,lżejsze,skuteczniejsze i zawsze niezawodne nawet po wywrotce i skrzywieniu (rozcentrowaniu koła ) da się na nich wrócić do domu.W przypadku tarczowych i skrzywieniu tarczy pozostaje jedynie brać rower na plecy i "pieszkom" udać się do domu.Mają też V-breki wadę,nie są MODNE.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018   

Tarcze nawet fabrycznie nowe znanych producentów czesto sa z lekkim biciem i to nie jest wada każdy może sobie z tym poradzić. Dyskusja o wyższosci V-brake nad tarczowymi hamulcami jest na tym samym poziomie jak rozprawa o wyższości lokomotywy parowej nad TGV.Zalety v brake sie szczególnie uwydatniaja gdy w błocie je utytłasz o rozpychaniu widelca zwłaszcza tylnego koła nie wspomine, prędzej w lesie koło rozcentrujesz niz tarcze wygniesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group