ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bocian 5.7 kW - Spark Super Hadron 654 - SSH 654
Autor Wiadomość
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016   Bocian 5.7 kW - Spark Super Hadron 654 - SSH 654

Rama pospawana, projekt wykonany w Mastercamie. Trochę to trwało, budowę zaplanowałem w lutym 2016r i rozpocząłem. Wiele pomiarów, bardzo wiele, wiele różnych poprawek i wpadek.Chassi wyspawałem jeszcze w sierpniu 2016r, reszta trochę się opóźniła choć wszystkie elementy były już kupione i przygotowane. Dziś wyspawałem wahacz, zmontowałem prowizorycznie by zobaczyć całokształt.. nieźle wygląda - pomyślałem gdy złożyłem. Byłem już dość zmęczony i głodny biorąc pod uwagę godzinę 19 a ja o samym śniadaniu ;)
Amortyzator tylny okazał się zbyt miękki-kupiłem go od jakiegoś skutera. Może gdybym wziął pod uwagę że istnieje kalkulator dla wahacza i amorka to wahacz miałby inne przełożenie i amor nadawałby się.
Radass opisując kiedyś swoją konstrukcję pisał dużo pożytecznych info o wahaczu, ktoś w jego temacie budowy napisał jak się powinno liczyć moc sprężyny. Niestety dopiero dziś przeczytałem jeszcze raz ten temat i zrozumiałem więcej.
Jeszcze nie mam koncepcji od czego użyć wahacza. Myślałem o CBR600F4 ale nie wiem czy nie będzie za twardo.
Koła 24 cale, silnik RHR 205-40

Teraz pora na zdjęcia:
Trochę słabe bo robione w kiepskich warunkach oświetleniowych ;)

20161215_182439.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1594 raz(y) 1,94 MB

20161215_174956.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1058 raz(y) 2,07 MB

_________________
Spark Super Hadron 654
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Nie 10 Cze, 2018, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016   

nie maluj jej, tylko bezbarwnym po górze, wymarzony Rat Rod :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016   

Tas napisał/a:

nie maluj jej, tylko bezbarwnym po górze, wymarzony Rat Rod :D

Dobre, nie pomyślałem nad tym. Widząc kiedyś samochód pomalowany "na rdzę" podobał mi się a tutaj na to nie wpadłem :) Koncepcja którą wezmę pod uwagę :)
ps. Tas , a pamiętasz jeszcze te koła? :) Obydwa zaplatałeś :)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

O dobre! Obręcze są czarne, czyli Racika zrobić, korpus na rdzę, a wykończenia na czarny półmat, ojjj to by było coś :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Nie jestem opatrzony w "rowerach" ale mi to wygląda na falcona.
Pytanie ode mnie: "Czemu spawałes jesli mozna kupic gotową ?"
Jesli odpowiedz brzmi "bo chcialem dla przyjemnosci" to bez trudu zrozumiem :)
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Bardzo ciekawy projekt przypominający falkona. Jaką stal użyłeś?
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Passat_EQ napisał/a:
Nie jestem opatrzony w "rowerach" ale mi to wygląda na falcona.
Pytanie ode mnie: "Czemu spawałes jesli mozna kupic gotową ?"
Jesli odpowiedz brzmi "bo chcialem dla przyjemnosci" to bez trudu zrozumiem :)

Tak, dla przyjemności ;)
pastek5 napisał/a:
Bardzo ciekawy projekt przypominający falkona. Jaką stal użyłeś?

