|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
KMX się narodził |
Autor |
Wiadomość |
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 27 Gru, 2016 KMX się narodził
|
|
|
W wielkiej rodzinie e-bajków powitajmy nowy rowerek. Jest to e-KMX Typhoon.
Kiedyś, dawno, dawno temu miałem okazję kupić KMX-a i to wcale nie jeżdżąc gdzieś daleko, ale dosłownie kilka ulic dalej. Nawet niedrogi był. Chodziłem wokół niego, przewracałem na bok, patrzyłem pod spód i tak z godzinę chyba. Nie kupiłem. Bo mimo, że przez godzinę go oglądałem i kombinowałem jak koń pod górkę, to w żaden sposób nie mogłem wymyślić, jak go przerobić na elektryka, a zwłaszcza jak i gdzie zamontować baterię.
Od tamtej pory minęło kilkanaście rowerów (ciekawa jednostka upływu czasu, prawda?) i oto po raz drugi przyszło mi zmierzyć się z KMX-em. A ponieważ nie robiłem tego dla siebie tylko dla pewnego kolegi, więc nie dość, że trzeba było jednak wymyślić, gdzie umieścić baterię, to oprócz tego należało wszystko zrobić solidnie, porządnie, z mocą i prędkością. Słowem – żadnej prowizorki, jak to się nieraz robi dla samego siebie, tylko wszystko „na wysoki połysk”.
Dane techniczne e-KMXa:
Zmiana kół z 16 cali przód na 20 cali oraz zmiana koła 20 cali tył na 24 cale. Zmiana rozmiaru kół, ale zachowana geometria roweru, zmianie uległ jedynie prześwit między jezdnią a fotelem.
Silnik BionX, moc 2 kW z kontrolą temperatury w kole 24 cale. Prędkość 40 km/h. Dużo, bo to bardzo krótki i bardzo niski rower, więc trochę narowisty.
Baterie: 2 x li-po Tattu 22,2V 16000mAh = 44,4V i 16Ah
Funkcja tempomatu, kierunkowskazy PowerLED, oświetlenie LED, manetka z cyfrowym wyświetlaczem napięcia, niezależnie kontrola stanu naładowania poszczególnych cel (lipo alarmy)
Generalnie udana konstrukcja i mimo, że rower niewielki i bardzo kompaktowy, to jednak wszystko zgrabnie rozmieszczone. Świetnie sprawdza się w tym rowerze lekki, bezprzekładniowy BionX oraz lekkie bateryjne „klocki” Tattu. Może jedną ręką już się go nie uniesie, jak przed montażem elektryki, ale nadal jest dość lekki, a przez to zwinny i szybki. W sumie doszło wraz ze zmianą rozmiaru kół, silnikiem i resztą elektryki tylko 10 kg, więc nie waży nawet 30 kg. Hmm, w porównaniu z moim potężnym Hase z bateriami 40Ah to rzeczywiście lekki, fajny maluszek. Tak więc nie ma rowerów, których nie da się zelektryfikować
|
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016 Re: KMX się narodził
|
|
|
przenikanie napisał/a: | Zmiana kół z 16 cali przód na 20 cali oraz zmiana koła 20 cali tył na 24 cale. Zmiana rozmiaru kół, ale zachowana geometria roweru, zmianie uległ jedynie prześwit między jezdnią a fotelem. |
Zmiana rozmiaru kół oczywiście zmienia geometrię poprawnie zaprojektowanego roweru.
I w tym przypadku również zmiana geometrii miała miejsce. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Racja z tą geometrią całego roweru. Miałem głównie na myśli położenie fotela. W każdym razie zwiększenie średnicy kola tylnego poprawiło osiągi, a większe koła przednie ułatwiły pokonywanie przeszkód jak np. krawężników. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|