Rozumiem że sprawdzasz czy jestem gotów powiedzieć z jakiej stali zbudowałem swój projekt. Oczywiście że jestem :) , sam rodzaj stali niczego nie zmienia bo można sobie wygoglować z jakiej stali buduje się wytrzymałościowe elementy pracujące w skrajnych warunkach. Sam projekt ramy w programie projektowym jest najbardziej istotny i pracochłonny, przysparza najwięcej problemów jeśli chodzi o finalną budowę, nie gatunek i rodzaj stali.
Tak naprawdę uważam że można zbudować ramę praktycznie z dowolnej stali kotłowej z której buduje się zbiorniki ciśnieniowe dostępnej w składzie stali. Zbiorniki ciśnieniowe pracują w skrajnych warunkach zmiennych dynamicznie co tak naprawdę jest dla nas istotne. Resztę sobie wygoglujcie ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Sob 17 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
midi 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 90
Skąd: Radom
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Ja uważam że spokojnie stal konstrukcyjna popularnie dostępna w składach budowlanych jest ok, ważniejsza jest bryła bo można by i nie mal ze szpilek to zespawać odpowiednio ułożonych. Im sztywniejsza konstrukcja tym cieńszy materiał i odwrotnie im miększa bryła tym grubszy materiał. Ja sądzę że zbyt twarda stal nic dobrego nie wniesie, siły będą pracować tam gdzie najsłabszy materiał ( spawy, zgięcia ) i może dojść do pęknięć, miększy materiał będzie odbierał przeciążenia całą powierzchnią, spawy będą obciążane na równi z płaszczyznami i nie będzie dochodziło do punktowych przeciążeń , pracować będzie cała rama.
Ale jak wspomniałem sztuką jest stworzenie takiej bryły by zbić wagę i mieć sztywność a nie budowanie z blachy 3mm pancernika. Latem zamierzam zbudować swoja ramę czerpiąc z Falcona którego kończę i widzę w nim szczegóły które bym zmienił.
Dopinguję i trzymam kciuki bo sukces będzie wtedy gdy geometria okaże się ok i wszystko będzie pasowało jak trzeba, zwróć uwagę ( choć może już po czasie ) by rower miał sensowny promień skrętu a patrząc na Twoja ramę mam wrażenie że lagi zbyt wcześnie mogą kolidować z ramą ale może to tylko tak na fotkach wygląda.
Pozdrawiam serdecznie.
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

midi napisał/a:
Ja uważam że spokojnie stal konstrukcyjna popularnie dostępna w składach budowlanych jest ok, ważniejsza jest bryła bo można by i nie mal ze szpilek to zespawać odpowiednio ułożonych. Im sztywniejsza konstrukcja tym cieńszy materiał i odwrotnie im miększa bryła tym grubszy materiał. Ja sądzę że zbyt twarda stal nic dobrego nie wniesie, siły będą pracować tam gdzie najsłabszy materiał ( spawy, zgięcia ) i może dojść do pęknięć, miększy materiał będzie odbierał przeciążenia całą powierzchnią, spawy będą obciążane na równi z płaszczyznami i nie będzie dochodziło do punktowych przeciążeń , pracować będzie cała rama.
Ale jak wspomniałem sztuką jest stworzenie takiej bryły by zbić wagę i mieć sztywność a nie budowanie z blachy 3mm pancernika. Latem zamierzam zbudować swoja ramę czerpiąc z Falcona którego kończę i widzę w nim szczegóły które bym zmienił.
Dopinguję i trzymam kciuki bo sukces będzie wtedy gdy geometria okaże się ok i wszystko będzie pasowało jak trzeba, zwróć uwagę ( choć może już po czasie ) by rower miał sensowny promień skrętu a patrząc na Twoja ramę mam wrażenie że lagi zbyt wcześnie mogą kolidować z ramą ale może to tylko tak na fotkach wygląda.
Pozdrawiam serdecznie.


Midi oczywiście się z Tobą zgadzam. Dużo czytałem na forach budowy ram motocyklowych i wiele przydatnych info tam uzyskałem. Ponoć najlepsza stal to taka która nie podhartowywuje. W skrajnych sytuacjach rama ma się wygiąć-nie złamać. Ci specjaliści dobrze o tym wiedzą i budują ramy z rur bezszwowych o gatunku L360NB.
To samo tyczy się spawów-tylko rodzimy materiał-żeby nie pękało na spawach.
Promień skrętu jest ok-tzn nie gorszy jak w tego typu sprzętach-ale i nie lepszy ;)
Co do różnych przemyśleń dotyczących kształtu bryły oraz wahacza-głównym inspirio w moim przypadku był Qulbix Raptor, Sealth Bomber-ale jak już brakowało mi pomysłów to sięgałem od Falcona do Vectora i inne różne wynalazki które przyczyniły się do tego że wygląda teraz to wszystko jak wygląda ;)

Mam pytanie do Was, Pastek Ty budując wiele maszyn pewnie nie raz siłowałeś się z dumperem by go ugiąć ręcznie pod własnym ciężarem. Czy dumper się delikatnie poddaje jak oprzesz cały ciężar, czy jak opierasz cały ciężar na takim i jeszcze ktoś Cię dopchnie to on się delikatnie ugnie? Bo ja właśnie testując ten amor tylny(od jakiegos skutera) nie byłem go w stanie zmusić do ugięcia-nawet delikatnego-opierając cały ciężar na nim(ważę 75kg) ale jak kumpel gwałtownie docisnął mnie to amorek delikatnie się poddał ( Średnica pręta z którego jest wykonana sprężyna to 7mm, dł. montażowa 260mm ) . Jak go założyłem do wozidła to okazał się tak miękki że dziecko ważące 30-40kg mogłoby jedynie skorzystać z dobrodziejstwa takiego amorka.
Nie za bardzo wiem jak teraz ten temat ugryźć. Myślałem o dumperze pompowanym-jak by było za miękko to bym go dopompował...albo jeszcze moto. Tylko żeby nie stało się tak że zaraz będę miał kolekcję amortyzatorów powszechnie używanych w sportach motorowych w XX wieku :lol:

Czy podany przy dumperze parametr wyrażany w lbs to ciężar jaki go pokonuje i dumper zaczyna się uginać, czy może ugina dumper do końca?
_________________
Spark Super Hadron 654
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Pią 16 Gru, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Zawieszenie powinno się ugiąć ok 10 - 20 % kiedy siadasz na Bajka . Jeżeli dumper nie ugina się to znaczy że jest za twarda sprężyna albo za duże ciśnienie powietrza w tłoczysku.

Podane lbs to twardość sprężyny, dobiera się ją w zależności od wagi kierowcy... najlepiej dobrać metodą prób i błędów. Zwykły rowerzysta na lekkim rowerze warzący np. 60kg powinien mieć przykładowo sprężynę 350 lbs, ale ten sam kierowca na cięższym rowerze np. Falconie musi mieć już minimum 450...
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016   

Dumper:


Damper:


Know the difference...
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016   

atomek1000 napisał/a:
Dumper:
Obrazek

Damper:
Obrazek

Know the difference...


Bardzo śmieszne :) Koledze się nudzi
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
IMPULS 
początkujący


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016   

pastek5, Miejsce mocowania amortyzatora do ramy wzmacnialeś, czy blacha jestr takiej samej grubości co na reszcie ramy?

midi napisał/a:
a nie budowanie z blachy 3mm pancernika.


Dobrze że o tym nie wiedzialem bo wlaśnie wczoraj kupilem profil o grubości ścianki 3mm na ramę do swojego projektu. ;)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016   

Jak wagowo? Ale coś nie ma kanapy? Będzie dokręcana?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016   

atomek1000 napisał/a:

Dumper:
Obrazek

Damper:
Obrazek

Know the difference...[/quote]
Hehe, nie wiedziałem :lol:

IMPULS napisał/a:
Miejsce mocowania amortyzatora do ramy wzmacnialeś, czy blacha jestr takiej samej grubości co na reszcie ramy?

midi napisał/a:
a nie budowanie z blachy 3mm pancernika.


Dobrze że o tym nie wiedzialem bo wlaśnie wczoraj kupilem profil o grubości ścianki 3mm na ramę do swojego projektu. ;)

Górne miejsce mocowania amorka jest tymczasowo przysmarkane by można było wyregulować właściwą geometrię, później będzie płyta mocująca o gr blachy 5mm

Cytat:
Jak wagowo? Ale coś nie ma kanapy? Będzie dokręcana?

A, zapomniałem..no będzie będzie! ;)
Po ustaleniu geometrii, wytrasowaniu i wywierceniu otworów montażowych dla uchwytu górnego amortyzatora będzie dospawana podpora rury sztycy wraz z rurą
(siodła ;) -tak mi się pomyślało hehe)

W temacie kolegi forumowego znalazłem na temat amortyzatora tylnego. On ma 850lbs przy podobnym ramieniu wahacza. Wiec chyba tego mi trzeba :)
http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
Co sądzicie?
_________________
Spark Super Hadron 654
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Sob 17 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group